PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jestem wybredny?

  • 51. Data: 2004-12-14 22:52:07
    Temat: Re: Jestem wybredny?
    Od: krzysztofsf <k...@p...onet.pl>

    e...@o...pl napisał:

    > Nie, uważam, że praca przy "nieboszczykach" moze nie jest najciekawsza i może
    > brzydzić, odrzucać - fakt. Nie dociera jednak do mnie rozumowanie w ten
    > sposób, ze dwa lata jestem bez pracy i mogę być dalej, nie przysługuje mi
    > zasiłek, to co... z czego ten facet żyje? No przecież nie z powietrza, tzn.,ze
    > wykorzystuje innych i chyba wcale mu to specjalnie nie przeszkadza
    >
    > E.

    Dla twojej ciekawosci wieksza czesc tego czasu przezylem z odprowy z
    poprzedniego zakladu pracy (sporej jak widac). Obecnie w duzej czesci
    jestem "gospodynia domowa" i odciazam pracujaca zone. Mam nadzieje, ze
    jestes feministka, bo taki uklad w tym przypadku powinien cie
    satysfakcjonowac. Dodatkowo uzupelnie, ze zona byla najwiekszym
    przeciwnikiem takiej pracy, nawet w wersji "zlagodzonej" jaka zakladalem
    na poczatku. Bardzo sie obawiala roznych konsekwencji zakopania sie w
    takiej pracy dla rodziny.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 52. Data: 2004-12-14 22:56:46
    Od: krzysztofsf <k...@p...onet.pl>

    DooMiniK napisał:

    > Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> zapodał(a):
    > [...]
    >
    > czasy są ciężkie - ale ja też bym nie dał rady; nie lubię widoku krwi,

    "Brzydliwy" nie jestem - kilka tygodni spedzilem w rzezni grzebiac w
    bebechack krow szukajac, pardon, jajnikow, koniecznych do moich badan do
    magisterki.

    > boję się widoku zwłok - a kwestia przyzwyczajenia nie wchodzi w rachubę...

    Wchodzi. Tylko jaki jest to efekt?
    Polecam naprawde obserwacje oczu ludzi z kilkuletnim stazem w zawodzie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 53. Data: 2004-12-14 23:07:12
    Od: krzysztofsf <k...@p...onet.pl>

    wojtek napisał:

    > tak,jestes wybredny,ale nie twierdze ze bardzo wybredny
    >
    > oglądałeś moze "The Grey Zone" ?

    Nie.
    Natomiast mam "zaliczone" kilkanascie ksiazek o Mautchausen, Gusen,
    Dachau i Oswiecimiu.
    Polecam "Piec lat katzetu" Grzesiuka, gdzie dowcipna narracja autora
    (osobiste przezycia - on tam byl) kontrastuje z realiami obozu.
    Calosc bardziej wstrzasajaca niz suche dokumenty lub roztkliwiajacy styl
    innych ksiazek.
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 54. Data: 2004-12-14 23:57:28
    Od: wojtek <g...@z...pbz>

    krzysztofsf napisał(a):

    > Nie.
    > Natomiast mam "zaliczone" kilkanascie ksiazek o Mautchausen, Gusen,
    > Dachau i Oswiecimiu.

    czyli jednak masz uprzedzenia,ja nie mam,potrafię rozróżnić to co było
    kiedyś a teraźniejszość

    "W "normalnych czasach" tego typu prace wykonuja osoby o malo wrazliwej
    psychice, czesto byli wiezniowie lub mniej sprawne umyslowo.
    stale wykonywanie takiej pracy, zwlaszcza z wlasnej woli wywoluje
    mechanizmy obronne, umozliwiajace funkcjonowanie w takich realiach."

    masz wyniki badań na ten temat? bo wydaje mi się że "więźniowie i chorzy
    umysłowo" nie zostaliby dopuszczeni do takiej pracy

    "Polecam zaznajomienie sie z prostym eksperymentem, w ktorym podzielono
    studentow na "wiezniow" i "straznikow"

    chodzi o film "Das experiment" miałem okazje obejrzeć ale nie
    oglądałem,wyniki eksperymentu mnie nie przekonują,sa niewiarygodne

  • 55. Data: 2004-12-15 00:23:23
    Od: krzysztofsf <k...@p...onet.pl>

    wojtek napisał:

    > czyli jednak masz uprzedzenia,ja nie mam,potrafię rozróżnić to co było
    > kiedyś a teraźniejszość

    Nawet zakladajac, ze lektury wywolaly uprzedzenia (a nie jestem raczej
    monotematyczny w ich doborze) daje to raczej podstwe do twierdzenia, ze
    tym bardziej nie mam predyspozycji do takiej pracy i decyzja byla
    sluszna.

> [...]
    > stale wykonywanie takiej pracy, zwlaszcza z wlasnej woli wywoluje
    > mechanizmy obronne, umozliwiajace funkcjonowanie w takich realiach."

    Masz racje. Na grabarzy i osoby szykujace zwloki do trumny zawsze szly
    elity narodu, z utesknieniem czychajace na te intratne posady.
    Przynajmniej, jesli nie zrobi sie odpowiednich badan, trzymajmy sie tej
    wersji.

