PracaGrupypl.praca.dyskusjeNagroda (nie jubileuszowa) › Re: Nagroda (nie jubileuszowa)
    From: robbi <r...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nagroda (nie jubileuszowa)
    Date: Thu, 16 Nov 2006 12:28:35 +0100

    Jakub Lisowski napisał(a):

    > Podpowiem - popatrz na sytuację pracownika. Widzisz jakieś róznice, poza
    > tym, że jedni mają skośne oczy i są żółci?

    I to wg ciebie jest dowod ze Chiny to kraj o ustroju kapitalistycznym?
    Wg mnie wyzyskiwanie ludzi przez innych ludzi ma miejsce bez wzgledu na
    ustroj gospodarczo-polityczny.
    I podtrzymuje twierdzenie ktore napisalem na poczatku - Chiny nie sa
    krajem kapitalistycznym.

    > A to minister decyduje, że jakiś państwowy urząd kupuje komputery?
    > Na przykład ZUS, albo NFZ?

    Chwila - nie skacz tak sobie - trzymajmy sie jednego - albo piszemy o
    przesuwaniu kasy z budzetu, albo o zakupach przez poszczegolne jednostki
    budzetowe w ramach przyznanych pieniedzy.
    Przesuwanie pieniedzy budzetowych miedy resortami nie ma nic wspolnego z
    robieniem zakupow (czyt realizacje przetargow)

    > Zależy, jak się przeprowadzi redukcje.
    > Przez rok. Trzymanie ich na 800/mc jest tańsze niż trzymanie ich na
    > 4k/mc + bonusy.

    I na poczatku odprawy - od jednej do kilku pensji, plus spora czesc
    procesow w Sadzie Pracy.
    Jesli juz - to nalezaloby wygaszac - tzn ktos przechodzi na emeryture -
    nie zatrudniac nowego. Ale to wymaga czasu.

    > Nierealne to to jest, ale z zupełnie innego powodu.

    To dlaczego nie napisales z jakiego.

    > Kwestia skali. Ale ten zarząd przestał być zarządem dużej firmy, i
    > wątpię, by to co chapnęli starczyło im do końca życia.

    Nie martw sie o nich - znajda kolejna posade ;>
    Zatrudnianie zarzadow jest bardzo "specyficzne".

    > Tylko mogłaby się ruszać szybciej, zmienićwłaściciela 3, 4 razy zamiat
    > 2x. I zrobić więcej.

    Nie sadze - szara strefa znacznie szybciej obraca pieniadzem niz obieg
    oficjalny.

    > Nie wiem ile, na pewno więcej niż 0%, na pewno mniej niż 100%.

    Czyli kazdy przypadek naganny wg Ciebie jest dowodem na to ze cala
    reszta jest zla.

    > Problemem są wszystkie przeregulowane dziedziny życia.

    Zgadza sie i powtorze jak mantre - nie tylku u nas.

    > Może być, czy nie? Bo jeżeli jeden taki przypadek zachodzi, oznacza to,
    > że coś jest nie tak i pole do wałków jest i należałoby je zlikwidować.

    Wyssac z palca mozna wszystko. Moze jednak warto uzywac przykladow ktore
    maja miejsce? Bo budowac sytuacje hipotetyczne mozna w nieskonczonosc i
    za ich pomoca udowadniac ze ma sie w 100% racje.
    A idac takim takiem rozumowanie - "jednokrotny przypadek", nalezy
    przyjac ze skoro chwycono kilku pedofili w polskim internecie to wszyscy
    polscy internauci to pedofile i nalezy ich aresztowac. To przeciez
    byloby zgodne z przyjetym zalozeniem ze jesli zachodzi pojedynczy
    przypadek to jest to ogolna norma i nalezy spacyfikowac wszystkich
    lapiacych sie pod wlasciwy profil - ma komputer i jest podlaczony do netu.

    > Nie dać im szansy na robienie wałów. Transparencja urzędu, pełny dostęp
    > do informacji, jasne, proste i przejrzyste prawo.

    OK. Zgadzam sie.
    Problem w tym zeby ludzie stanowiacy prawo (poslowie) usluszeli twoje
    wolanie. Najblizsza okazje na to zeby uslyszeli Twoj glos bedziesz mial
    za 3 lata.

    > Więcej niż 1.

    Wiec pozostalych tez na stos? W ramach sprawiedliwosci? Troche w mysl
    slow - "Zabijajcie wszystkich, Bóg rozpozna swoich !"

    > W przypadku gdy firmy dogadują się w sprawie cen, mamy do czynienia z
    > oligopolem.

    Pomylka - mamy do czynienia z kartelem.

    > Z czymś takim walczy urząd antymonopolowy, przykładem może
    > być na przykłąd zmowa marketów budowlanych i któregoś producenta farb.

    Ale nie ma to nic wspolnego z sytuacja przetargu na dostawe
    uslug/towarow w ramach postepowania w rozumieniu ustawy o zamowieniach
    publicznych.

    > Ostatecznie nikt przetargu nie wygra, ponoć takie sytuacje są obecnie w
    > dziedzinie prac drogowo-remontowych w związku z odpływem
    > wykwalifikowanych fizycznych.

    Przetargi sie moga ciagnac. Troche gorzej gdy mamy 100% ceny, 3 firmy
    sie dogadaly i oferuja ceny niewiele sie rozniace, tak ze lapia sie pod
    gorna max granice ceny ktora moze byc przez urzad zaakceptowana.
    Osobna sytuacja to taka ze jedna firma zaklada 3-5 firm corek,
    zarzdzanych przez rodzine, kumpli, i przetarg wyglada tak ze firmy corki
    daja ceny z kosmosu a tylko firma matka oferuje cos bardziej "normalnego"
    Chyba slabo znasz procedury przetargowe i sytuacje/przypadki wynikajace
    w ich trakcie.

    No i co w tym momencie?
    Urzad ma spory problem bo uniweznienie przetargu musi miec mocne
    umotowanie merytoryczne. A samo podjerzenie ze cena jest nie taka jak my
    sadzilismy nie wystarczy.

    No to EOT z mojej strony.

    --
    pzdr