PracaGrupypl.praca.dyskusjeNocne kolejki po pracowników › Re: Nocne kolejki po pracowników
  • Data: 2006-11-11 07:25:18
    Temat: Re: Nocne kolejki po pracowników
    Od: Bartek <b...@n...torun.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-11-10 21:37:04 +0100, "Martin" <a...@c...ef> said:

    > Użytkownik "Tomek P." <a...@y...pl> napisał w
    > wiadomości news:op.tithpzixeacyrb@ja.was.pozdrawljaju...
    >>

    > Nie o to chodzi. Po prostu nie znoslbym rozstania z zona i dziekiem, a
    > nie stac mnie zeby od razu ich sciagnac za soba. Dodatkowo za slabo
    > znam angielski. Zreszta z mojego doswiadczenia wynika odwrotnie.
    > Wyjezdzaja wlasnie ci najmniej rozgarnieci, ktorzy nie moga sobie
    > poradzic z polskimi realiami pracy zawodowej, nie moga znalezc pracy i
    > wola pozmywac gary za pare funtow i godnie zyc niz w PL byc na
    > bezobociu. Ja natomiast jestem typowym sredniakiem, ani specjalnie
> [...]

    Nie możesz tak generalizować. Wyjeżdżają i tacy jak piszesz i tacy,
    którzy mają dużo lepszą pracę niż tutaj i za dużo większe pieniądze. Ja
    znam różne przypadki wyjazdów za granicę - jedni do pracy na budowie
    czy 'przy garach' a inni poprostu jako awans na wyższe lub podobne
    stanowisko. Półtora roku temu wyjechał kolega z pracy (administrator
    IT) zarabiał tutaj (PL) około 3500 PLN netto (to maksimum jak na moje
    miasto) teraz jest w Londynie pracuje przy dużo nowszym (i dorższym)
    sprzęcie i nikt go specjalnie nie pogania za 3200 funtow/miesiecznie.
    Utrzymuje żonę i dziecko i mają się dobrze.

    To, ze dostaniesz podwyzke i bedzie wiecej pracy to malo prawdopodobne.
    Jak sam zdarzyles zapewne zauwazyc nadchodzi fala pracownikow ze
    wschodu, ktorzy beda robic to co Ci ktorzy wyjechali za taka sama albo
    mniejsza forsę. U mnie w firmie jak w ciagu 2 miesiecy odeszlo 10 osob
    (duza czesc na wyspy) to pracodawca zatrudnil w miejsce tych 10 moze 4
    osoby, nikomu nie dal podwyzki a te 4 osoby to studenci bez
    doswiadczenia. Pisze tutaj o programistach.
    Poza tym wszystkim musisz jeszcze brac pod uwage, ze dysponujesz tylko
    okreslona liczba godzin przez ktore mozesz pracowac wiec raczej nikt
    nie bedzie chcial zebys pracowal za dwoch bo nie bedziesz tego w stanie
    robic. Jak sobie wyobrazasz pracowac dziennie 16-20 godzin? Kiedy czas
    na sen i na rodzine, o ktorej piszesz?

    Wedlug mnie Twoje podejsce jest bledne i to, ze wyjezdzaja ludzie za
    lepsza praca (płacą) to tylko szkodzi wszystkim.