    >bo wydaje mi się że "więźniowie i chorzy
    > umysłowo" nie zostaliby dopuszczeni do takiej pracy
    Dobrze, ze nie wycinasz moich wypowiedzi.
    Nie "wiezniowie" a "byli wiezniowie" - czyli osoby, ktorym zawsze
    ciezko, zwlaszcza po wyrokach za zbrodnie, dostac normalna prace.
    Nie "chorzy umyslowo" - a "osoby mniej sprawne umyslowo" - otepiale, z
    zanikiem uczuc wyzszych itp.

> [...]
    >
    > chodzi o film "Das experiment" miałem okazje obejrzeć ale nie
    > oglądałem,wyniki eksperymentu mnie nie przekonują,sa niewiarygodne

    nic nie wiem o filmie. Kilka lat temu czytalem we Wprost o tym
    eksperymencie, a niedawno ponownie z nim sie spotkalem w komentarzu w
    Wyborczej do wieziennej afery irackiej. Psycholog - autor powolywal sie
    na wspomniany, dalej komentujac, ze takie efekty daje umieszczanie w
    wieziennictwie ludzi przypadkowych, bez specjalnego przeszkolenia i
    wczesniejszej weryfikacji.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 56. Data: 2004-12-15 00:33:09
    Od: wojtek <g...@z...pbz>

    krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > monotematyczny w ich doborze) daje to raczej podstwe do twierdzenia, ze
    > tym bardziej nie mam predyspozycji do takiej pracy i decyzja byla

    też tak myśle

> [...]
    > elity narodu, z utesknieniem czychajace na te intratne posady.
    > Przynajmniej, jesli nie zrobi sie odpowiednich badan, trzymajmy sie tej

    oglądałeś serial "6 stóp pod ziemią" ? pewnie nie,ale osoby szykujące
    zwłoki do trumny to szanowani obywatele,przedstawiciele klasy średniej

    > nic nie wiem o filmie. Kilka lat temu czytalem we Wprost o tym
    > eksperymencie, a niedawno ponownie z nim sie spotkalem w komentarzu w
    > Wyborczej do wieziennej afery irackiej.

    to jest insza inszość,ludzie działają w stresie,poza tym oglądanie
    śmierci innych i zabijanie głeboko demoralizuje

  • 57. Data: 2004-12-15 00:46:30
    Od: krzysztofsf <k...@p...onet.pl>

    wojtek napisał:

    > też tak myśle

    > oglądałeś serial "6 stóp pod ziemią" ? pewnie nie,ale osoby szykujące
    > zwłoki do trumny to szanowani obywatele,przedstawiciele klasy średniej

    Alan Ball, wyróżniony Oscarem scenarzysta "American Beauty", przedstawia
    pełne czarnego humoru spojrzenie na życie i śmierć z perspektywy
    ekscentrycznej rodziny Fisherów, prowadzących prywatny zakład pogrzebowy
    w Los Angeles.

    > to jest insza inszość,ludzie działają w stresie,poza tym oglądanie
    > śmierci innych i zabijanie głeboko demoralizuje

    To wiezienie znajduje sie w bazie na Kubie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 58. Data: 2004-12-15 00:47:18
    Od: wojtek <g...@z...pbz>

    > To wiezienie znajduje sie w bazie na Kubie.

    wiesz jak wygląda szkolenie marines? byłeś w wojsku? ja byłem i się nie
    dziwie niczemu,ale to odbiega trochę od tematu pracy w krematorium,myślę
    ze temat już jest wyczerpany

  • 59. Data: 2004-12-15 00:56:03
    Od: krzysztofsf <k...@p...onet.pl>

    wojtek napisał:

    > wiesz jak wygląda szkolenie marines?

    Pewnie tyle samo co Ty.
    Zapewne malo miejsca poswieca sie w nim nowoczesnym technikom
    penitencjarnym - co chyba potwierdza moja wypowiedz?

    >byłeś w wojsku?

    bylem. Jako bazant-obserwator przez rok.

    >ja byłem i się nie
    > dziwie niczemu,

    :)

    >ale to odbiega trochę od tematu pracy w krematorium,myślę
    > ze temat już jest wyczerpany

    sadze,ze tak - chyba, ze chcesz na priva namiary na te prace?
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 60. Data: 2004-12-15 01:01:06
    Od: wojtek <g...@z...pbz>

    > Pewnie tyle samo co Ty.

    > Zapewne malo miejsca poswieca sie w nim nowoczesnym technikom
    > penitencjarnym - co chyba potwierdza moja wypowiedz?

    to miało dotyczyć wyjaśnieniu dlaczego żołnierze znęcają się nad
    więźniami,ale to nie az takie istotne

    > sadze,ze tak - chyba, ze chcesz na priva namiary na te prace?

    nie dzięki,może to tak zabrzmiało jakbym chcial ją komuś wydrzeć,zresztą
    jestem z krakowa a do szczecina kawałek