PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak wypowiedziec umowę o pracę?

  • 1. Data: 2004-01-16 11:50:35
    Temat: Jak wypowiedziec umowę o pracę?
    Od: Jakub <o...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie.

    Mam taki problem. Chcę zmienić pracę i muszę rozwiązać umowę o pracę.
    Umowa jest na czas określony (7 miesięcy) i zawiera punkt dający mi
    prawo do wypowiedzenia z zachowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia.
    Mie mogę nigdzie znaleźć odpowiedniego wzoru pisma. Wygląda na to, że w
    Polsce wypowiadają tylko pracodawcy :-)

    Z góry dziękuje za pomoc.

  • 2. Data: 2004-01-16 12:24:54
    Temat: Re: Jak wypowiedziec umowę o pracę?
    Od: Maciek <z...@t...pl>

    Jakub wrote:

> [...]
    > prawo do wypowiedzenia z zachowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia.
    > Mie mogę nigdzie znaleźć odpowiedniego wzoru pisma. Wygląda na to, że w

    a moze cos takiego:
    http://prawo.hoga.pl/wzory_umow/wzory/rozwiazanie_um
    owy_o_prace.doc

  • 3. Data: 2004-01-18 18:23:30
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "Maciek" <z...@t...pl> napisał w wiadomości

    > a moze cos takiego:
    > http://prawo.hoga.pl/wzory_umow/wzory/rozwiazanie_um
    owy_o_prace.doc

    Proponujesz rozwiązanie za porozumieniem stron, a człowiek chce wypowiedzieć
    umowę.
    Czyli ja proponuję bardzo proste pisemko:

    [Nagłówek pracownika]

    ==================> [nazwa pracodawcy]

    "Z dniem ......... wypowiadam umowę o pracę, z zachowaniem 14 dniowego
    okresu wypowiedzenia".

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

  • 4. Data: 2004-01-18 18:33:00
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-18 19:23, osoba przedstawiająca się jako "Krzysztof 'kw1618"
    z Warszawy" napisała:

    > [Nagłówek pracownika]
    >
    > ==================> [nazwa pracodawcy]
    >
    > "Z dniem ......... wypowiadam umowę o pracę, z zachowaniem 14 dniowego
    > okresu wypowiedzenia".

    Podpis

    ;)

    # ___ _ _
    # <_*_> //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    # (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /
    -8---(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 5. Data: 2004-01-18 23:40:22
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"
    <k...@W...interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > [Nagłówek pracownika]
    >
    > ==================> [nazwa pracodawcy]
    >
    > "Z dniem ......... wypowiadam umowę o pracę, z zachowaniem 14 dniowego

    Witam,

    Proponuję inną treść w cudzysłowie, adekwatną do sytuacji, w której
    wypowiedzenie ma na celu rozwiązanie umowy o pracę:
    "Z dniem (data soboty za dwa tygodnie) rozwiązuję umowę o pracę na czas
    określony z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia od (data
    pierwszego dnia wypowiedzenia, który musi być niedzielą) do (data soboty za
    2 tygodnie).

    podpis własnoręczny"

    wa

  • 6. Data: 2004-01-20 10:36:02
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > określony z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia od (data
    > pierwszego dnia wypowiedzenia, który musi być niedzielą) do (data soboty za

    Witam,

    no niestety muszę skomentować. Okres wypowiedzenie biegnie od dnia złożenia
    oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o pracę a nie od pierwszej czy dziesiątej
    niedzieli. Oczywiście nie zmienia to faktu, że okres ten (liczony w tygodniach)
    kończy się w sobotę. Ktoś wcześniej podał propozycję zupełnie wystarczającą, a
    jak się chce udziwinić to nie zawsze wychodzi. I po co komuś kto nie ma pojęcia
    o prawie mieszać w głowie terminologią (rozwiazanie,wypowiedzenie, początek
    biegu, soboty, niedziele cuda niewidy). Dla większosci pracowników te terminy
    są równoznaczne. Wystarczy jak napisze (teoretycznie nawet powie), że wypowiada
    i że wie że ma pracować do końca drugiego tygodnia i po sprawie. Formalizmy
    zopstawmy pracodawcą - w końcu "profesjonaliści".

