PracaGrupypl.praca.dyskusjeO motywowaniu pracownikow › Re: O motywowaniu pracownikow
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O motywowaniu pracownikow
    Date: Thu, 16 Jan 2003 16:33:09 +0100

    flyer wrote:

    > A co to ma za znaczenie dla urzedasa, infora administracyjnego lub
    > niewykwalifikowanego pracownika fizycznego (zawsze jest uznaniowa) -->
    > chyba, ze beda mnie rozliczac z ilosci zuzytego papieru (mozna to obejsc
    > nic nie robiac ;) ). Wyliczana dla wspomnianych wyzej posrednio w
    > zaleznosci od wynikow calej spolki.

    Tak mi przed chwila przyszlo do glowy --> dla czesci pracownikow wartosc
    oceniajaca/motywujaca premii jest mniej wazna od wartosci okresowo
    ?ataja;cej (rownowazacej) budzet domowy/ mozliwosci wiekszego zakupu -->
    w efekcie pracownik na pewien okres zapomina, ze z pensji nie jest w
    stanie zrownowazyc swojego budzetu --> a to jest rowniez pewien czynnik
    dodatni dla pracodawcy, bo pracownik nie zaczyna szukac na gwalt nowego
    zrodla zarobkow. To wrazenie wysnulem z obserwacji, ale jezeli o mnie
    chodzi, to na poczatku dychawicznej kariery w wielkiej finansowej
    organizacji miedzynarodowej, premie i nagrody z zysku pozwalaly mi
    wyjechac na krotkie wakacje, zakupic marynarke i zakupywac co trzy
    miesiace nowe buty, w miejsce juz znoszonych ;).

    > Pieniadze, pieniadze, pieniadze (satysfakcji z pracy nie wymieniam, bo o
    > to cos teraz trudno i trzeba ja zamienic na cash)
    >
    > Reszty nie potrzebuje --> jezeli zarobki sa odpowiednie, to jestem w
    > stanie wszystkie inne przyjemnosci sobie sam zorganizowac, poczawszy od
    > III filaru a skonczywszy na basenie.

    Zeby nie generalizowac --> jedynym motywatorem tzw. wypoczynkowym bylby
    dla mnie udzial w plywaniu na basenie w Palacu Mlodziezy (bodajrze
    najglebszy basen w W-wie) - wzorem np. AA, a raczej jego spolki zaleznej
    Accenture. Po prostu osoba indywidualna ma male szanse na dostanie sie tam.

    Flyer