PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kitajcy w Mostostalu Zabrze

  • 31. Data: 2007-03-16 11:21:08
    Temat: Re: Kitajcy w Mostostalu Zabrze
    Od: "JohnyBravo" <j...@c...com>

    Przeciez Walesa obiecal ze zrobi druga japonie!

    A ze wyszly mu drugie Chiny to inna Bajka!

  • 32. Data: 2007-03-16 11:23:58
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd pochodzi kwota X na dane stanowisko?

    Z decyzji właściciela firmy.
    Podjętej na podstawie setek różnych kryteriów.

    > Z widzimisie domorosłego "przedsiębiorcy"

    Skąd założenie, że chodzi_jedynie_o "widzimisię"?

    > Zapewne taki "pracodawca" w ogóle nie skalkulował, albo przynajmniej
    > błędnie, realnych kosztów zatrudnienia, popytu na dany towar/usługę
    > pozostałych kosztów - i aby nie "wtopić" - żeruje na pracownikach
    > wypłacając albo coraz to mniej, albo zwlekając z wypłatą wynagrodzenia za
    > pracę.

    Podziel się zatem tajnikami polityki prowadzenia swojej własnej firmy (w tym
    ustalania stawek godzinowych dla pracowników). Myślę, że niejeden z chęcią
    skorzysta z Twoich doświadczeń.

    > Ale nie jest patriotyczne.

    Nie ma miejsca na patriotyzm tam, gdzie brakuje pieniędzy.

    > Skoro chce zółtków - niech tam, u nich sobie
    > otwiera filie, oddział czy jakąś firmę-córkę.

    Nie ma zakazu zatrudniania obcokrajowców tu, na miejscu.
    Swoją drogą nie mierzi Cię, że tylu Polaków pouciekało za chlebem, zamiast
    "patriotycznie" pracować tu, w Polsce?

    N.

  • 33. Data: 2007-03-16 11:48:06
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Nixe napisał(a):

    > Nie ma miejsca na patriotyzm tam, gdzie brakuje pieniędzy.

    jakoś ludzie wcześniej ( patrz np lata dwudzieste poprzedniego wieku )
    mili mniej a ich świadomość patriotyczna była większa tak więc to nie
    chodzi o pieniądz. Na pewno wiesz co to jest konsumpcjonizmy, i według
    mnie to on tu odgrywa dużo role. No i oczywiści szerzenie wśród ludzi
    "mieć a nie być", bo jak nie masz to jesteś nikim.

  • 34. Data: 2007-03-16 11:49:08
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    JohnyBravo napisał(a):
    > Przeciez Walesa obiecal ze zrobi druga japonie!
    >
    > A ze wyszly mu drugie Chiny to inna Bajka!

    a to przecież rzut beretem:P

  • 35. Data: 2007-03-16 12:09:47
    Od: mariusz <m...@w...pl>

    Dnia 16.03.2007 Nixe <n...@f...pl> napisał/a:
    > X-No-Archive:yes
    > W wiadomości <news:etcda7$cgt$1@inews.gazeta.pl>

    > A przekracza? A nabiera?
    > Chyba o innych bezrobotnych rozmawiamy.

    He,po wyjeżdzie bezrobotny nabiera szlifu,i jest to już inny bezrobotny
    ,pełen ogłady ,mówiący po angielsku z oxfordzkim akcentem .

  • 36. Data: 2007-03-16 12:10:52
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > jakoś ludzie wcześniej ( patrz np lata dwudzieste poprzedniego wieku )
    > mili mniej a ich świadomość patriotyczna była większa tak więc to nie
    > chodzi o pieniądz.

    Owszem, o to właśnie chodzi.
    BTW - chciałbyś wrócić do tamtych czasów za cenę tego wyświechtanego na
    wszystkie strony patriotyzmu?

    > No i oczywiści szerzenie wśród ludzi "mieć a nie być", bo jak nie masz to
    jesteś nikim.

    To nie chodzi o bycie "kimś", tylko o zwykłe utrzymanie siebie i rodziny na
    przyzwoitym poziomie, co w przypadku bycia właścicielem firmy pociąga za
    sobą konieczność utrzymania się na rynku, co w dalszej konsekwencji pociąga
    za sobą takie a nie inne decyzje. Czasem niezrozumiałe i niesprawiedliwe dla
    tych, którzy w tym "nie siedzą".
    Swoją drogą trochę przekornie proponuję zaapelować do tych, którzy w
    Mostostalu Zabrze nie chcą pracować za proponowane pieniądze. Niech się
    poświęcą, wykażą swoim PATRIOTYZMEM i nie pozwolą, by właściciel zatrudniał
    obcych.

