PracaGrupypl.praca.dyskusje › Najbardziej przyszlosciowa specjalizacja informatyczna

  • 1. Data: 2005-09-07 10:58:16
    Temat: Najbardziej przyszlosciowa specjalizacja informatyczna
    Od: "Jakub Gdula" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Jak powszechnie wiadomo, zwykłemu, niewyspecjalizowanemu informatykowi ciężko
    jest znaleźć dobrą pracę, licząc na nią, trzeba się specjalizować.

    I tu pytanie: jak sądzicie, jaka specjalizacja będzie najbardziej poszukiwana
    na rynku za 2 lub 3 lata? A jak jest teraz? W którym kierunku najbardziej
    warto się kształcić? Może analityk/programista baz danych? A może programista
    Java?

    Byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie :)

    Pzdr, JG

  • 2. Data: 2005-09-07 14:08:43
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "Jakub Gdula"

    > Może analityk/programista baz danych?

    Ja bym na to postawiła.
    Póki co nie zanosi się na rewolucję w tej dziedzinie
    i bazy danych nadal będą wykorzystywane.

    > A może programista Java?

    A jedno się z drugim nie wyklucza, bo przecież
    jakoś trzeba korzystać z bazy.

    --
    Koziorozec

  • 3. Data: 2005-09-07 14:57:18
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    Jakub Gdula <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Jak powszechnie wiadomo, zwykłemu, niewyspecjalizowanemu informatykowi
    ciężko
    > jest znaleźć dobrą pracę, licząc na nią, trzeba się specjalizować.

    raczej sluszne zalozenie.

    > I tu pytanie: jak sądzicie, jaka specjalizacja będzie najbardziej
    poszukiwana na rynku za 2 lub 3 lata?

    o zebym to ja wiedzial! ;)
    moze programowanie urzadzen przenosnych? coraz wiecej sie tego
    robi.
    Jesli chodzi o technologie, to M$ zainteresowal sporo w .net,
    poza tym jest to sensowna technologia. Za 2 lata jeszcze powinna
    istniec ;)
    Java poki co tez ma sie dobrze.

    >A jak jest teraz?

    sporo mozna wywnioskowac np przegladajac ogloszenia o prace.
    Mozna tez popatrzec na ogloszenia z USA. Oni zawsze byli troche
    przed nami. Np. java na tamtejszym rynku pracy zaczela byc popularna
    wczesniej.

    > W którym kierunku najbardziej
    > warto się kształcić?

    a co Cie interesuje? W tym fachu, jesli bedziesz chcial byc dobry,
    to bedziesz sie musial ksztalcic do emerytury (chyba, ze zostaniesz
    managerem ;)). Warto to wziac pod uwage, bo ciezko wytrwac dlugo
    w temacie, ktory Cie nie bedzie bawil.

    >Może analityk/programista baz danych?

    nie bardzo rozumiem czym zajmuje sie analityk baz danych :(
    bazy danych jeszcze dlugo (niestety) beda uzywane.
    Z mojego punktu widzenia adminowanie baza, to raczej nudna fucha.
    Natomiast znam ludzi, ktorzy zarabiaja na tym spora kase.

    >A może programista
    > Java?

    j.w. java ma sie dobrze i tak pewnie jeszcze przez dluzsza chwile bedzie.
    A jak juz nie bedzie sie miala dobrze, to naprodukowano wystarczajaco
    duzo kodu w javie, zeby jeszcze przez jakis czas znalezc przy tym prace.
    Ale java, to obszerny temat. Sporo fajnych rzeczy powstalo wokol javy,
    na tyle duzo, ze nie sposob wszystkiego ogarnac. Ale to dowod na to, ze
    technologia jest ok, ze sie przyjela i ze 'szal' jeszcze potrwa.
    To IMO dobra wiadomosc.

    jesli chodzi o programowanie (szeroko rozumiane), to mysle, ze oprocz (moze
    nawet przede wszystkim) techologii, ktora jest de facto tylko narzedziem,
    warto sie uczyc JAK programowac/projektowac itp. Ale to temat rzeka.

  • 4. Data: 2005-09-07 15:24:35
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > nawet przede wszystkim) techologii, ktora jest de facto tylko narzedziem,
    > warto sie uczyc JAK programowac/projektowac itp. Ale to temat rzeka.

    jestem przekonany że wdrożeniowiec - to jest rynek przszłości
    fk magazyny, płace
    oczywiście już teraz z doskonałą znajomością baz danych tych nowocesnych
    ja się tym zajmowaem i wypadam z rynku bo nie znam zupełnie nowości typu sql itp

  • 5. Data: 2005-09-07 18:30:29
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    b...@o...pl napisał(a):

    > jestem przekonany że wdrożeniowiec - to jest rynek przszłości

    zabraklo 'e' czy 'y'? ;)

    > fk magazyny, płace
    > oczywiście już teraz z doskonałą znajomością baz danych tych nowocesnych
    > ja się tym zajmowaem i wypadam z rynku bo nie znam zupełnie nowości typu sql

    sql to nowosc?

    tnij cytaty, prosze.

