PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Date: Wed, 17 Mar 2004 11:17:37 +0100

    news:23b7.00000ae2.4053361c@newsgate.onet.pl...

    > A z czego bedzie zyc pracownik, pielegnujacy drzewa? Teraz zyje z tego, co
    > zaplaci mu pracodawca, inwestujacy w czasochlonne przedsiewziecie i
    ponoszacy
    > finansowe ryzyko calego przedsiewziecia.

    Bedzie zyl z tego co inni pracownicy wyprodukuja.
    I jesli ci wszsycy pracownicy stwierdza, ze ta pielegnacja drzew jest
    potrzebna.

    > a jak myslisz - dlaczego jeszcze nie zaorano wszystkich sadow?

    Bo likwiduje sie po trochu, tak jak polaczenia kolejowe, kopalnie wegla
    kamiennego.

    > Funkcje pieniadza powtorz sobie we wlasnym zakresie.
    > Podpowiem Ci tylko, ze wartosc pieniadza nie wyraza sie w wartosci
    materialow,
    > z ktorych zrobiono banknot/monete.

    Ale podaj w prosty sposob, tak jakbys tlumaczyl przedszkolakowi.
    "Zainwestowal w stanowisko pracy", czyli co zrobil?
    Nowa maszyne dostawil, pomalowal sciany, lepsze oswietlenie,
    ogrzewanie, rozbudowal hale, nowy komputer...

    > Bzdura kwadratowa. Kompromitujesz sie. Czerp wiedze nie z gazet i TV, a z
    aktow
    > prawnych.
    > Pracownicy maja owe wynagrodzenia nalezne i moga skierowac do sadu
    roszczenia o
    > ich wyplate - badz do pracodawcy, badz do FGSW.

    I ostatecznie komornik przychodzi i okazuje sie, ze nic juz nie zostalo,
    bo inni komornicy juz zlicytowali, bo sa przed roszczeniami pracownika.

    > jw.

    jw.

    > czyli dokladnie o ILE wiecej? I KONKRETNIE kto ma to ustalic? Jak plan to
    plan.

    Tu nie ma planu, jest realizacja zamowienia z podanai o prace.
    W referendum wybieramy ile chcemy % zdolnosci produkcyjnych przeznaczyc na
    tworzenie zywnosciowych zapasow.
    Propozycji moze byc duzo, wybiera spoleczenstwo.

    > A propos - jesli zlamie noge i nie przewidzialem tego w zapotrzebowaniu na
    > gips - mam sa ja urezac we wlasnym zakresie? A jesli ktos mi wybil szybe -
    mam
    > poczekac na nastepny rok, zeby umiescic jej wymiane w planie?

    Gips, opieka zdrowotna-jej mozliwosci wynikaja z
    % zdolnosci produkcyjnych, ktore na nia spoleczenstwo przeznaczylo.
    A teraz zmierzamy w kierunku tego, ze jak nie masz pieniedzy,
    nie zalozysz sobie gipsu.

    Po wybiciu ci okna jego wymiana ma sie zajac wlasciciel
    mieszkania, jesli mieszkanie bedzie komunalne, to
    sluzby komunalne wymienia.
    Jesli twoje prywatne (jesli pozostanie taka forma),
    to sam musisz nabyc to okno w zamian za czesc tobie naleznej
    zdolnosci produkcyjnej.

    > pozdrawiam,

    Klus