PracaGrupypl.praca.dyskusjeNIP › Re: NIP
    From: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: NIP
    Date: Wed, 4 Dec 2002 16:49:22 +0100

    "Aleksandra" w news:3DEDFB1B.3F0C1A0A@unisoft.com.pl napisał(a):

    > od 24 sierpnia 2002 :-) jest inaczej. Obecnie pracodawca
    > (płatnik) ma Cię wyręczać w załatwianiu spraw ze
    > skarbówką. Dotyczy to umów o dzieło i umów-zleceń.

    W maju i czerwcu pracowalem na umowe zlecenie (przy spisie powszechnym).
    Gdy gdzies w kwietniu staralem sie w US o NIP pani z okienka odmowila
    przyjecia wniosku poniewaz musiala miec pieczatke pracodawcy, czy jakos
    tak. W UM powiedziano mi, ze GUS to faktycznie pozniej zalatwi. Jednak
    przyszedl dzien spisania umowy i pole NIP pozostalo puste. Czego wiec
    teraz moge sie spodziewac? Mam czekac, az z GUS'u dostane jakies dokumenty
    na podstawie ktorych bede mogl sie rozliczyc i do nich dolaczyc wniosek?
    Mam sam biec do US jak najszybciej i starac sie o NIP? W zwiazku z taka
    sytuacja przyznaja mi, czy tez beda trzymac sie tego, ze to pracodawca
    zalatwia? Jesli to drugie no to przeciez teraz zatrudniony nie jestem wiec
    na NIP nie mam co liczyc? Nie bede w takim wypadku mogl sie rozliczyc
    (wogole musze sie tym martwic jesli GUS nic mi nie przysle?). Jakie
    ewentualne konskwencje wiaza sie z ta kwestia?

    pozdrawiam
    Greg