PracaGrupypl.praca.dyskusjeNagroda (nie jubileuszowa) › Re: Nagroda (nie jubileuszowa)
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nagroda (nie jubileuszowa)
    Date: Sun, 19 Nov 2006 16:39:27 +1300
    <ej4snf$sc9$1@news.dialog.net.pl> <ej52ha$2v4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <ej5rfn$t83$1@news.onet.pl> <ej6omq$4vi$1@news.onet.pl>
    <ej9odk$r9n$1@news.onet.pl> <eja22l$vbv$1@news.onet.pl>
    <ejc5qg$gtk$1@news.onet.pl> <ejcn78$e2j$1@news.onet.pl>
    <ejdbdt$j5k$1@news.onet.pl> <ejfb6l$lb8$1@news.onet.pl>
    <ejfqoi$qn$1@news.dialog.net.pl> <ejg1iq$tgu$1@news.onet.pl>
    <eji21f$q9o$2@atlantis.news.tpi.pl> <eji87t$fni$1@news.onet.pl>
    <ejia7q$o6$2@atlantis.news.tpi.pl> <ejn0m4$vss$1@news.onet.pl>
    <s...@j...kofeina.net> <ejnbsa$v4v$1@news.onet.pl>
    <s...@j...kofeina.net>

    Jakub Lisowski wrote:

    > Czy akurat w tym przypadku jest jakaś różnica pomiędzy firmą a DG?

    Tak. Osoba majaca DG odpowiada calym majatkiem osobistym za zaciagniete
    zobowiazania (dotyczy to rozniez niektorych rzadziej spotykanych
    rodzajow spolek), natomiast firma (w domysle i dalej w tym poscie: sp. z
    o.o. lub SA) odpowiada swoim majatkiem odrebnym od majatku
    wlascicieli/akcjonariuszy, ktorzy moga na niej stracic najwyzej tyle,
    ile w nia zainwestowali. Roznica w sciagalnosci jest akurat na korzysc
    klientow firmy, poniewaz w przypadku DG majatek osobisty dosc latwo
    przetransferowac na czlonkow rodziny czy inne osoby i formalnie nie miec
    nic, z majatkiem firmowym takie kombinacje sa znacznie trudniejsze i
    karalne.

    > O wiarygodności kontrahenta.
    >
    > Jakbyś miał coś zlecać, zleciłbyś to osobie prywatnej, czy osobie
    > mającej działlność gospodarczą, i dlaczego?
    >
    > Albo wolałbyś wykonywać zlecenie od osoby prywatnej czy od takiej z dg,
    > i dlaczego?

    Tu przesadzasz. Tak naprawde to wymog rejestrowania DG przez osoby
    pojedynczo wykonujace jakies uslugi jest uzasadniony wylacznie checia
    sciagania podatkow przez panstwo i dlatego system podatkowy jest tak
    zrobiony, zeby bardziej oplacalne bylo kupowanie od DG niz osoby
    prywatnej (wpisywanie w koszty). Natomiast w przypadku swiadczenia dla
    kogos uslug na umowe-zlecenie sady nie dzialaja skuteczniej w przypadku
    sciagania naleznosci z DG.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl