PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kitajcy w Mostostalu Zabrze

  • 41. Data: 2007-03-16 12:35:38
    Temat: Re: Kitajcy w Mostostalu Zabrze
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Wystarczy kupić dobre maszyny !!! W polskich zakładach (monofakturach z
    > XIXw) jest totalne rękodzieło !! Pooglądaj sobie chociażby How its made -
    > zobacz jak to się robi na zachodzie i u nas. Podpowiem: W Polsce do
    > zrobienia łopaty potrzeba z 8 ludzi i godz, tam 1 człowieka i 15 min.

    Lub "wystarczy mieć pieniądze", jak już ktoś podobnie mądry kiedyś
    napisał na tej grupie.

    Tylko co, jeśli przedsiębiorca tych pieniędzy nie ma, bo dopiero
    rozkręca biznes? Ma ten biznes zamknąć i iść do pośredniaka w imię
    niepsucia rynku?

    > Dymaj się trolu, ciekawe kto u ciebie kupi czy coś zamówi jak wszyscy
    > wyjadą - napewno nie Chińczyk.

    Wychodzi Twoje globalno-kołchoźnicze myślenie. Kapitalizm polega na tym,
    że każdy powinien martwić się o siebie samego (względnie jeszcze o swoją
    rodzinę) i robić to-i-tylko-to, co jest podyktowane jego potencjalną
    korzyścią. Żadnego uszczęśliwiania innych, żadnego inwestowania w
    przyszłość kraju, żadnych innych pierdół.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 42. Data: 2007-03-16 12:51:31
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Michał" <B...@p...onet.pl> napisał

    > Wystarczy kupić dobre maszyny !!!

    Zdajesz sobie sprawę z tego, że to rada typu "wystarczy mieć pieniądze"?

    N.

  • 43. Data: 2007-03-16 12:58:03
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User napisał(a):

> [...]
    > korzyścią. Żadnego uszczęśliwiania innych, żadnego inwestowania w
    > przyszłość kraju, żadnych innych pierdół.

    jesteś strasznym prostakiem chyba że tylko takiego udajesz. Jak coś ci
    sie stanie i nie będziesz w stanie na siebie zarobić to do piachu? Po to
    sie człowiek żyje "stadnie" żeby poszczególne jednostki mogły sobie
    pomagać w razie potrzeby.

  • 44. Data: 2007-03-16 13:00:11
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > sie stanie i nie będziesz w stanie na siebie zarobić to do piachu? Po to
    > sie człowiek żyje "stadnie" żeby poszczególne jednostki mogły sobie

    Zgadza się. Że powtórzę: "względnie jeszcze o swoją rodzinę". Tyle.

  • 45. Data: 2007-03-16 13:10:41
    Od: mariusz <m...@w...pl>

    Dnia 16.03.2007 Nixe <n...@f...peel> napisał/a:
    > "Michał" <B...@p...onet.pl> napisał

    > Zdajesz sobie sprawę z tego, że to rada typu "wystarczy mieć pieniądze"?
    >
    > N.
    Biznes bez pieniedzy ;)

  • 46. Data: 2007-03-16 13:16:09
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Biznes bez pieniedzy ;)

    Znam *osobiście* przynajmniej 3 ludzi, którzy mają duże firmy, a
    rozkręcali je dosłownie od zera.

  • 47. Data: 2007-03-16 13:33:11
    Od: mariusz <m...@w...pl>

    Dnia 16.03.2007 Any User <z...@u...pl> napisał/a:

    > Znam *osobiście* przynajmniej 3 ludzi, którzy mają duże firmy, a
    > rozkręcali je dosłownie od zera.
    A ja nie znam nikogo takiego.
    Ciekawe czego to może dowodzić ?

  • 48. Data: 2007-03-16 13:34:34
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Biznes bez pieniedzy ;)

    Pieniądze są, ale nie od razu albo nie od razu na wszystko.
    Bawią mnie nieodmiennie dywagacje ludzi, którzy biznesu nigdy nie
    prowadzili, ale zawsze mają wiele do powiedzenia na ten temat. Szkoda tylko,
    że nie mając przy tym pojęcia, jak często i jak bardzo teoria i wszelkie
    "złote myśli" mijają się z rzeczywistością.

    N.

  • 49. Data: 2007-03-17 05:08:02
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Michał wrote:

> [...]
    > zobacz jak to się robi na zachodzie i u nas. Podpowiem: W Polsce do
    > zrobienia łopaty potrzeba z 8 ludzi i godz, tam 1 człowieka i 15 min.

    Coz, ja na wlasne oczy widzialam dosc skrajny przypadek, w ktorym w
    Polsce dwie osoby przez rok wykonywaly prace wykonywana w rozwinietym
    kraju przez cztery osoby w jeden dzien. Oczywiscie w Polsce i tak nie
    bylo potrzeby/klienteli robic wiecej, ale pracownicy generalnie mieli
    wiekszosc czasu pracy uczciwie zajete. Roznica wynikala z zastosowania
    odpowiedniego oprogramowania plus organizacji pracy.

    Tyle, ze realna motywacja do inwestycji sa klienci. Jesli ma sie ilosc
    zamowien, ktorej nie jest sie w stanie obsluzyc, a unowoczesnienie
    pozwoli ja obsluzyc, wiekszosc przedsiebiorstw bedzie sie starala to
    zrobic. Natomiast bez tych nadmiarowych klientow inwestycja sie nie
    zwroci w zadowalajacym czasie. We wspomnianej przeze mnie polskiej
    firmie mozna byc zwolnic jedna osobe, ale druga i tak by musiala
    siedziec caly dzien, bo ktos musi odbierac telefony.

    > Dymaj się trolu, ciekawe kto u ciebie kupi czy coś zamówi jak wszyscy
    > wyjadą - napewno nie Chińczyk.

    A dlaczego nie? Sadzisz, ze zyja powietrzem?

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 50. Data: 2007-03-17 05:14:50
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    mariusz wrote:

    > Tak ,tylko ,że zakładasz ,że te firmy prawidłowo działają .Można
    > przecież równie za pewnik przyjąc ,że działają w sposób zły ,marotrawią
    > pieniądze ,nie mają planu biznesowego ,kadra która tam pracuje do
    > niczego się nie nadaje .
    > Ja bym chciał ,aby takie twory ekonomiczne zwyczajnie zbankrutowały,a
    > nie sciągału Chińczyków - niewolników .

    Ze co? Mimo lamania praw czlowieka w Chinach zapewniam Cie, ze czegos
    takiego jak wysylanie obywateli do przymusowej pracy za granica za 600
    USD miesiecznie akurat tam nie ma.

    I.