PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4, samozatrudnienie, praca w korporacji - hm ?

  • 1. Data: 2007-01-03 09:27:18
    Temat: L4, samozatrudnienie, praca w korporacji - hm ?
    Od: "dzimi" <k...@d...com.pl>

    Witam,

    mam nietypowe pytanie. Mianowicie - zakładam, że jestem chory (np.
    cały tydzień). Z tego tytułu nie zjawiam się w pracy. Idę do
    lekarza - i biorę L4. Pytanie dla kogo ? Na siebie (własna firma) czy
    na korporacje z którą jestem związany ?

    Druga sprawa - jak korporacje na to patrzą ? Przecież nie wezmę
    "usprawiedliwienia od lekarza" tak jak się robiło w szkole
    podstawowej ;)

    dzimi

  • 2. Data: 2007-01-03 10:08:12
    Temat: Re: L4, samozatrudnienie, praca w korporacji - hm ?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    dzimi napisał(a):
> [...]
    > Druga sprawa - jak korporacje na to patrzą ? Przecież nie wezmę
    > "usprawiedliwienia od lekarza" tak jak się robiło w szkole

    Jak prowadzisz firmę to zwolnienie lekarskie możesz sobie oprawić w
    ramki i na ścianie powiesić. Albo zanieść do ZUSu.

    A korporacje patrzą na to w zależności od tego jaką z daną korporacją
    umowę podpiszesz. _Przed_zarejestrowaniem_ działalności żeby właśnie
    takich niespodzianek nie było.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2007-01-04 22:05:00
    Od: "Kalisima" <n...@m...me>

    Użytkownik "dzimi" <k...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Zwonienie bierzesz na siebie. Jeśli prowadzisz własną działalność to przez
    pierwsze 33 dni w roku płacisz sobie sam a od 34 dnia ZUS. ZUS musi dostać
    te zwolnienia.
    Kalisima

  • 4. Data: 2007-01-06 04:26:51
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Zwonienie bierzesz na siebie. Jeśli prowadzisz własną działalność to przez
    > pierwsze 33 dni w roku płacisz sobie sam

    nawet jak sam siebie nie zatrudnia? Nie jestem dokładnie obeznany w tych przeisach,
    ale opisana sytuacja dość mocno wskazuj na ten szczególny rzyadek roznicy między
    byciem zatrudnionym w firmie a bycie właścicielem firmy

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 5. Data: 2007-01-06 06:56:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 6 Jan 2007 05:26:51 +0100, grom@x napisał(a):

> [...]
    ale opisana sytuacja dość mocno wskazuj na ten szczególny rzyadek roznicy między
    byciem zatrudnionym w firmie a bycie właścicielem firmy

    zdaje się, że tak jest, ale ZUS uważnie obserwuje takich przede wszystkim,
    bo istnieje duże pole do nadużyć w temacie:
    zadeklarujesz duże dochody, płacisz składki odpowiednie, i nagle
    "rozchorujesz się" bierzez ZUS ZLA i powyżej 33 dnia zwolnienia ciągniesz
    zasiłek z ZUSu

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://grupy.3mam.net