PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwy pracodawca - co zrobic? › Re: Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?
    From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?
    Date: Wed, 11 May 2011 21:22:07 +0200

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:iqdpho$tni$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > - znajomy byl jedynym pracownikiem, ktory widzac co sie dzieje
    > poszukiwal pracy (i prace znalazl).
    >
    > Jak szybko odzyskac zalegle wynagrodzenie?
    > Co w obecnej sytuacji powinien zrobic?
    >
    > Zasugerowalem:
    > 1. PIP
    > 2. Sad Pracy
    > 3. Rozwiazanie umowy o prace w trybie natychmiastowym
    > 4. Umiescic pracodawce na liscie / listach dluznikow
    >

    > Niestety:
    > 1. PIP
    > Tu moze byc problem, bo poza nim raczej nikt nie bedzie
    > zeznawal na niekorzysc szefa (strach przed utrata pracy).
    Czy on chce odzyskać swoje, czy robić za Robin Hooda i robić dobrze innym?
    (ja bym mu nasłał jeszcze i inne instytucje - US, Sanepid i co tam jeszcze)
    Niech idzie do PIPy ze sprawą swoich zaległości płacowych, a złamasów i
    tchórzy oleje.

    > 2. Sad Pracy
    > Wszystko byloby ok, gdyby nie trzeba bylo czekac na wyroki
    > ponad rok. Za wynajem i rachunki trzeba placic co miesiac,
    > wiec zalegla kasa potrzebna jest jak najszybciej.
    Jak się nie wystraszy kontroli PIPy i nie zapłaci, to bez sądu się nie
    obejdzie.

    > 3. Rozwiazanie umowy o prace w trybie natychmiastowym
    > Nowa prace juz ma "zaklepana" i tu pojawia sie pytanie:
    > czy w obecnej sytuacji moze rozwiazac umowe o prace
    > w trybie natychmiastowym bez zadnych konsekwencji?
    Tak. Dobrze rozważyć, czy to nie powinien być pierwszy ruch (ew. drugi po
    kontakcie z PIPą).

    > 4. Wpisanie pracodawcy na liste/listy dluznikow (mozliwe od 2010.06.14)
    > Pracodawca poza pensja pewnie nie placi tez ZUSu i zdrowotnego,
    To można sprawdzić. Choćby na początek żądając druków RMUA.

    --
    Jotte