PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadchodzi fala słabo przygotowanych absolwentów

  • 1. Data: 2003-07-14 05:52:10
    Temat: Nadchodzi fala słabo przygotowanych absolwentów
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Nadchodzi fala słabo przygotowanych absolwentów

    W końcu maja wśród ogółu bezrobotnych absolwentów różnego typu szkół
    ponad 18 proc. miało dyplom wyższej uczelni. W Warszawie ten odsetek
    wyniósł aż 47 proc.

    Według ekspertów, jest bardzo prawdopodobne, że w 2008 roku będziemy
    mieli prawie milion bezrobotnych z wyższym wykształceniem - pisze
    "Gazeta Prawna".

    W tym roku będzie w Polsce 387 tys. absolwentów szkół wyższych, w 2004
    roku - 429 tys., w 2005 roku - 450 tys., a w dwóch następnych latach
    prawdopodobnie jeszcze więcej. Tymczasem w gospodarce narodowej wciąż
    ubywa miejsc pracy - szacuje prof. Mieczysław Kabaj z Instytutu Pracy
    i Spraw Socjalnych.

    Gazeta zwraca uwagę na jeszcze jedno zjawisko: obecnie nadchodzi fala
    słabo przygotowanych absolwentów, nierzadko miernych szkół prywatnych.
    Pracodawcy znają niski poziom kształcenia w tych uczelniach. Dlatego
    ich absolwenci bez względu na ukończony kierunek przegrywają
    konkurencję z osobami z dyplomem renomowanych szkół państwowych -
    powiedział "GP" Marek Bednarski z Uniwersytetu Warszawskiego.
    http://firma.onet.pl/764761,wiadomosci.html

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-07-14 07:08:17
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:betg76$qg$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Pracodawcy znają niski poziom kształcenia w tych uczelniach. Dlatego
    > ich absolwenci bez względu na ukończony kierunek przegrywają
    rodzina menagementu, rodzina pracownikow produkcyjnych, znajomychch
    menagementu, znajomych pracownikow produkcyjnych ;)

    --
    Svi

  • 3. Data: 2003-07-14 07:48:35
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Mon, 14 Jul 2003 09:08:17 +0200, gdy "Sviodo"
    <s...@w...pl> napisał:

    >rodzina menagementu, rodzina pracownikow produkcyjnych, znajomychch
    >menagementu, znajomych pracownikow produkcyjnych ;)

    Zapomniałeś o kochance portiera, żydach, elfach i cyklistach ;)

    pzdr
    Robert

  • 4. Data: 2003-07-14 11:16:46
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Robert Drozd <r...@y...iq.anonimy-to-zera.pl> wrote:
    > Zapomniałeś o kochance portiera, żydach, elfach i cyklistach ;)

    ... i masonach, i masonach! :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10360 dzień życia, sprawność

  • 5. Data: 2003-07-14 18:45:47
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to 14 Jul 2003 11:16:46 GMT, gdy Dariusz Jaworski
    <d...@s...waw.pl> napisał:

    >... i masonach, i masonach! :)

    Masoni żyją z dzierżawy ziemi i honorariów autorskich. Nie stanowią więc
    konkurencji nawet dla słabo przygotowanych absolwentów.

    pzdr
    r.

  • 6. Data: 2003-07-15 00:23:28
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

> [...]
    >prawdopodobnie jeszcze więcej. Tymczasem w gospodarce narodowej wciąż
    >ubywa miejsc pracy - szacuje prof. Mieczysław Kabaj z Instytutu Pracy i

    Co do powyższej liczby - nawet specjalnie sprawdziłem artykuł w necie,
    ale więcej niż na grupie nie widzę - jest pewien problem metodologiczny,
    o który z braku ściślejszych określeń w artykule, mogę posądzić Pana
    prof. ;) Mianowicie, istnieją CONAJMNIEJ [żeby się nie rozdrabniać na
    np. podyplomowe, uzupełniające, wieczorowe] dwa typy studiów - dzienne i
    zaoczne, przy czym przy zaocznych istnieje zapewne duży odsetek osób już
    pracujących. Wg dzisiejszej GW [artykuł o rewolucji w stypendiach
    socjalnych], studenci tych studiów [zaocznych] stanowili w roku 2002 [wg
    MEN] 55% ogółu studiujących. Co ciekawe proporcja ta wg danych ze spisu
    powszechnego GUS wygląda jeszcze zabawniej [zakładka 8 w arkuszu excela
    pt. TABL. 8. LUDNOŚĆ W WIEKU 13 LAT I WIĘCEJ WEDŁUG POZIOMU
    WYKSZTAŁCENIA I KONTYNUACJI NAUKI]:

    - Kontynuujący naukę w trybie dziennym = 80 tys.
    - Kontynuujący naukę w trybie wieczorowym, zaocznym lub eksternistycznym
    = 304,8

    Nawet przy założeniu, że 1/3 osób na zaocznych nie pracuje, wychodzi
    korekta ponad 50%. Chociaż patrząc na te dane, jakoś nie chce mi się
    wierzyć, że MEN się tak myli [spojrzałem na wyniki przyjęć w roku
    2000/2001 {http://www.men.waw.pl/szk-wyz/ar-2002/jaki_byl.htm} i ta
    relacja wynosi tam dla przyjęć w tymże roku 193 616 dzienne do 231 365
    dla pozostałych], co nie umniejsza faktu, że wynik należy skorygować i
    to znacznie.

