PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
  • Data: 2004-03-27 10:20:07
    Temat: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "xx" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c417vf$79q$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy widzisz cos zlego w tworzeniu obfitosci towarow
    > a moze chcesz wzbudzic we mne poczucie winy
    > z powodu checi posiadania coraz to lepszych lub luksusowych produktow
    > i zycia na coraz to wyzszym poziomie?

    Masz przykladowo pewne duze gospodarstwo rolne i duza rodzine
    mieszkajaca na nim.
    Jedna z osob w tej rodzinie jestes ty.
    Oznajmiasz wszsytkim, ze masz chec posiadania coraz to lepszych
    lub luksusowych produktow i zycia na coraz to wyzszym poziomie.

    A oni ci odpowiadaja, ze maja takie same checi, ale odnosnie innych
    towarow.

    Teraz pytanie do ciebie Ewo.
    Jak zaspokoisz tak roznorodne checi na wiele towarow,
    ktore sie roznia miedzy soba?
    Kto to wytworzy?

    Ktos powie, ze nie interesuje go produkcja rzeczy, ktore ty bys chciala,
    a ty odpowiesz, ze ciebie [INTERESUJE TO]?

> [...]
    > nieoczekiwanych i nieprzewidzianych odkryc,
    > wynajdowania lepszych i tanszych produktow zastepczych.
    > Bywa tak, że zupelnie przypadkowo niektorzy ludzie
    > zapoczatkowuja lepsze sposoby robienia roznych rzeczy
    > a inni pozniej ich nasladuja.
    > Sa rozne powody postepwania, nie zawsze tworzy sie po to
    > by sluzyc bliznim. Celem bywa dzielo, sama praca, satysfakcja i
    zadowolenie
    > a nie uzytkownicy lub kozysci, ktore beda czerpac z odkrycia inni.
    > Im bardziej zorganizowane/ustalone stosunki pracy miedzy ludzmi
    > tym mniejsze prawdopodobienstwo na nowe pomysły.

    Aby dalej sopleczenstwo moglo funkcjonowac, musi istniec jakis
    fundament, ktory zaspokoi podstawowe(i wewntualnie wyzsze)
    potrzeby, do tego dolacza sie system badan naukowych.

    Ale to nie wyklucza, ze z zamowionych towarow nie da sie
    indywidualnie wymyslac, tworzyc.
    To tak jak z osoba, ktora mieszka w buszu, najpierw musi
    zdobyc towary pierwszej potrzeby, zeby pozniej
    w wolnych chwilach moc oddac sie tworzeniu, wymyslaniu.
    Ale po skonsumowaniu towarow pierwszej potrzeby,
    znowu je trzeba zdobyc, aby pozniej miec wolny czas
    i dalej wymyslac.

    WZBG, jest zdobywaniem podstawowych
    towarow(i ewentualnie towarow wyzszych potrzeb)

> [...]
    > z ksiazki, ktorej czytanie
    > od roku sprawia mi wiele przyjemosci...
    > "Tworca zyje dla swojej pracy. Nie potrzebuje innych ludzi.
    > Jego nadrzedny cel lezy w nim samym. .......
    > Podstawowa potrzeba tworcy jest niezaleznosc. Rozumny umysl nie moze
    > pracowac,
    > gdy jest poddany jakiejkolwiek formie przymusu. Nie moze byc ograniczony,
    > poswiecony komus ani podporzadkowany zadnym okolicznosciom.
    > Wymaga calkowitej niezaleznosci w dzialaniu i motywach postepowania.
    > Dla tworcy wszelkie stosunki z innymi ludzmi sa rzecza drugorzedna."

    Czy tworca ma tylko tworzyc, czy nie bedzie zajmowal sie
    zdobywaniem towarow pierwszej potrzeby(ich produkcja)?

    Klus