eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeJest!!!!!!!!!! Sa pierwsze automoderowane!!! › Re: Jest!!!!!!!!!! Sa pierwsze automoderowane!!!
  • Data: 2004-08-13 14:09:49
    Temat: Re: Jest!!!!!!!!!! Sa pierwsze automoderowane!!!
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 13 Aug 2004 13:47:11 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> napisał:

    > Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    >
    >> http://usenet.gazeta.pl/usenet/1,47944,742646.html
    >> Usenet w Gazeta.pl
    >
    > Szkoda, że zupełnie pominąłeś informację o linku do netykiety na głównej
    > stronie tej bramki.
    >
    >> W netykiecie tez nie ma nic na temat kodowania.
    >
    > Szkoda także, że w netykiecie do której jest odnośnik na głównej stronie
    > usenet.gazeta.pl, jak byk znajduje się informacja o obowiązującym
    > kodowaniu.
    > Czy chciałbyś jeszcze podyskutować na temat Twoich przeoczeń?


    W twoje rece
    Zostaw w odpowiedzi fragment z informacja jakie kodowanie ma ustawic nowy
    uzytkownik

    Netykieta to zbiór zasad savoir-vivre obowiązujących w Internecie. Została
    stworzona po to, żeby pomóc skutecznie i przyjemnie komunikować się z
    innymi. Dzięki niej możesz uniknąć sprawiania innym kłopotów, a co za tym
    idzie, ich wymówek - na przykład kilkudziesięciu maili z pouczeniem, co
    zrobiłeś źle...


    Tak samo jak w przypadku dobrych manier, przestrzeganie Netykiety nie jest
    obowiązkowe. Pamiętaj jednak, że konsekwencją jej lekceważenia może być
    to, że nikt nie będzie chciał z Tobą rozmawiać!

    Zawsze pisz na temat i możliwie zwięźle. Ci, którzy płacą za ściąganie
    poczty czy wiadomości z grup dyskusyjnych, będą ci wdzięczni.

    Pilnuj odpowiedniego cytowania listu, na który odpowiadasz. Cytuj tylko
    potrzebne fragmenty, a resztę wycinaj. Nigdy nie cytuj sygnaturek
    (podpisów)!

    Nie wysyłaj nikomu komercyjnych ogłoszeń ani reklam! Prędko przekonasz
    się, że odbiorcy zablokują otrzymywanie listów od Ciebie. Do publikacji
    tego rodzaju informacji służą jedynie specjalne strony WWW lub grupy
    dyskusyjne (w Polsce są to na przykład grupy pl.ogłoszenia).

    Nie wysyłaj załączników do poczty, jeśli Cię o to nie poproszono.
    Dotyczy to szczególnie plików o dużej objętości. Skrzynka pocztowa
    odbiorcy może nie przyjąć takiego pliku, a on sam może nie chcieć płacić
    za jego ściąganie.

    Twoja sygnaturka, czyli podpis, powinna mieć co najwyżej cztery linie
    tekstu. Może zawierać na przykład Twoje imię i nazwisko (w przypadku
    Usenetu nawet powinna) lub pseudonim, adres e-mail, ICQ, ulubiony cytat.
    Nie zamieszczaj w niej niepotrzebnych grafik czy ilustracji!

    Pamiętaj o odpowiednich tytułach pisanych przez siebie wiadomości -
    powinny być jasne i czytelne.

    Staraj się nie wysyłać listów formatowanych w HTML-u, jeśli nie jest to
    konieczne. Listy takie zajmują więcej miejsca i ściągają się o wiele
    dłużej.

    Ustaw w swoim programie pocztowym opcję zawijania linii tekstu,
    najlepiej na długość 70 znaków.

    Jeśli zadajesz komuś pytanie, sformułuj je precyzyjnie, inaczej możesz
    otrzymać zupełnie bezyżyteczne odpowiedzi. Jeśli piszesz na forum lub
    grupie dyskusyjnej, przejrzyj wcześniejsze wypowiedzi - być może pytanie
    to już się tam pojawiło. Grupy dyskusyjne często mają także swoje FAQ,
    czyli spis najczęściej pojawiających się w dyskusji pytań i odpowiedzi.

    Jeśli dyskusja przerodzi się w prywatną wymianę poglądów, kontynuuj ją
    korespondując z Twoimi rozmówcami poza grupą czy forum.

    Nie przeklinaj - nikt nie będzie czytał listów rozpoczynających się od
    steku wyzwisk!

    Staraj się nie pisać wielkimi literami - w Internecie oznacza to, że
    krzyczysz. Nie nadużywaj także wykrzykników. Jeśli chcesz wyróżnić jakieś
    słowo lub zdanie w Twoim liście, możesz użyć *gwiazdek* lub _podkreślenia_

    Uważaj z humorem i ironią! To, co przekazujesz tonem głosu jako żart, na
    piśmie może być niezrozumiałe albo obraźliwe. Możesz używać "smileyów",
    czyli symboli oznaczających uczucia. Odczytuj je przechylając głowę w lewo
    - uśmiech możesz przekazać jako :-) a "z przymrużeniem oka" jako ;-)

    Jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to kulturalnie, najlepiej na
    adres prywatny. Staraj się doradzać innym, a nie wyśmiewać ich - każdy był
    kiedyś początkujący!



    --
    Używam programu pocztowego wbudowanego w Operę: http://www.opera.com/m2/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1