    Jednocześnie [tu polecam
    {http://www.menis.gov.pl/oswiata/biezace/ar-2001-2/s
    trateg/aneks.htm}
    oraz zakładkę 6 z tabeli GUSowskiej pt {TABL. 6. LUDNOŚĆ W WIEKU 13 LAT
    I WIĘCEJ WEDŁUG POZIOMU WYKSZTAŁCENIA, PŁCI I GRUP WIEKU
    }], z rynku zacznie schodzić [emerytury i zasiłki przedemerytalne]
    powojenny wyż demograficzny, który ma ok. 300 tys absolwentów na
    przedział wiekowy 50-54 lat, ok. 200 tys na przedział 55-59 i ok. 160
    tys na przedział 60-64. Słowem, efektywna nadwyżka będzie wynosiła
    prawdopodobnie kilkadziesiąt tysięcy rocznie BEZROBOTNYCH ABSOLWENTÓW
    [przy zachowaniu obecnej sytuacji na rynku pracy]. Więcej nie chce mi
    się mysleć, bo to tylko post, a nie praca magisterska. ;)

> [...]
    > konkurencję z osobami z dyplomem renomowanych szkół państwowych -
    > powiedział "GP" Marek Bednarski z Uniwersytetu Warszawskiego.

    No tak - Pan M.Bednarski wypowiadał sie w swojej sprawie, więc na nic
    innego bym nie liczył - UW prowadzi też płatne studia. ;) Najbardziej
    ciekawi mnie co na to pracodawcy - błąd rozumowania może polegać nie na
    tym, że oni nie chcą ludzi z prywatnych szkół, tylko na tym, że oni
    znają kilka największych szkół wyższych w kraju i kierują się
    znajomością marki. I raczej szkoły prywatne nie mają szans [poza
    wyjątkami] przebić się do tego ZAPAMIĘTYWALNEGO zbioru kilku-kilkunastu
    szkół. Słowem - łatwiej jest zapamiętać większe, państwowe i z tradycją
    szkoły niż małe - co do jakości kształcenia, to zakładam, że jest po
    równo, tylko nikt z pytanych nie przyzna się, że innych szkół nie zna i
    plecie farmazony o gorszym poziomie. Swoją drogą - ciekawy projekt badań
    socjologicznych, pt. znajomość szkół wśród pracodawców, ewentualnie co
    pracodawcy mogą złego powiedzieć z wymienionej przez siebie Z NAZWY
    szkoły wyższej. ;)

    A co do samej nauki - trochę smaczków o UW mogę opowiedzieć
    [prawdopodobnie [;)] pijani profesorowie, wykładowcy [praktycy] nie
    umiejący przekazać wiedzy, prawdopodobnie [;)] sprzedawane egzaminy
    pisemne lub uznani "eksperci", których wiedza opiera się nie na
    rzeczywistości ale na wiedzy lansowanej przez środowiska akademickie i
    doradcze itd.

    Flyer

  • 7. Data: 2003-07-15 00:30:03
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Robert Drozd <r...@y...iq.anonimy-to-zera.pl> wrote:
    > Masoni żyją z dzierżawy ziemi i honorariów autorskich. Nie stanowią więc
    > konkurencji nawet dla słabo przygotowanych absolwentów.

    Ich dzieci też? :>

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10361 dzień życia, sprawność

  • 8. Data: 2003-07-15 08:54:21
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > konkurencję z osobami z dyplomem renomowanych szkół państwowych -
    > powiedział "GP" Marek Bednarski z Uniwersytetu Warszawskiego.

    Jasne. Ale mimo to, bezrobotni ze średnim i z wieloletnią praktyką zawodową,
    przegrywają z absolwentami nawet gównianych uczelni - taka jest magia dyplomu
    wśród pracodawców.

    Marek

  • 9. Data: 2003-07-22 21:21:31
    Od: Marek Pajak <m...@w...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    (ja tylko w tej sprawie...)
> [...]
    > kierunek przegrywają konkurencję z osobami z dyplomem renomowanych
    > szkół państwowych - powiedział "GP" Marek Bednarski z Uniwersytetu
    _Renomowanych_ zapewne tak. Zastanawiam się, dlaczego przy pisaniu tego
    typu artykułów zapomina się o _miernych_ uczelniach _państwowych_...

    Pozdrawiam
    Marek