PracaGrupypl.praca.dyskusjeKilka umow i zus › Re: Kilka umow i zus
  • Data: 2005-06-14 22:04:27
    Temat: Re: Kilka umow i zus
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jaro <j...@w...pl>
    wystukał[a]:
    > Umowa o prace jest caly etat (przekracza minimalne wynagrodzenie).
    > Wiem, ze wielu pracodawcow stosuje taki manewr taktyczny, iz
    > zatrudniaja pracownika na caly etat na czas nieokreslony za
    > minimalne wynagrodzenie, po czym "reszte" (zazwyczaj dosc duza
    > stawke) wyplacaja w oparciu o regularnie podpisywane umowy
    > zlecenia. Zastanawiam sie, dlaczego takie rozwiazanie bardziej sie
    > oplaca pracodawcy oraz jak bardzo pracownik traci na takim sposobie
    > wynagradzania (bo zdaje sie na zus odprowadzane sa mniejsze skladki).

    Pracownik nie traci na składkach. Bo przy umowie zlecenia z własnym
    pracownikiem odprowadza sie takie same składki jak przy umowie o pracę.
    Myk polega na kup (kosztach uzyskania przychodu). Z umowy o pracę jest
    jedno 102.25 miesięcznie, a tu jeszcze będzie dodatkowo 20% z tyt. umowy
    zlecenia. Traci budżet państwa (parę limuzym mniej dla asystentek
    asystentów etc.)
    No i czas pracy. Ale tutaj trzeba by wykazać, że umowa zlecenia jest na
    coś innego niż umowa o pracę, inaczej inspekcja pracy mogłaby się
    przyczepić.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)