  • 6. Data: 2005-09-07 19:02:47
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Jakub Gdula" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > danych? A może programista Java?
    > Byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie :)

    Technologie mobilne (UMTS, etc.), sieci bezprzewodowe

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 7. Data: 2005-09-07 20:20:06
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Sep 2005 10:58:16 +0000, Jakub Gdula napisał(a):

> [...]
    > Java?
    >
    > Byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie :)

    Wydaje mi sie, ze moga byc perspektywy przy specjalizacji w Linuksie - nie
    tylko serwery a konfiguracja stacji roboczych, organizacja i wdrozenie
    rozbudowanego oprogramowania uzytkowego dostepnego dla tej platformy.
    Sa wyrazne tendencje w ue do przechodzenia na ten system, rowniez Novell
    wszedl w powiazanie jednej z dystrybucji ze swoimi produktami.
    Sadze, ze tu siedza pieniadze, jesli ktos umiejetnie sie rozwinie w tym
    kierunku.
    pzdr
    krzysztof

  • 8. Data: 2005-09-07 20:24:43
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 07-09-2005 o 22:20:06 Krzysztofsf <k...@g...pl> napisał:

> [...]
    > rozbudowanego oprogramowania uzytkowego dostepnego dla tej platformy.
    > Sa wyrazne tendencje w ue do przechodzenia na ten system

    Jestes o tym przekonany?

    =====
    Głośne w ostatnich miesiącach plany władz Monachium, dotyczące migracji
    miejskich systemów informatycznych na system Linux, zostały przełożone na
    później. Oficjalną przyczyną opóźnienia jest decyzja o prowadzeniu
    dodatkowych projektów pilotażowych, które nie były wcześniej przewidziane.
    http://newsroom.chip.pl/news_142060.html?rss
    =====

    Było głośno z powodu JEDNEGO miasta, a i tak się rypło...

  • 9. Data: 2005-09-07 20:57:47
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Sep 2005 22:24:43 +0200, Tomasz Płókarz napisał(a):

    > Jestes o tym przekonany?

    http://www.novell.com/pl-pl/products/desktop/

    Ktos to bedzie kupowal, inni beda nasladowac na darmowych dystrybucjach.

    http://di.com.pl/news/11135,1.html
    Jesli wdroza z sukcesem to znajda nasladowcow.

    http://di.com.pl/news/11158,1.html

    Tu podobnie

    http://di.com.pl/news/11162,1.html

    I tutaj.

    Jesli dodac do tego zalew wirusow i robakow internetowych, oraz BSA ;), to
    zainteresowanie moze wzrastac co powinno sie przelozyc na zwiekszony popyt
    na specjalistow zgrabnie implementujacych rozwiazania linuksowe w
    istniejace juz w firmie.
    Naturalnie jest to tylko moje zdanie oparte na roznych informacjach
    prasowych oraz o wlasne niesmiale prepoczatki pracy na tym systemie.
    pzdr.

  • 10. Data: 2005-09-07 21:18:58
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 07-09-2005 o 22:57:47 Krzysztofsf <k...@g...pl> napisał:

    > Naturalnie jest to tylko moje zdanie oparte na roznych informacjach
    > prasowych

    Każda instalacja Linuksa na biurkowym komputerze to wydarzenie generujące
    news u Reutera :)

    > oraz o wlasne niesmiale prepoczatki pracy na tym systemie.

    Zdarzyło mi się tez kiedyś. Przez tydzień. Na najbardziej-user-friendly
    dystrybucji, jaką można było sobie wówczas wyobrazić...
    zupełnie-jak-windows-funkcjonalnej, hahahaha, Mandrake 7.cośtam.
    Tak, wierzę, teraz to Mandriva już jest naprawdę zajextra, ale nie będę
    próbował, sorry :)

    Trochę faktów:

    - Obecnie już ponad 80% userów poczty internetowej używa jej wyłącznie
    przez webmaila, ponieważ skonfigurowanie klienta poczty przekracza ich
    możliwości.

    - Gadu-Gadu, komunikator, który do dziś nie oferuje podstawowych
    funkcjonalności dostepnych w ICQ w roku 1998-99; którego serwery
    działają... czasami; którego od np. Tlena dzieli przepaść pod każdym
    względem (na korzyść tego ostatniego) jest najpopularniejszym (a potem
    długo, długo nic) komunikatorem w Polsce.

    - Każdy nowy rocznik użytkowników komputerów jest głupszy.

    Oto trzy (nie wszystkie) powody mojego sceptycyzmu w kwestii mozliwej
    powszechności Linuksa na desktopach. :)