PracaGrupypl.praca.dyskusjeJuz nie potrzeba informatykow › Re: Juz nie potrzeba informatykow
    From: Jacek <j...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Juz nie potrzeba informatykow
    Date: Wed, 10 Apr 2002 21:24:31 +0200

    matie wrote:

    > Faktem jest, ze uczelnie WOGOLE nie ksztalca informatykow.
    > One tylko nadaja im Tytul informatyka.

    Ksztalca, tylko najwyrazniej niektorzy nie wiedza, czym tak naprawde jest
    informatyka. Ci ludzie patrza na informatyke wylacznie poprzez pryzmat takiego
    czy innego jezyka programowania, systemu operacyjnego, systemu zarzadzania baza
    danych, itp. Takie podejscie jest moim zdaniem zubazaniem tej dziedziny wiedzy.

    Oczywiscie, uprawianie tego zawodu wiaze sie z wieloma praktycznymi
    umiejetnosciami, ale one powinny wynikac z konkretnych podstaw, ktore raczej
    trudno jest opanowac samemu (co nie znaczy, ze nie jest to niemozliwe).

    > Sam jestem po automatyce, pracuje jako informatyk i tylko dlatego, ze
    > komputer i programowanie stalo sie moja pasja.
    > Ani 1% tego co nauczyla mnie uczelnia z dziedziny informatyki nie ma
    > zastosowania w mojej pracy ( wlaczyc i wylaczyc komputer moze te
    > umiejetnosci).

    Ale inaczej ksztalci sie ludzi, ktorzy maja byc w przyszlosci informatykami, a
    inaczej tych, ktorzy maja tylko z tej informatyki korzystac. W tym drugim
    przypadku przekazuje sie tylko niezbedne minimum potrzebne do rozwiazania
    konkretnych zadan przy uzyciu konkretnych narzedzi. Pomyliles STUDIOWANIE
    informatyki z ZAJECIAMI z informatyki.

    > Sama informatyka nikomu sie nie przyda - chyba, zeby uczyc w szkole dzieci
    > worda lub excela.
    > Trzeba miec jeszcze gdzie ja stosowac.

    Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi.

    Jacek