PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nadchodzi normalność
    Date: Wed, 18 Feb 2009 08:17:23 +0000
    <gnfiht$6m6$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    > Przykładowo: jeżeli pracownik jest osobą palącą i chce palić w trakcie
    > dnia pracy, może to robić, ale wie że każdy papieros jest odliczany z
    > jego czasu pracy i że jeden papieros to 7 minut dnia pracy mniej (na
    > papierosa musi wyjść). Jest dorosły, wie jakie są zasady odliczania i do
    > niego należy decyzja czy będzie palił w pracy czy nie oraz czy odpracuje
    > przepalony czas czy nie.Oczywiście odliczony czas to odliczone pieniądze.

    zaraz zaraz, czy dobrze rozumiem że firma ustala co pracownik ma robic w
    czasie swojej przerwy?? KP wyraźnie mówi ile przerwy płatnej
    przysługuje, dodatkowo sporo firm robi w środku dnia np. 30 minutową czy
    godzinna niepłatną przerwę zeby pracownicy mogli pójść gdzieś na lunch
    czy coś załatwić.... ale pomijajac te dodatkowe rozwiązania, pracownik
    ma te swoje 15 minut przerwy "obiadowej" i chyba moze sobie w tym czasie
    robić co chce niezwiazanego z pracą...
    i poza tym - dlaczego czas papierosa to akurat 7 minut? moze ktos wypali
    w minutę? albo w 15? i jak to sie ma na przykład do wyjścia do ubikacji,
    przecież to też nie jest czas spędzany w pracy?

    powiem krótko - zagotowałem się. żebyś chociaż jeszcze próbował sie
    maskować pod hasłem propagowania zdrowego trybu zycia czy cos w tym
    stylu, ale narzucać komuś co może robic a co nie? bo czym sie różni
    wyjście do ubikacji od wyjścia na papierosa? niczym. tak samo czas
    spędzony "pracowo bezproduktywnie"