    N.

  • 37. Data: 2007-03-16 12:17:13
    Od: mariusz <m...@w...pl>

    Dnia 16.03.2007 Immona <c...@n...gmailu> napisał/a:

> [...]
    > tutejszej ciezkiej i niesatysfakcjonujacej pracy za 600 zl miesiecznie.
    >
    > Sa w Polsce stanowiska, na ktore nie mozna znalezc pracownikow, bo nie
    > spelniaja one wymagan placowych potencjalnych pracownikow. Myslenie, ze
    > wszyscy wobec tego automatycznie podniosa place, jest bledne - Polska
    > jest krajem stosunkowo biednym i jest sporo firm, ktore po prostu nie
    > maja kasy na te wyzsze place. Cala gospodarka skorzysta na tym, ze
    > znajdzie sie ktos chetny na tych stanowiskach pracowac i wytwarzac PKB,
    > co sprawi, ze bedzie coraz wiecej kasy rowniez na place.

    Tak ,tylko ,że zakładasz ,że te firmy prawidłowo działają .Można
    przecież równie za pewnik przyjąc ,że działają w sposób zły ,marotrawią
    pieniądze ,nie mają planu biznesowego ,kadra która tam pracuje do
    niczego się nie nadaje .
    Ja bym chciał ,aby takie twory ekonomiczne zwyczajnie zbankrutowały,a
    nie sciągału Chińczyków - niewolników .

  • 38. Data: 2007-03-16 12:22:55
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj w śląskich mediach głosno było o tym że Mostostal Zabrze będzie
    > kontraktować do pracy jakąś liczbę spawaczy z... Chin, którzy będą
    pracować
    > na 600 USD miesięcznie na kilkunastomiesięcznym kontrakcie.
    > Strona Mostostalu komentowała że brakuje jej wykwalifikowanych spawaczy a
    > polscy spawacze nie dość że ich nie ma bo wyjechali, to ci którzy zostali,
    > za pieniądze mniejsze niż 4 kzł netto nie chcą pracować a mostostal tyle
    > płacić nie będzie, więc sobie zaimportuje tanią siłę roboczą.

    W Kielcach jest jakaś tam fabryka która robi piece, sami załatwiają
    szkolenia i spawacze mają około 2,5 i chętnych nie brakuje.
    Głupota polskich rządów nie zna granic, kraje UE mają o wiele większy
    deficyt i jakoś się nie kwapią z otwarciem na Polaków a co dopiero KITAJCÓW
    !!! Oni wiedza że pracownik im więcej zarobi tym odda więcej podatku do
    budżetu i jeszcze rynek napędzi.
    A w ten sposób w Polsce nigdy nie będzie dobrze bo po co kupować maszynę CNC
    za 100k jak można nasprowadzać kitajców i maszyny ze złomu i będzie to samo
    ...pozornie dla prywaciarza. W tym kraju 10% ma mieć wszystko, reszta nic
    dlatego to kraj nie dla mnie i już mam bilet kupiony i zaczynam waliche
    pakować.

  • 39. Data: 2007-03-16 12:24:36
    Od: mariusz <m...@w...pl>

    Dnia 16.03.2007 Tomek <t...@v...pl> napisał/a:

    > a to przecież rzut beretem:P

    OTAKE Polske my walczyli :)

  • 40. Data: 2007-03-16 12:26:17
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    > Może więc rzuć jakąś mądrą propozycję, w jaki sposób pogodzić tanie
    > produkty i drogich pracowników, a jednocześnie zysk dla właściciela na
    > odpowiednim poziomie...

    Wystarczy kupić dobre maszyny !!! W polskich zakładach (monofakturach z
    XIXw) jest totalne rękodzieło !! Pooglądaj sobie chociażby How its made -
    zobacz jak to się robi na zachodzie i u nas. Podpowiem: W Polsce do
    zrobienia łopaty potrzeba z 8 ludzi i godz, tam 1 człowieka i 15 min.

    > Ochronę? Za moje pieniądze? G.w.o mnie obchodzi np. Twoja ochrona. Jak
    > nie umiesz na siebie zarobić, to zdychaj z głodu.

    Dymaj się trolu, ciekawe kto u ciebie kupi czy coś zamówi jak wszyscy
    wyjadą - napewno nie Chińczyk.