PracaGrupypl.praca.dyskusjeLudzie, przecież to jest chore! › Re: Ludzie, przecież to jest chore!
    From: " Marek" <m...@g...WYTNIJ.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ludzie, przecież to jest chore!
    Date: Fri, 24 Oct 2003 07:43:39 +0000 (UTC)

    Kamil <b...@g...pl> napisał(a):

    > Jesli o klienta nie trzeba zabiegac, nie potrzebny jest handlowiec. Klient
    > sam moze zadzwonic i zamowic towar z magazynu. Sytuacja jest wiec jak
    > najbardziej prawidlowa. Zadaniem handlowca jest tak zaprezentowac towar zeby
    > Klient kupil wlasnie od jego firmy a nie od konkurencji. Moze przy tym tez
    > tak negocjowac, zeby opchnac z ja najwieksza maraza... Inna sprawa to
    > realizm planow sprzedazywlasnie tak powinny byc ustalane, zeby wymagaly
    > wysilku, ale byly mozliwe do realizacji do jakiegos stopnia 9jesli nie w
    > calosci). Dlatego potrzebana motywacja i wsparcie (np marketingowe)

    Jasne. Tylko, że byłem na kilku pokazach organizowanych przez
    przedstawicieli handlowych. Handlowcowi miód z ust płynął, ludzie
    wysłuchali, prezenty wzięli, i nikt nic nie kupił bo te rewelacyjne
    produkty po promocyjnej cenie były jeszcze dla każdego za drogie.
    Ktoś powie, że to byli trochę lepsi domokrążcy, ale czy teraz firmy
    zatrudniają handlowca po to, żeby codziennie obdzwaniał inny rejon kraju
    od firmy do firmy i pytał: "potrzebujecie nakrętki? nie? no to dziękuję za
    chwilę uwagi" ?!?! Jeżeli tak, to nadal uważam, że to jest chore. Dla mnie
    normalna jest kolej rzeczy, że jak ktoś coś potrzebuje, to idzie lub dzwoni
    do firmy, która może mu to sprzedać i tu dopiero rozpoczyna się rola
    sprzedającego handlowca. Dla mnie jest ważniejsza sprawa odpowiedniej reklamy
    w mediach a nie szukania klientów na siłę.

    Marek