PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych › Re: Marek - przetlumacz mysl tego artykulu na ludowa ekonomie, jesli mozesz? :)
    From: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Marek - przetlumacz mysl tego artykulu na ludowa ekonomie, jesli mozesz?
    :)
    Date: Fri, 26 Mar 2004 09:37:19 +0000 (UTC)

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> napisał(a):

    > Państwem nie kierują ludzie znający
    > się i rozumiejący gospodarkę, tylko politycy - najczęściej kombinatorzy,
    > którzy w życiu nie osiągnęli sukcesu w gospodarce. Chyba, że znasz
    > jakieś sukcesy wszystkich premierów rządów III RP? To podaj.

    Sukcesy? A mają czemu nie. Za PRL-u większość z nich nawet nie byłaby
    sekretarzem POP :)) Teraz III RP zrobiła ich premierami za "zasługi".
    No więc korzystając ze stołka dorobili się tak, że mają dla siebie i rodziny,
    a kryzys im nie grozi.

    > Czy to tak trudno zrozumieć, że żeby utrzymać bezrobotnych należy
    > okraść pracujących? Że pieniądze na tzw. pomoc socjalną nie biorą
    > się z sufitu tylko z tego co odbiera się pracodawcom i ludziom
    > mającym pracę?
    Tak? A za co utrzymują swoich bezrobotnych kraje na zachód od Odry??
    Bo mi się wydaje, że też nie z sufitu.
    Tylko, że oni tam nie zrobili tak jak w Polsce dwucyfrowego bezrobocia,
    które powstało ze względów ideologicznych i nieudolności polityków.
    Oni wiedzą, że Państwa nawet tak bogatego jak Szwecja, nie stać na wysokie
    bezrobocie.

    > Może byś to łaskawie zechciał zrozumieć? Może wszyscy
    > głosujący na wszelkiego rodzaju socjalistów od Samoobrony przez
    > Unię Pracy i inne Socjaldemokrację to zrozumieją?

    Ciekawe. Europa zachodnia jest rządzona przez ogólnie pojętą lewicę,
    we Włoszech rząd pada, gdy przestają go popierać komuniści, a jakoś
    w tych krajach ludzie żyją spokojniej, bez strachu o jutro. Widać z tego,
    że na lewo mozna, tylko trzeba umieć. Z ludzkiego punktu widzenia socjal
    jest sprawiedliwszym systemem, bo słabszym żyje się lżej.

    > Przede wszystkim nie powinno, jak obecnie, przeszkadzać w zarabianiu
    > na życie.
    A kto wprowadził w Polsce bezrobocie? Kto wprowadził ten cały chory system?
    Ludzie, którzy całe dziesięciolecia buntowali się przeciwko władzy. Nieważne
    czym się kierowali, ale ważne, że całe dziesięciolecia prowadzili krytykę i
    destrukcję. Przez jakiś czas spali na styropianie, który padł im na mózg.
    Potem nagle dorwali się w 1989 roku do władzy. Przecież oni nie umieją
    budować, czy chociażby administrować. Oni umieją tylko burzyć. Co najmniej
    pół życia nic innego nie robili. No i po dojściu do władzy też zaczęli burzyć
    i w swej bezmyślności podpartej niewiedzą zburzyli za dużo na raz.
    Z Jaruzelskiego się śmiali, że spawacz bo nosi ciemne okulary, a sami się tak
    przyspawali do stołków, że ruszyć ich nie idzie. Mają swoich fanów, idą do
    wyborów, dostają się do władz wszelakich i nadal robią destrukcję, a oprócz
    tego nauczyli się jeszcze nabijać własną kasę. No i oczywiście są zazdrośni
    o to, żeby ktoś inny się dorobił, bo im ubędzie. Po wygranych wyborach
    zapominają o wyborcach, a szczególnie o tych najsłabszych ekonomicznie.
    Po przegranych wyborach prowadzą nadal destrukcję tylko inną, walkę medialną
    o wyborców w następnych wyborach. Plują jadem na aktualnie rządzących i
    wytykają im to, co sami robili siedząc na stołkach. Przecież 14-sty rok trwa
    bezustanna walka o władzę. Całe pokłady energii się marnują na walkę
    o zdobycie i utrzymanie władzy. Dopóki byli rewolucjoniści nie zostaną
    odspawani od stołków, cudów gospodarczych nie będzie, a tylko gaszenie
    pożarów. W tym zamęcie poszkodowani są przede wszystkim ci, co muszą żyć z
    pracy, bo emeryt i rencista jeszcze coś dostaje co miesiąc, a bezrobotny już
    nie. Państwo od ponad 14-stu lat przeszkadzać w zarabianiu na życie, to
    prawda, ale nie wszystkim. Rodzimym przedsiębiorcom styropianowcy stale
    rzucali i rzucają kłody pod nogi, a zachodnim wchodzą w dupę bez mydła - z
    wdzięczności, że pomogli w walce o władzę. Słyszałem o specjalnym raporcie
    rządowym, o ile bezrobocie wzrosło u nas, a gdzie indziej zmalało z samego
    tylko powodu, że zlikwidowane są polskie firmy produkujące na rynek
    wewnętrzny, a towary są sprowadzane z UE a nawet z Chin, bo tanie, bo
    dotowane, bo ktoś kogoś posmarował - nieważne, że niektóre w rękach się
    rozpadają. Dlaczego są takie masowe choroby zwierząt chodowlanych na świecie?
    Ano między innymi dlatego, że chodowcy dowiedzieli się że głupia Polska
    likwiduje własne rolnictwo oraz chodowlę, a nie oduczyła się jeść, więc
    będzie można na tym zarobić. No i chodowcy dostali małpiego rozumu i
    przegięli pałę w oszczędnościach przy szybkim powiększaniu chodowli, bo
    zwiększyli zawartość odpadków w paszy.
    Jeżeli ta zabawa gospodarką ma trwać nadal, bo wejście do UE jeszcze pogorszy
    sytuację na rynku pracy, to byłoby uczciwie zabezpieczyć byt najsłabszym, a
    oni chcą uchwalić emerytury dla bezrobotnych byłych posłów. Jeżeli oni mogą
    dostać, to dlaczego nie mają dostać bezrobotni z winy głupoty byłych (p)osłów?
    Zapewniam ciebie, że te wszystkie teorie ekonomiczne są mądre i słuszne
    do momentu, aż samenu się jest zmuszonym do korzystania z socjalu.
    W przypadku totalnej destrukcji twoich możliwości ekonomicznych sam zaczniesz
    wołać o zwiększenie socjalu :)

    Marek