PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka jest stawka ZUS dla 1/2, 1/4 etatu ? › Re: Jaka jest stawka ZUS dla 1/2, 1/4 etatu ?
  • Data: 2004-04-14 10:33:16
    Temat: Re: Jaka jest stawka ZUS dla 1/2, 1/4 etatu ?
    Od: "libra" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    news:c5j34p$98t$2@opal.futuro.pl...
    > Dnia 04-04-14 12:08, osoba przedstawiająca się jako "libra" napisała co

    > To trochę zależy od rodzaju tych kosztów. Mi np. ciężko by było
    > udowodnić urzędowi, że przez większość miesiąca siedziałem w domciu a w
    > ostatnim tygodniu zrobiłem po mieście 3000 km i zatankowałem te 250
    > litrów paliwa w 40-to litrowy zbiornik i jeszcze w międzyczasie tak
    > zupełnie przy okazji wypracowałem te sto parę roboczogodzin :) A paliwko
    > to mój główny koszt bo usługi sprzedaję :)

    Nie przeczę, że taki sposób postepowania w dużej mierze zależy od
    rodzaju działalności. Bo przecież sklep warzywny musi być czynny
    codziennie, a przedstawiciel handlowy jedzie do klienta wtedy gdy ten
    ma czas.
    Mam jednak wątpliwości co do twojej tezy o kosztach. Mój szwagier
    prowadzi w ten sposób firmę i po konsultacji ze skarbówką robi zakupy
    przez cały boży miesiąc (i wszystko wrzuca w koszty). Jak na razie nikt
    się nie przyczepił. Bo komu by się chciało kontrolować mała działalność
    jakiegoś Kowalskiego czy Nowaka, który ledwie zarabia na chleb
    (zakładam, że ten który zarabia dużo nie martwi się drobnymi na ZUS).

    Jest jeszcze jeden sposób o którym ostatnio było głośno, a z tego co wiem
    jeszcze nie poprawiono przepisów w tej mierze.
    Umowa zlecenie na kwotę powiedzmy 100 PLN/m-c jako podstawa
    ubezpieczenia, a wtedy DG pozostaje tylko zdrowotna składka.
    Ale umowa zlecenie musi być na "coś", czego nie ma w zakresie DG.
    Można w ten sposób kilkanaście miesięcy "pooszczędzać".
    L.