PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie] › Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    From: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    Date: Fri, 23 Apr 2004 15:14:09 +0200

    Użytkownik "Vanpur" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c68bu2$1chl$1@news.atman.pl...
    Parę sugestii do Twojego listu:

    1. Na studiach zaocznych jest znacznie niższy poziom
    nauczania, niż na studiach dziennych lub wieczorowych.
    Niestety i nauczysz się mniej, i będziesz miał
    mniej ceniony dyplom. A wiem, co mówię, bo nieraz
    brałem udział w organizacji procesu rekturacji
    od strony pracodawcy. Wg mnie powinieneś próbować
    ze studiami dziennymi, a dopiero jak nie wyjdzie,
    próbować inaczej.

    Jak dla mnie mit. Mit ktory już dawno nie funcjonuje w naszym kraju.
    Wyjatkowe branże patrzą jeszcze na dyplom, ale na pewno nie w branży IT.
    Moim zdaniem bredzisz. Poczytaj pierwsze lepsze ogłoszenie. 25 lat i 5 lat
    doświadczenia. Niby jak to masz zrobić jak studia kończysz w wieku 24 lat.
    Dzisiaj liczy się tylko doświadczenie, czasami mie ma nawet znaczenia czy
    jakąkolwiek szkołe skończyłeś.

    2. W akademikach mieszkają zarówno alkoholicy, jak i
    geniusze. Połowa znanych mi doktorantów zaczynała
    od mieszkania w akademikach i dojeżdżała autobusami.
    To wszystko jest kwestią charakteru, czy wyprowadzając się
    z wygodnego gniazdka u rodziców stoczysz się, czy nie.
    Ale to, że nie akceptujesz autobusów, sugeruje, że możesz
    mieć słaby charakter, więc może rzeczywiście lepiej
    się nie przeprowadzaj ;-)

    Nie zna żadnego geniusza z akdemika. Ci ludzie to w 90% krętacze, pijacy, z
    przeciętną inteligencją ludzie umiejacy ściągać i kombinowac (mówie o AGH)

    3. Piszesz, że pracodawcy to wyzyskiwacze. Ale czy myślisz,
    że załatwianie projektów, szukanie klientów, branie
    odpowiedzialności za wszystko i jeszcze zarządzanie to nie jest
    ciężka praca? Dobrze, że chociaż sam krytycznie przyznajesz,
    że jednak miałbyś kłopot ze znalezieniem klientów.

    Albo pracodawca szuka jelenia co napisze za 200 pln i bedzie to podstawą do
    profesjonalnej aplikacji, zrobionej przez specjalistę, albo pracodawca
    trzepie stronki odwidzane 25 razy na dobę. Cena o jakiej pisze przedmówca,
    jest ceną smieszną

    4. Piszesz, że słabo Ci płacą. No to uwzględnij swój młody
    wiek, brak doświadczenia i to, że generalnie PHP to nie jest
    dochodowa branża, bo w PHP potrafi dziś pisać każdy... licealista.
    Jak pracodawca może znaleźć sobie licealistów za 200 zł,
    to musiałby być niemądry, żeby płacić komukolwiek więcej.

    PHP potrafi pisać każdy, tak samo jak każdy polak potrafi napisać
    opowiadanie. Tylko niektóre da się czytać, innego niestety nie można.
    Porównanie poety a żula spod budki z piwem, swiadczy o twoim braku
    znajomości tematu.