PracaGrupypl.praca.dyskusjeNIP › Re: NIP
  • From: "Youngman" <y...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: NIP
    Date: Wed, 4 Dec 2002 20:19:06 +0100

    > W maju i czerwcu pracowalem na umowe zlecenie (przy spisie powszechnym).
    > Gdy gdzies w kwietniu staralem sie w US o NIP pani z okienka odmowila
    > przyjecia wniosku poniewaz musiala miec pieczatke pracodawcy, czy jakos
    > tak. W UM powiedziano mi, ze GUS to faktycznie pozniej zalatwi. Jednak
    > przyszedl dzien spisania umowy i pole NIP pozostalo puste. Czego wiec
    > teraz moge sie spodziewac? Mam czekac, az z GUS'u dostane jakies dokumenty
    > na podstawie ktorych bede mogl sie rozliczyc i do nich dolaczyc wniosek?
    > Mam sam biec do US jak najszybciej i starac sie o NIP? W zwiazku z taka
> [...]

    Żeby dostać NIP trzeba mieć pracodawcę ... który ma cie zatrudnić ... ale
    nie musi.
    Widzisz :) Wystarczy, że znajdziesz sobie kogoś kto ci podbije formularz i
    juz mażesz skladac podanie o nadanie NIP. Ten ktoś kto sie podbil nie musi
    wcale cie zatrudnic a ty bedziesz mial NIP.

    Tak był w każdym razie kiedyś. Ale mysle ze przepisy nie zmienily sie tak
    drastycznie.
    Pozdrawiam
    Youngman