PracaGrupypl.praca.dyskusjeNauka za pracę (programowanie) › Re: Nauka za pracę (programowanie)
    From: "kantor" <k...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nauka za pracę (programowanie)
    Date: Thu, 2 Nov 2006 12:44:28 +0100

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrneki2rm.4v9.jakub@jakub.kofeina.net...
    > Dnia Wed, 1 Nov 2006 19:33:08 +0100, Wujek dobra rada
    > <m...@w...gazeta.stad.pl.to>
    > w <da0e$4548e86a$57ce71d1$18639@news.chello.pl> napisał:
    [ciach]
    > w <eiabva$5jj$1@inews.gazeta.pl>
    > nie ma o dokonaniach programistycznych oferenta, lista wymagań
    > podejrzanie przypomina mi podejście any_usera (ale on chyba jest z
    > okolic Poznania), a proponowana kasa i przedziały czasowe są z księżyca
    > wzięte (po 2 miesiącach nauki javy od okolic dna to ja byłem na poziomie
    > SJCP, a nie na poziomie 800-1000 PLN/miesiąc).

    Potwierdzam rozumowanie Kuby.
    Stosuję pracę z koderami bez doświadczenia w praktyce (ze wzgledu na niski
    budżet projektu).
    Wygląda to tak :
    1) Gdy mam wolny angaż wyszukuję człowieka (nie z wiedzą, bo na takiego mnie
    niestać - nie weryfikuję wiedzy,
    weryfikuję jedynie czy czlowiek jest kumaty)
    2) człowiek dostaje na wejście 1,5k netto i tak juz zostanie (chyba ze
    osiagnie swietne przeroby z dobrej jakosci kodem -
    to za jakis czas dostanie jeszcze troche w premi ryczautem co miesiac.
    3) czlowiek sobie pracuje (a ja w miare mozliwosci wytykam mu bledy,
    pokazuje sztuczki, tlumacze jak co dziala itp.)
    i z czasem jest coraz lepszy (ja trace czas na dopilnowanie/dokształcanie
    czlowieka - ale w zamian wyciskam z niego siódme poty)
    4) po pewnym czasie czlowiek wie jak implementowac to i owo, zna wmiare
    swinga od kuchni (L&F, UIManager, UI*),
    wie jak wygladaja w praktyce wzorce (MVC, Observery[ktore stosuję
    namietnie], fasady, dekoratory i inne duperele),
    jest nauczony dobrej obslugi wyjatkow (za utopienie wyjatka grozi u mnie
    obdarcie ze skóry po uprzednim obgotowaniu w oleju),
    umie sprawnie stosować JDBC, organizowac dostep do DB w oparciu o DAO, do
    tego ANT, Log4J, Bugzilla/Mantis, CVS, eclips/netbeans,
    wątki i ich synchronizacja itd, itp...
    czyli wszystko to co jest potrzebne by był produktywny u mnie w projekcie -
    bym mial z niego choc na chwile spory zysk.
    5) po chwili czlowiek przechodzi bez mrugniecia rekrutacje w jakiejs fabryce
    softu i idzie tam gdzie dostanie lepsze siano
    i w tym momencie ja mam wolny wakat i patrz pkt. 1. :)))))

    i tak w kółko.
    PS). miasto - POZNAŃ.

    Zaznaczam - czlowiek pracuje caly czas - choc jego poczatkowy kod za jakis
    czas bedzie musial sam przepisac do lepszej postaci.
    Nie uznaję pisania do szuflady.

    kantor