PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy jest najlepsza pora na zmiane pracy?

  • 1. Data: 2002-12-04 21:40:29
    Temat: Kiedy jest najlepsza pora na zmiane pracy?
    Od: "Julius" <j...@s...pl>

    Serwus

    Pytanie jak w tytule. Z tym, ze uscisle je. Dokladnie chodzi mi o to, w
    ktorym miesiacu najlepiej jest zmieniac prace. Moim zdaniem - byc moze sie
    myle - wieksze szanse znalezienia pracy sa w styczniu niz np. w lipcu.
    Bardzo prosze grupowiczow o komentarze.

    Pozdrowienia
    Julius

  • 2. Data: 2002-12-04 22:38:56
    Temat: Re: Kiedy jest najlepsza pora na zmiane pracy?
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ktorym miesiacu najlepiej jest zmieniac prace. Moim zdaniem - byc moze sie
    > myle - wieksze szanse znalezienia pracy sa w styczniu niz np. w lipcu.

    Najlepsza pora to taka, kiedy juz masz nastepna :-))

    AnD

  • 3. Data: 2002-12-05 21:35:43
    Od: "Julius" <j...@s...pl>

    Serwus

    Andree napisał(a) w wiadomości: ...
    >Najlepsza pora to taka, kiedy juz masz nastepna :-))

    Gdy masz juz nastepna prace, to nie jest to czas zmiany pracy. Zadalem to
    pytanie poniewaz zgodnie ze zmianami w kodeksie pracy, pracodawcy moga
    obecnie pracownikowi proponować cyklicznie i bez ograniczen (wedlug mojej
    wiedzy) zatrudnienie na czas okreslony. Czyli moze sie u nas upowszechnic
    rodzaj pracy kontraktowej. Wtedy staje sie wazny nie tylko moment podjecia
    takiej pracy, ale rowniez czas jej zakonczenia. Pracownikowi powinno
    zalezec, azeby wypadal on w okresie roku, w którym na rynku jest relatywnie
    wiecej ofert pracy. A zatem powstaje pytanie: który okres roku jest pod tym
    wzgledem najlepszy? Pytanie to kieruje przede wszystkim do osób, które
    zawodowo zajmuja sie rekrutacja pracowników lub maja w tym wzgledzie pewne
    doswiadczenie. Zapraszam do rozmowy.

    Pozdrowienia
    Julius

  • 4. Data: 2002-12-06 15:33:22
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

> [...]
    > ktorym miesiacu najlepiej jest zmieniac prace. Moim zdaniem - byc moze sie
    > myle - wieksze szanse znalezienia pracy sa w styczniu niz np. w lipcu.

    Kiedys byla to jesien. Najwiecej ofert pracy pojawialo sie na jesien.
    To nie moje spostrzezenie a przeczytane w prasie. Pisali o tym jacys
    fahowcy, jednak bylo to kilka lat temu. Teraz to kazy czas jest dobry jesli
    nie jestes zadowolony z posady i masz pewnosc ze zatrudnia Cie gdzies
    indziej. Moze bedzie ci lepiej ??????

    xyloo

  • 5. Data: 2002-12-07 23:07:48
    Od: "Julius" <j...@s...pl>

    Serwus

    Xyloo napisał(a) w wiadomości: ...
    >Kiedys byla to jesien. Najwiecej ofert pracy pojawialo sie na jesien.

    Jakis czas temu prowadzilem dzialalnosc gospodarcza ale nie mam doswiadczen
    w kierowaniu "prawdziwa" firma. Wydawalo mi sie jednak, ze firmy rowniez
    maja swoj rok budzetowy, ktory zaczyna sie w styczniu i konczy sie w
    grudniu. Zatem wlasnie na poczatku roku na rynku powinno pojawiac sie wiecej
    ofert pracy, poniewaz wlasnie wtedy zapadaja decyzje o rozpoczeciu nowych
    przedsiewziec lub kontynuowaniu starych.
    Czyli moja intuicja nie zgadza sie z tym co Xyloo przeczytal w prasie :-)

    Pozdrowienia
    Julius

  • 6. Data: 2002-12-07 23:36:59
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Julius" <j...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedsiewziec lub kontynuowaniu starych.
    > Czyli moja intuicja nie zgadza sie z tym co Xyloo przeczytal w prasie :-)

    Wg mnie na jesieni jest wysyp (ostatnio raczej anemiczny), ogloszen
    wynikajacych z sezonowosci (zbliza sie koniec roku, swieta, zamykanie
    inwestycji i wydawanie kwot, ktore "nalezy" rozdysponowac do konca roku).
    Przeaznie sa to prace albo wprost okreslone jako okresowe, albo
    przedstawiane pracownikowi jako "z powodu intensywnego rozwoju i ekspansji
    firmy", a faktycznie konczace sie na okresie probnym.

    Pozdr
    Krzysztof