PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejne niepotrzebne pytanie › Re: Kolejne niepotrzebne pytanie
    From: "Fi_ona" <f...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kolejne niepotrzebne pytanie
    Date: Sun, 15 Jan 2006 11:21:54 +0100

    Użytkownik "Jackare" napisał

    > Nawzajem wpłacały swym dzieciom
    > świadczenie fundowane w tej samej wysokości- takiej aby sobie obnizyć
    > dochody o próg w dół i takie aby opodatkowanie dzieci mieściło się w
    > pierwszym progu.

    Tzn, ze jest taki przepis, który pozwala na przekazanie pieniedzy osobie
    3ciej - do tego małoletniej, i odpisanie ich sobie od dochodu? Możesz
    napisać coś wiecej - jakie musza byc warunki spelnione, lub gdzie tego
    szukac w necie?
    Interesuje mnie taka sytuacja - przekazywałam pieniadze ("kieszonkowe")
    osobie małoletniej - ale oczywiście do ręki, nie na konto. Czy taka forma
    przekazu pieniędzy kwalifikuje sie jako "świadczenie fundowane". czy musza
    byc na to dowody wplaty? No i czy ta osoba małoletnia składa normalnego
    PIT-a rocznego?

    Z gory dzieki za info - szukałam na necie, ale niestety nic konkretnego nie
    znalazłam odnosnie podanej sytuacji - a bardzo mnie to zaciekawiło.

    Pozdrawiam
    Fiona