PracaGrupypl.praca.dyskusje › Książeczka ubezpieczeniowa ?

  • 11. Data: 2003-10-06 20:10:41
    Temat: Re: Książeczka ubezpieczeniowa ?
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:blhumb$65n$2@SunSITE.icm.edu.pl...

    > Użytkownik "przemo77" <p...@N...emiasto.com.pl> napisał w wiadomości

    > Kup? gdzie?
    > Nie wiem, kto mógł wymyślić, że książeczkę ubezpieczeniową można sobie
    kupić w kiosku z jakimiś pierdołami, jak bilet tramwajowy.
    Legitymacja Ubezpieczeniowa jest drukiem ścisłego zarachowania,
    ewidencjonowanym i pobierany w ZUS. Jeżeli nie pracujesz. Jeżeli pracujesz
    obowiązek wydania legitymacji ubezpieczeniowej spoczywa na pracodawcy
    (chyba - jeżeli zatrudnia powyżej 20 pracowników, jeżeli nie zatrudnia tylu,
    to musi cię poinformować jak masz to załatwić w ZUS-ie), a jeżeli jesteś
    bezrobotny to Legitymację wydaje Urząd Pracy. Potwierdzać należy (też
    zależnie od statusu u pracodawcy, w ZUS, Urzędzie Pracy) co 6 m-cy