PracaGrupypl.praca.dyskusjeKoszt administracji serwerem Linux + baza danych › Re: Koszt administracji serwerem Linux + baza danych
  • Data: 2006-11-08 07:37:27
    Temat: Re: Koszt administracji serwerem Linux + baza danych
    Od: "Any User" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > 55 godzin tygodniowo zajmuje Tobie administracja serwera? To wychodzi
    > wiecej niz 8 godzin dziennie to oznacza, ze jesli w takim czasie jestes w
    > stanie administrowac tylko dwoma serwerami to jestes malo wydajny. Moze 55
    > godzin miesiecznie, bo to bardziej pasuje? Chodzi mi o administracje bez
    > instalacji i konfiguracji poczatkowej.
    > Moze napisz co najwiecej czasu zajmuje, ze to tyle godzin wychodzi.
    >
    > Według mnie jeśli system i oprogramowanie na nim jest poprawnie
    > skonfigurowane to nawet nie trzeba na serwer codziennie zagladac,
> [...]

    Sama administracja jako taka, 2 godziny dziennie (no chyba, że akurat jest
    coś extra do roboty), czyli masz rację ze swoim założeniem. Do tego dochodzi
    wspomaganie webmastera od strony backendu (bo taka rola admina i to
    zasadnicza większość czasu), oraz niestety dość często rozwiązywanie
    problemów na tle DNS/DHCP/Windows98.