PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy urlop.

  • 1. Data: 2007-02-15 08:11:25
    Temat: Nowy urlop.
    Od: "monia" <d...@p...onet.pl>

    Mam pytanie czy pracodawca może zwolnic pracownika w czasie urlopu
    wypoczynkowego ?
    Z góry dziekuje za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-02-15 11:40:22
    Temat: Re: Nowy urlop.
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:er14j9$dd$1@news.onet.pl>
    monia <d...@p...onet.pl> pisze:

    > Mam pytanie czy pracodawca może zwolnic pracownika w czasie urlopu
    > wypoczynkowego ?

    Może. Ale to zależy od paru rzeczy.
    Art. 41.

    Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie urlopu pracownika, a
    także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy,
    jeżeli nie upłynął jeszcze okres uprawniający do rozwiązania umowy o pracę
    bez wypowiedzenia.

    Art. 411.

    § 1. W razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy, nie stosuje się
    przepisów art. 38, 39 i 41, ani przepisów szczególnych dotyczących ochrony
    pracowników przed wypowiedzeniem lub rozwiązaniem umowy o pracę.

    ORAZ:

    Art. 52.

    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:

    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,

    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę przestępstwa,
    które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym stanowisku, jeżeli
    przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem,

    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na zajmowanym stanowisku.

    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może
    nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o
    okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    § 3. Pracodawca podejmuje decyzję w sprawie rozwiązania umowy po
    zasięgnięciu opinii reprezentującej pracownika zakładowej organizacji
    związkowej, którą zawiadamia o przyczynie uzasadniającej rozwiązanie umowy.
    W razie zastrzeżeń co do zasadności rozwiązania umowy zakładowa organizacja
    związkowa wyraża swoją opinię niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 3
    dni.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2007-02-15 15:58:06
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    monia nabazgrolił na ekranie:

    > Mam pytanie czy pracodawca może zwolnic pracownika w czasie urlopu
    > wypoczynkowego ?

    Nie, chyba że jest to zwolnienie dyscyplinarne. Pracodawca nie może
    wypowiedziec umowy o prace osobie, która jest nieobecna w pracy z przyczyn
    usprawiedliwionych /np. choroba, urlop/.
    Co najwyzej może odwołać osobę z urlopu, i dopiero wtedy wręczyć jej
    wypowiedzenie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)