PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieudolny czlonek grupy - problem

  • 21. Data: 2005-07-26 10:23:05
    Temat: Re: Nieudolny czlonek grupy - problem
    Od: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>

    Użytkownik "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:dc3h77$183$1@reader01.news.esat.net...
    > "Parasol" <p...@p...wycinasz.onet.pl> wrote in message
    [ciach]
    > Tu partactwo poprawiamy sami. A oceniane sa efekty pracy grupy, wiec
    > poki ktos nie pojdzie nakablowac, to sie nie zmieni.
    > No ale czytam Wasze rady, wychodzi na to, ze trzeba pojsc...

    Dziwi mnie twoje podejście. Praca to kontrakt, jeżeli ktoś podpisuje listę
    płac to musi zapracować na tę wypłatę.
    Jeżeli masz do wyboru robić na pensję własną i cudzą, lub tylko na
    własną.... - to chyba niema się nad czym zastanawiać.

    To nie jest "kablowanie/donoszenie" tylko ochrona własnych interesów. Koleś
    nie jest twoją żoną, nie sądze również byś miał jakieś inne powody by na
    niego robić - więc najpierw skonsultuj to z grupą (czy aby napewno twoje
    decyzja nie jest błędna - może czegoś niedostrzegasz...) - i jeżeli koleś to
    truteń - należy oficjalnie wnioskować o usunięcie go z grupy (z grupy nie z
    firmy... jeżeli szef bedzie chciał go trzymać i płacić za buble to jego
    sprawa...).

    Pozdrawiam
    kantor

  • 22. Data: 2005-07-26 10:55:44
    Od: "C Kinbote" <p...@p...onet.pl>

    Pozwolisz, że zgodzę się z ogólnym tonem przedmówczyni.
    Twój post pachnie mi nieznośną niemożliwą i nie wiem co...
    po prostu faszyzmem lub czymś takim, czymś jak najbardziej
    wstrętnym, tak że Tobie powiem #### ##! co jest przekleństwem
    a póki nie znam sytuacji pozwolę sobię wziąć w teoretyczną
    obronę owego biednego człowieka, którego mam nadzieję
    jeszcze nie zdążyłeś -liście zamęczyć.

    respectfully
    Tomasz Kamiński

  • 23. Data: 2005-07-26 11:06:54
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > (...) Praca to kontrakt, jeżeli ktoś podpisuje listę
    > płac to musi zapracować na tę wypłatę.
    > Jeżeli masz do wyboru robić na pensję własną i cudzą, lub tylko na
    > własną....  - to chyba niema się nad czym zastanawiać.

    Gdzie przy takim sposobie myślenia umieścisz stażystę ?
    Czy uważasz , że nie należy mu płacić wogóle, bo przynosi straty ?

    stokrotka

  • 24. Data: 2005-07-26 11:08:15
    Od: "Ch Kinbote" <p...@p...onet.pl>

    apropos nieudolnego członka grupy polecam też lekturę
    opowiadania "Cloud, Castle, Lake" V. Nabokova
    (jeśli nie panu to przynajmniej panu o którego przypadek
    raczył pan tutaj opisać)

    z poważaniem
    TK

  • 25. Data: 2005-07-26 11:52:56
    Od: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>

  • 26. Data: 2005-07-26 13:36:30
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [26 Jul 2005 13:06:54 +0200]:

    > Gdzie przy takim sposobie myślenia umieścisz stażystę ?
    > Czy uważasz , że nie należy mu płacić wogóle, bo przynosi
    > straty ?

    Umiescisz go tam, gdzie bedzie sie _uczyl_ - i gdzie bedzie mial
    ograniczona mozliwosc poczynienia strat ;) I jesli bedzie sie uczyl,
    to niedlugo zacznie przynosic zyski. Jesli sie nie bedzie uczyl, to
    nalezy go zastapic kims innym.

    Tu mamy faceta, ktory jasno dal do zrozumienia ze on sie nie
    dopasuje, nie nauczy wspolnie pracowac i ma gdzies reszte zespolu.
    To jest ewidentnie kategoria "do zwolnienia".

    Kira

  • 27. Data: 2005-07-26 15:08:48
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Stażysta nie ma przynosić strat... może conajwyżej wstępnie nie przynosić
    > zysków, lub przynosić niskie zyski.
    Prezentowany poględ jest nierealny.
    Stązysta przynosi straty w pierwszym okresie zatrudnienia.
    1. Ktoś musi tego pracownika przyuczyć do nowych zadań. Robi to w godzinach
    pracy. Firma traci na czasie pracy tego doświadzonego fachowca.
    2. Stazyście trzeba zapłacić przynajmniej najniższą pensję. A stażysta będzie
    pracował np 20% czasu. Pozostały czas będzie poznawał nowe zadania.

    Czy z tych 20% czasu wypracuje najniższą całą pensję + 5% czasu fachowca?
    Nie ma szans.
    Tak więc stażysta przynosi straty.

    Można oczywiście stażyste zatrudnić na 100% czasu do prac prostych ale wtedy
    nic się nie nauczy i do tego cofnie w rozwoju i takie zatrudnienie trudno
    nazwać stażem.

    wyliczenie wogóle nie bierze pod uwagę błędów, których młodzi, niedoświadczeni
    stażyści popełniają więcej. A to błędy są zwykle najdroższe.
    No, ale przy idealnym stażu, tych błędów może być mało lub wcale.
    Ale, przy tym idealnym stażu, stażysta przynosi straty.

    stokrotka

  • 28. Data: 2005-07-26 16:55:43
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl> wrote in

    /ciach..../

    > Tu partactwo poprawiamy sami. A oceniane sa efekty pracy grupy, wiec
    > poki ktos nie pojdzie nakablowac, to sie nie zmieni.
    > No ale czytam Wasze rady, wychodzi na to, ze trzeba pojsc...

    Oczywiscie, ze trzeba pojsc. Pojsc grupa lub w imieniu grupy. I nie
    "nakablowac" (jezyk PRL ?) ani "skarzyc" (przedszkole ?) tylko wylozyc kawe
    na lawe. Czy w grupie nie ma lidera, a szef jest az tak daleko od tego co
    robicie ? Brakuje mi jednego ogniwa - zle to swiadczy o strukturze (kiepska
    komunikacja), zespole (slabo zzyty i zorganizowany) lub szefie (nie
    wiedzacy co sie dzieje na codzien, nie znajacy sie na ludziach) -
    niepotrzebne skreslic.

    W.

    --
    - remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

  • 29. Data: 2005-07-26 17:17:04
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [26 Jul 2005 17:08:48 +0200]:

    > Tak więc stażysta przynosi straty.

    Slyszalas kiedys pojecie "inwestycja"?

    Kira

  • 30. Data: 2005-07-26 18:32:36
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Kira wrote:

    > Tu mamy faceta, ktory jasno dal do zrozumienia ze on sie nie
    > dopasuje, nie nauczy wspolnie pracowac i ma gdzies reszte
    > zespolu. To jest ewidentnie kategoria "do zwolnienia".

    A moze sie mylisz? Moze reszta jest do zwolnienia?

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.