PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło - problem

  • 1. Data: 2007-02-14 16:29:54
    Temat: Umowa o dzieło - problem
    Od: "g_criss" <g...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Jakiś czas temu podpisałem umowę o dzieło na wykonanie kilku rzeczy (a
    dokładniej projektów/elementów projektów). Były to rzeczy drobne, więc 4
    elementy zostały wpisane na jedną umowę; nazwijmy je: A,B,C i D.

    I tak:

    A - zostało wykonane w terminie
    B - zostało wykonane w terminie
    C - nie zostało wykonane w terminie, ponieważ zleceniodawca dostarczył
    założenia do projektu na dzień przed terminem oddania
    D - nie zostało wykonane w terminie z mojej winy (choć miał w tym też udział
    zleceniodawca upierając się przy wykonaniu zadania na nie nadającym się za
    bardzo do tego oprogramowaniu)

    Jaka jest w tej chwili sytuacja z punktu widzenia prawa ? Czy zleceniodawca
    może w ogóle nie płacić ? Czy umowa jest ważna ? Czy mogę dochodzić jakoś
    przynajmniej części mojego wynagrodzenia ? Jak się taki problem rozwiązuje ?

    Dziękuję z góry za pomoc
    Pozdrawiam
    g_criss

  • 2. Data: 2007-02-15 09:28:18
    Temat: Re: Umowa o dzieło - problem
    Od: " " <s...@g...pl>

    g_criss <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > przynajmniej części mojego wynagrodzenia ? Jak się taki problem rozwiązuje ?

    Umowa o dzieło - reguluje kodeks cywilny art 627-646.
    Art639: Zamawiajacy nie może odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo niewykonania
    dzieła , jeśli przyjmujacy zamówienie był gotów je wykomnać, lecz doznał
    przeszkody z przyczyn dotyczacych zamawiajacego. Jednakże w wypadku takim
    zamawiajacy moze odliczyć to co przyjmujący zamówienie oszczędził z powodu
    niewykonania dzieła.
    Co do elementów a b c d, zalezy to od waszej umowy, czy to było jedno dzieło
    czy 4 ale na jednej umowie i jak została sformułowana.

  • 3. Data: 2007-02-15 20:29:30
    Od: " g_criss" <g...@g...pl>

    <s...@g...pl> napisał(a):

    > Co do elementów a b c d, zalezy to od waszej umowy, czy to było jedno dzieło
    > czy 4 ale na jednej umowie i jak została sformułowana.

    Cztery na jednej umowie. W miejscu "Zamawiający zamawia wykonanie, a Wykonawca
    zobowiązuje się wykonać dzieło polegające na:" wypisane są po kolei 4 elementy
    projektów/zadania.

    Pozdrawiam
    g_criss

  • 4. Data: 2007-02-16 10:47:20
    Od: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>

    Użytkownik g_criss napisał:

> [...]
    > zobowiązuje się wykonać dzieło polegające na:" wypisane są po kolei 4 elementy

    Gdyby było "Zamawiający zamawia wykonanie, a Wykonawca
    > zobowiązuje się wykonać dzieła polegające na:"
    to byłyby to cztery osobne dzieła na jednej umowie.
    A tak? To spytaj prawnika, bo na pierwszy rzut oka wygląda,
    jakby to było jedno dzieło z czterech części złożone.

    --
    j..
    <adres> <- ROT13 <adres>