PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie perspektywy dla mlodej dziewczyny ? › Re: Jakie perspektywy dla mlodej dziewczyny ?
    From: Jerry <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jakie perspektywy dla mlodej dziewczyny ?
    Date: Wed, 15 Dec 2004 01:07:19 +0100

    ewelina wrote:
    > Właśnie nasz problem polega na tym, że wszyscy jak tylko zdobędą legitymację
    > studenta to uciekają zagranicę - racja łatwy i niezły pieniądz, ale co dalej -
    > myslę, że zawsze warto dostac się na jakąś bezpłatną praktykę i nauczyc sie
    > czegoś sensownego i nikt mi nie powie, że to sie nie opłaca - widzę to po
    > sobie i moich kolegach - mamy niezłe posady jak na swój wiek.nawet w mały
    > mieście jest jakiś urząd etc.

    A wiesz, jakie było pytanie? "Jakie perspektywy znalezienia pracy
    ma przed soba dziewczyna zeby godnie i sensownie zarobic jakis grosz."

    I piszesz o praktyce za darmo? Z jakiej racji ktokolwiek miałby
    pracować za darmo?

    Wiem, dlaczego uważasz pracę w urzędzie etc. za niezłą posadę,
    ale IMHO nie jest to przepis na zatrudnienie całego narodu,
    wszystkich absolwentów. Chyba, że zrobimy gigantyczne Urzędy
    Zatrudnienia i w nich zatrudnimy wszystkich absolwentów.

    Ona nie ma obowiązku dbać o stan polskiej gospodarki, wystarczy
    gdy zatroszczy się o siebie. Dlaczego nie miałaby pojechać do pracy
    za granicę? Nie uważam tego za sposób na "łatwy pieniądz", raczej
    na ciężką harówkę, stres odłączenia od najbliższych i godziwą zapłatę.
    Pracując tam na pewno nauczy się wielu sensownych reczy, o czym pisałem.
    Wyjazd za chlebem to nie ucieczka, tylko ratowanie się od śmierci
    głodowej, którą szykuje ci (mi lub jej) rząd, który "sam się wyżywi".

    Jurek