PracaGrupypl.praca.dyskusjeLegalne Oprogramowanie!!!! › Re: Legalne Oprogramowanie!!!!
    From: "A.B." <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Legalne Oprogramowanie!!!!
    Date: Sat, 19 Oct 2002 16:22:29 +0200

    Użytkownik "Tomodati" <a...@b...de> napisał w wiadomości
    news:aorh6m$222b$1@news2.ipartners.pl...
    > Witam,
    >
    > Proponuje poczytac sobie watki na pl.soc.prawo, taka sytuacja byla
    omawiana.
    > Jezeli kupilem produkt MS i zaplacilem za ten produkt np 1200PLN to
    > dokladnie rzecz biorac tyle kosztuje licencja a plytki i ksiazki sa za
    > darmo...
    > W tym momencie jestem wlascicielem plytki i ksiazki ale nie licencji i nie
    > moge sobie nia dowolnie dysponowac.

    Widze ze chcesz byc bardziej paieski od papieza.
    Gdy idzie MS to proponuje przeczytac umowe licencyjna. Inni sa bardziej
    rygorystyczni ale ponad takimi zapisami jest konstytucja ze swietym prawem
    wlasnosci. Cos jest moja wlasnoscia (prawo do korzystania z programu) to
    moge te wlasnosc przeniesc na kogos innego. Ale oczywiście jeśli nie chcesz
    z tego prawa korzystac to nikt do tego Cie nie zmusi.

    MS Word->Pomoc-Umowa licencyjna użytkownika:

    Czy można sprzedać Umowę Licencyjną na posiadane oprogramowanie komuś
    innemu?
    Tak, ale tylko wtedy, gdy jest się prawowitym właścicielem licencji na
    używanie oprogramowania, a sprzedaż odbywa się zgodnie z postanowieniami
    Umowy Licencyjnej dotyczącymi cesji. Nie można wynajmować ani wydzierżawiać
    oprogramowania firmy Microsoft, ale można przekazać na stałe wszystkie swoje
    prawa wynikające z Umowy Licencyjnej.

    Jeśli posiadany produkt został nabyty razem z systemem komputerowym, można
    przekazać wszystkie swoje prawa wynikające z Umowy Licencyjnej jako część
    sprzedawanego lub przekazywanego systemu komputerowego, pod warunkiem
    przekazania także wszystkich kopii oprogramowania i wszystkich materiałów
    drukowanych, łącznie z samą Umową Licencyjną oraz, tam gdzie ma to
    zastosowanie, Certyfikatem Autentyczności.

    Jeśli posiadany produkt firmy Microsoft został nabyty oddzielnie, bez
    systemu komputerowego, można przekazać wszystkie swoje prawa wynikające z
    Umowy Licencyjnej, pod warunkiem przekazania także wszystkich kopii
    oprogramowania i wszystkich materiałów drukowanych, łącznie z samą Umową
    Licencyjną oraz, tam gdzie ma to zastosowanie, Certyfikatem Autentyczności.
    Przed przekazaniem posiadanych praw należy usunąć z komputera wszystkie
    kopie oprogramowania.

    Aby przekazanie było prawomocne, odbiorca oprogramowania musi wyrazić zgodę
    na przestrzeganie postanowień Umowy Licencyjnej.

    Uwaga Należy także przekazać odbiorcy najnowsze posiadane uaktualnienie,
    jak również wszystkie wcześniejsze wersje produktu firmy Microsoft, ponieważ
    kompletny oryginalny produkt i uaktualnienie są razem traktowane jako jedno
    oprogramowanie.