PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy pierwszy zasilek dla bezrobotnych?

  • 1. Data: 2011-01-10 02:22:38
    Temat: Kiedy pierwszy zasilek dla bezrobotnych?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Umowa o prace konczy sie ostatniego dnia stycznia.
    Zasilki sa przelewane okolo 15 dnia kazdego miesiaca.

    Czy osoba otrzyma zasilek jeszcze w lutym,
    jesli zarejestruje sie w urzedzie 1 lutego?

  • 2. Data: 2011-01-10 09:14:39
    Temat: Re: Kiedy pierwszy zasilek dla bezrobotnych?
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Umowa o prace konczy sie ostatniego dnia stycznia.
    > Zasilki sa przelewane okolo 15 dnia kazdego miesiaca.
    >
    > Czy osoba otrzyma zasilek jeszcze w lutym,
    > jesli zarejestruje sie w urzedzie 1 lutego?

    Zajrzyj tutaj
    http://www.bip.up.warszawa.pl/ViewBIP?exec=dokument&
    dok=222

  • 3. Data: 2011-01-10 12:43:34
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Zajrzyj tutaj
    > http://www.bip.up.warszawa.pl/ViewBIP?exec=dokument&
    dok=222

    tak, czytalem te i podobne i tam jest niejasny dla mnie zapis:

    Zasiłek dla bezrobotnych przysługuje za każdy dzień kalendarzowy po upływie:
    * 7 dni od dnia rejestracji,
    [...]

    czyli jesli zarejestruje sie 1 lutego to 15 lutego otrzymam zasilek
    czy dopiero 15 marca?

  • 4. Data: 2011-01-10 16:34:26
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy dopiero 15 marca?

    Zasiłek dla bezrobotnych przysługuje za każdy dzień kalendarzowy po upływie:
    90 dni, gdy w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem w urzędzie pracy
    bezrobotny rozwiązał stosunekpracy (służbowy) za wypowiedzeniem albo na mocy
    porozumienia stron (art. 75 ust.2 pkt 2 ustawy),
    180 dni, jeżeli w okresie 6-ciu miesięcy poprzedzających rejestrację w
    urzędzie pracy spowodował rozwiązanie ze swej winy stosunku pracy
    (służbowego) bez wypowiedzenia (art. 75 ust 2. pkt 3 ustawy),
    okresu, za który bezrobotny otrzymał ekwiwalent, odprawę lub odszkodowanie
    (art. 75 ust. 2 pkt 4 ustawy).
    Zasiłek dla bezrobotnych wypłaca się z dołu, za okresy miesięczne, w
    terminach ustalonych przez Urząd Pracy ....., nie później niż w ciągu 7 dni
    od dnia upływu okresu, za który świadczenie jest wypłacane.

    Wg mnie zasiłek będziesz miał wypłacony około 10 -15 marca za luty.

  • 5. Data: 2011-01-12 20:05:15
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    rejestrujesz sie 1 lutego

    pierwszy zasilek bedziesz mial w marcu (w terminie w ktorym placi urzad)

    a jego wysokosc to tyle ile ci przysluguje zasilku za miesiac- 7 dni

    to tak w skrocie

    te 7 dni bedzisz mial wyrownane pod koniec okresu pobierania zasilku

    Jesli sie nic nie zmienilo to mniej wiecej tak to wyglada

    Jesli rozwiazales umowe samodzielnie lub za porozumieniem ale na twoja
    prosbe to od momentu zarejestrowania 3 miesiace masz bez zasilku a potem
    placa

    Jesli Cie wylali to zasilek Ci sie zaczyna naliczac po 7 dniach od momentu
    rejestracji

    Jesli jest spore bezrobocie w powiacie to przez rok, jesli mniejsze to przez
    pol roku

    Przynajmniej tak bylo kiedys. Nie wiem jak to teraz wyglada