PracaGrupypl.praca.dyskusjeMPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków › Re: MPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków
    From: "Strange" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: MPiPS: W Polsce nie braknie lekarzy i informatyków
    Date: Wed, 26 Jul 2006 19:11:02 +0200

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ea8d8u.3ro.1@slaszysz.poczta.onet.pl...
> [...]
    > również
    > techniczną, ale nie w takim stopniu, żeby siedzieć i pisać całą
    > aplikację.
    > Pomijając już fakt, że byłoby to marnowanie ich wiedzy.
    >
    > No i zastanów się, ile takiemu "człowiekowi-orkiestrze" (np. finansista,
    > programista, tester i coś tam jeszcze w jednym) trzeba byłoby zapłacić...
    > :) I
    > co by się stało, gdyby taki osobnik zdecydował się zmienić pracę - wtedy
    > zabiera
    > ze sobą cały know-how, nie tylko wiedzę merytoryczną z danej branży.

    Ale nie do końca o to mi chodziło.

    Miałem na myśli coś takiego (w skrócie):

    Kontakt z klientem (określenie potrzeb) > Pisanie > Testowanie > Wdrożenie
    > $$$ :)
    Gdzie oczywiście pierwsze cztery etapy się przenikają czasem w sposób
    przedziwny.
    Każdym zadaniem zajmuje się w firmie określony dział, przy czym na etapie
    samego
    pisania kodu są studenci, którzy coś tam sobie piszą, ich zwierzchnik
    poprawia
    wyłapane błędy (błędy stricte programistyczne, których nie wywali
    kompilator).
    Później etap testowania, który znajduje jeszcze więcej błędów i tyle.
    A i tak często się zdarza, że aplikacja po wdrożeniu ma krytyczne błędy,
    spowodowane
    właśnie słabą jakością kodu, jako takiego.A to dziwaczne odwołania do bazy,
    znowuż
    procedury tak "sprytnie" skonstruowane, że ich wykonanie zarzyna naprawdę
    mocne sprzęty
    zupełnie bez potrzeby i takie tam jeszcze różne inne... :)

    I o tą właśnie politykę mi chodziło.

    Pozdrawiam,
    S.