    Paweł

  • 7. Data: 2004-01-20 17:28:04
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    złożenia
    > oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o pracę a nie od pierwszej czy

    Witam,
    niestety zabieram głos, ponieważ również nie mogę się zgodzić z tą
    wypowiedzią, która świadczy o nieznajomości tematu u piszącego.
    Wypowiedzenie miesięczne biegnie nie od dnia doręczenia pisma, ale od
    pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego i kończy się w ostatnim dniu
    miesiąca, analogicznie przy wypowiedzeniu tygodniowym czy dwutygodniowym,
    które kończy się w sobotę (art.30 par. 2 z indeksem 1 Kodeksu pracy).
    Okres od dnia złożenia wypowiedzenia do pierwszego dnia wypowiedzenia ma
    inne swoje znaczenie - w tym czasie druga strona stosunku pracy nie może
    złożyć oświadczenia o wypowiedzeniu stronie, która to już uczyniła jako
    pierwsza.

    wa

  • 8. Data: 2004-01-21 07:27:47
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam,

    najłatwiej jest rzucić tekst o nieznajomości tematu u piszącego, ustawiając
    sprawę niejako przesraną przez drugą stronę. Stuka się w klawiaturę łatwo ...

    Więc żeby nie być gołosłownym:

    > Wypowiedzenie miesięczne biegnie nie od dnia doręczenia pisma, ale od
    > pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego ...

    M.Gersdorf PiZS 1998/11/29 t.-1 - wybacz, ale to dla mnie większy autorytet.
    chyba że pod tym niciem kryje się jakis prof. ?

    "Okres wypowiedzenia zaczyna biec od momentu złożenia skutecznie stosownego
    oświadczenia woli, kończy się jednak w terminach ustawowo oznaczonych."

    > analogicznie przy wypowiedzeniu tygodniowym czy dwutygodniowym,
    > które kończy się w sobotę (art.30 par. 2 z indeksem 1 Kodeksu pracy).

    nie tłumacz mi takich rzeczy, tak będzie lepiej.

    A gdyby jednak przyjąć Twoją wersję to dalsza część Twojej wypowiedzi w żaden
    sposób nie łączy się logicznie z pierwszą, co zresztą potwierdza orzecznictwo:

> [...]
    > inne swoje znaczenie - w tym czasie druga strona stosunku pracy nie może
    > złożyć oświadczenia o wypowiedzeniu stronie, która to już uczyniła jako

    Wyrok SN z 23 marca 1978r. I PRN 24/78

    Okresy wypowiedzenia przewidziane w art. 36 k.p. mają charakter okresów
    sztywnych i wypowiedzenie staje się wiążące dla drugiej strony od dnia
    rozpoczęcia biegu obowiązującego okresu wypowiedzenia, liczonego w taki sposób,
    aby ostatni dzień ustawowego okresu wypowiedzenia przypadał na datę określoną
    przez wypowiadającego jako dzień zakończenia stosunku pracy.
    Przed rozpoczęciem ustawowego okresu wypowiedzenia druga strona może przez
    własną czynność prawną (wypowiedzenie lub porozumienie stron) spowodować
    wcześniejsze, niż to określił wypowiadający, zakończenie stosunku pracy.

    Wobec tego sam widzisz, że sa "pewne" rozieżności w interpretacji omawianych
    przepisów. A skoro tak to proszę nie rzucaj słów o nieznajomości tematu i
    generalnie wykazujących że jestem bałwan. Bliżej jest mi do poglądu
    przedstawionego przez Panią Gersdorf i taki też zaprezentowałem na grupie. Poza
    tym widzisz, że wykazanie w Twojej wypowiedzi odstępstwa od przyjętej linii
    orzecznictwa nie stanowi większego problemu. Warto znać stanowiska z "dwóch
    stron barykady"

    Mimo wszystko pozsdrawiam,
    Paweł (nie po UW)

  • 9. Data: 2004-01-21 07:40:46
    Temat: Re: Jak wypowiedziec umowę o pracę? [OT}
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Mimo wszystko pozsdrawiam,
    > Paweł (nie po UW)

    A mi caly czas po nicku wydawalo sie, ze to posty kobiety.....
    (Wiem, Maradona tez konczy sie na "a") ;)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##

    ---

  • 10. Data: 2004-01-21 12:28:41
    Od: w...@p...onet.pl

    > A mi caly czas po nicku wydawalo sie, ze to posty kobiety.....
    > (Wiem, Maradona tez konczy sie na "a")       ;)

    a bo kiedyś podpiąłem się pod żonę i tak już zostało.

    Paweł