PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce › Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    From: "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    Date: Thu, 23 Dec 2004 09:19:06 GMT

    > Pewnie jestm prosty człowiek, ale ja nie widze różnicy.
    > W każdym z tych wypadków jest sprzedający i kupujący, którzy targują się o
    > cenę.
    > Jak się już dogadają to dochodzi do transakcji.
    > Widzisz gdzieś różnicę przy kupowaniu pracy?

    A slyszales kiedys o takich, co probowali zbijac fortuny w czasach klesk
    zywiolowych? Czy wedlug Ciebie sa oni godni pochwaly, czy godni galezi na
    przydroznym drzewie? Bo moim skromnym zdaniem, "czlowiek" wykorzystujacy
    galopujace bezrobocie do najmowania polniewolnikow, zasluguje na wlasnie
    taka galaz. Moze ja jakis glupi jestem, ale jak cos lezy na ulicy i nikt
    tego nie pilnuje, to tego nie zabieram, bo moge. Szukam wlasciciela. I tak
    samo jest w innych stosunkach miedzyludzkich. Jeden wykorzysta sytuacje i co
    za tym idzie czlowieka, a inny wie, ze jest pewna roznica miedzy tym, co
    mozna zaplacic, a tym co wypada. W firmie gdzie pracuje najnizsza placa
    pracownika fizycznego wynosi prawie 1000 netto. Nie jest to bajka, ale w
    polskiej rzeczywistosci i tak wyglada niezle. I ta firma wcale nie lezy,
    rozwija. Rozwija sie, bo ludzie chca pracowac i wiedza, ze tu maja dobrze. I
    nie sa to wcale menedzerowie wysokiego stopnia, tylko zwykli robotnicy. Ale
    staraja sie.
    Wedlug tego co Ty twierdzisz, taka firma nie powinna istniec. Zwykly
    robotnik powinien zarabiac 829 brutto i sie cieszyc, ze ma prace. Wytlumacz
    mi, czemu ta firma pracuje, czemu sie rozwija? I jedynym przyczynkiem do jej
    upadku byl jakis czas temu "byzmesmen", ktory stwierdzil, ze skoro mamy
    dziurawe prawo, to moze nie zaplacic za kontrakt i prawie zniszczyl firme. Z
    kim czujesz wiez? Z tymi nienormalnymi placacymi wiecej, niz moga, czy z tym
    normalnym, ktory mogac nie zaplacic, to wlasnie zrobil?