PracaGrupypl.praca.dyskusje › NIP - jak wyrobić?

  • 1. Data: 2003-07-11 21:52:06
    Temat: NIP - jak wyrobić?
    Od: "Rafał" <r...@p...gliwice.pl>

    Witam szanownych grupowiczów!
    Czy moge samemu udać się do US z prośbą o wyrobienie NIPu?
    Czy jest jakaś różnica, jeśli to pracodawca złoży podanie o wyrobienie dla
    mnie NIPu?
    Jak długo czeka się na NIP?

    dzięki za wszelkie info;)
    pozdr.
    Rafał

  • 2. Data: 2003-07-11 22:21:40
    Temat: Odp: NIP - jak wyrobić?
    Od: "koszmarek" <g...@o...pl>

    Zdaje się, że musisz mieć jakiegoś pracodawcę, żeby sobie nip wyrobić.
    Różnicy (chyba - na 99,99%) nie ma.
    Ja się naciąłem na rubryce miejsce zamieszkania, jeśli mieszkasz gdzieś
    tymczasowo i często zmieniasz miejsce zamieszkania to sobie odpuść
    wypełanianie tejże, bo będziesz musiał zawsze to aktualizować i zmieniać us
    ze wzgl. na msc zamieszkania, lepiej dać msc. zameldowania tylko.
    Czekasz około miesiąc, może krócej.

  • 3. Data: 2003-07-11 22:28:11
    Temat: Re: Odp: NIP - jak wyrobić?
    Od: Piotr Turkowski <p...@m...pl>

    koszmarek wrote:

    > Zdaje się, że musisz mieć jakiegoś pracodawcę, żeby sobie nip wyrobić.

    Ja miałem 17 lat (teraz mam 18) jak wyrabiałem NIP i nie potrzebowałem
    pracodawcy. Po prostu poszedłem, wypełniłem i voila (nie wiem czy dobrze
    napisałem, czyt. włala :) )

    Piotr 'Phoenix' Turkowski

  • 4. Data: 2003-07-12 04:20:34
    Temat: Re: NIP - jak wyrobić?
    Od: "Marcin Strzelecki" <m...@k...pl>

    Witam

    "Rafał" wrote
> [...]
    > Czy moge samemu udać się do US z prośbą o wyrobienie NIPu?
    > Czy jest jakaś różnica, jeśli to pracodawca złoży podanie o wyrobienie dla

    1. udajesz sie do US'u podlegajacego pod Twoj adres
    2. prosisz pania w okienku o wniosek i wypelniasz
    3. oddajesz tej samej pani w tym samym okienku
    4. nic nie placisz czekasz ok 4 tygodni NIP przywedruje listem poleconym

    Pozdrawiam
    Marcin Strzelecki

  • 5. Data: 2003-07-12 07:34:05
    Od: "Sviodo" <s...@w...pl>

    i voila (nie wiem czy dobrze napisałem, czyt. włala :) )

    dobrze :)

  • 6. Data: 2003-07-12 09:49:34
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "Marcin Strzelecki" <m...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3. oddajesz tej samej pani w tym samym okienku
    > 4. nic nie placisz czekasz ok 4 tygodni NIP przywedruje listem poleconym

    A mi nie chcieli dać NIPu bez pieczątki płatnika (pracodawcy) na formularzu!

  • 7. Data: 2003-07-12 14:03:25
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > A mi nie chcieli dać NIPu bez pieczątki płatnika (pracodawcy)
    > na formularzu!

    To prawda. Podobno zgodnie z nowymi przepisami, nie wydadzą NIP
    bez pieczątki (jakiegokolwiek, choćby na umowę-zlecenie)
    pracodawcy.

    Można wykonywać pracę bez NIPu i w rozliczeniu rocznym dołączyć
    formularz NIP-3: to chyba jedyny przypadek, gdy można uzyskać
    swój nr NIP bez pieczątki (zgodnie z nowymi przepisami rzekomo).

    Pozdrawiam!
    Maciek
    --
    http://www.infobroker.prv.pl/ - Ty lub Twoja firma potrzebujecie
    informacji? Chcesz wyszukać i zestawić dane efektywnie? Skorzystaj

  • 8. Data: 2003-07-12 20:00:39
    Od: "Marcin Strzelecki" <m...@k...pl>

    "-=Przemek=-" wrote

    >A mi nie chcieli dać NIPu bez pieczątki płatnika (pracodawcy) na
    >formularzu!

    Wniosek o przyznanie NIP'u zlozylem miesiac temu w US nr 2 w Szczecinie .
    tydzien temu lezala u mnie koperta na biurku.

    pozdrawiam
    Marcin Strzelecki

  • 9. Data: 2003-07-13 08:46:53
    Od: "Rafał" <r...@p...gliwice.pl>

    > To prawda. Podobno zgodnie z nowymi przepisami, nie wydadzą NIP
    > bez pieczątki (jakiegokolwiek, choćby na umowę-zlecenie)
    > pracodawcy.

    Czy pracodawcę, który wstawi mi pieczątke czekają jakieś zobowiązania z tego
    tytułu? - nie zamierzam u niego pracować(pieczątke może mi wstawić znajomy,
    który ma firmę), chcę tylko uzyskać NIP.

    Jak nazywa się formularz na którym składam podanie o NIP? - czy to jest
    NIP-3?
    Czy aby otrzymać ten formularz muszę stać w kolejce do okienka?

    pozdr.
    Rafał

  • 10. Data: 2003-07-13 08:57:45
    Od: "Macias" <m...@w...pl>

    > Czy pracodawcę, który wstawi mi pieczątke czekają jakieś
    > zobowiązania z tego tytułu? - nie zamierzam u niego pracować
    > (pieczątke może mi wstawić znajomy, który ma firmę), chcę
    > tylko uzyskać NIP.

    Nie. Logicznie rzecz biorąc powinieneś wykonać dla niego pracę,
    ale z tego, co wiem, to wystarczy po prostu pieczątka i tyle.

    Żadnych innych zobowiązań.

    > Jak nazywa się formularz na którym składam podanie o NIP?
    > - czy to jest NIP-3?

    NIP-3.

    > Czy aby otrzymać ten formularz muszę stać w kolejce do okienka?

    Nio...
    Najpierw musisz wstać rano, założyć kapcie, umyć zęby. Potem
    proponuję zjeść śniadanie, chociaż nie jest to punkt niezbędny.
    Generalnie poranna toaleta wskazana.
    Potem pieszo/tramwajem/autobusem/samochodem/pociągiem do US(*),
    otworzyć drzwi (najłatwiej prawą ręką tak, by od razu móc zrobić
    krok wprzód lewą nogą), przepuścić wychodzących i wejść.
    Następnie udać się do okienka informacji lub bezpośrednio do
    okienka wydającego formularze i uzyskać stosowne dane o NIP-3
    (mianowicie: gdzie go pobrać, itd.)

    Można też na skróty: drukując z internetu.

    *) US - wbrew pozorom nie chodzi o Stany Zjednoczone

    :P