PracaGrupypl.praca.dyskusje › [IT] USA - strategia

  • 1. Data: 2004-01-16 11:03:31
    Temat: [IT] USA - strategia
    Od: " John Seeker" <j...@W...gazeta.pl>

    Obejrzałem wiele portali oferujących pracę w USA dla programistów. Znakomita
    większość ogłoszeń jest tam wrzucana przez firmy pośredniczące lub
    consultingowe, a bardzo niewiele jest od samych firm zajmujących się
    programowaniem.
    Pytania:
    1. Czy lepiej wysyłac podania do samych firm programistycznych, czy do
    pośredniczących?
    2. Jeżeli do programistycznych, skąd wziąć listę firm IT w USA?
    3. Czy są jakieś portale, na których ogłoszenia umieszczają tylko firmy IT,
    bądź da się je łatwo oddzielić?

    Z góry dzięki,
    John Seeker

  • 2. Data: 2004-01-17 20:21:48
    Temat: Re: [IT] USA - strategia
    Od: "Wacław" <...@...com>

    Użytkownik " John Seeker" <j...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bu8ge3$rd0$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > 2. Jeżeli do programistycznych, skąd wziąć listę firm IT w USA?
    > 3. Czy są jakieś portale, na których ogłoszenia umieszczają tylko firmy

    To pytanie mialoby sens jakies 5 lat temu. Teraz sporo amerykanskich
    inzynierow jest bez pracy, wiec z zagranicy przyjmuja tylko nielicznych.
    Wiec jesli nie jestes np. jednym z nielicznych w kraju specjalistow wysokiej
    klasy od superkomputerow to zapomnij

  • 3. Data: 2004-01-20 11:00:59
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    Wacław wrote:
> [...]
    > Wiec jesli nie jestes np. jednym z nielicznych w kraju specjalistow wysokiej

    ..bo swoich zwalniaja i przenosza sie z obsluga do indii ;)
    na razie dosc duza padaka :)

    m.

  • 4. Data: 2004-01-20 17:59:36
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    > inzynierow jest bez pracy, wiec z zagranicy przyjmuja tylko nielicznych.
    > Wiec jesli nie jestes np. jednym z nielicznych w kraju specjalistow

    tego typu odpowiedzi raczej sobie daruj. wiadomo - jak określisz sobie cel
    to nic tylko go realizować.
    generalnie, jest podobnie jak w polsce czy innych krajach europejskich.
    duże firmy wolą prowadzić rekrutację przez pośredników (bo ich stać)
    mniejsze same szukają.
    stany to kraj w którym każdy ma możliwość korzystania z komputerów i
    internetu, stąd większość ogłoszeń będziesz miał w internecie.
    generalnie określ sobie grupę docelowych pracodawców i do nich kieruj swoje
    oferty.
    możesz też "na pałę" strzelać do każdego, ale nie dziw się jak 99,9% nawet
    nie zauważy cię wogóle.

    Nie ma znaczenia, czy w polsce, anglii, szwecji, stanach czy kanadzie. po
    prostu jak chcesz, to znajdziesz.
    tak przynajmniej ja podchodzę, a jak mnie odrzucają to przyjmuję że po
    prostu za słabą ofertę złożyłem

    pozdr
    gromax

  • 5. Data: 2004-01-26 13:37:03
    Od: <m...@b...net>

    "Zim" <z...@y...co.uk> wrote in message
    > Heh, nie jest z tym az tak zle. Okazuje sie, ze niektore firmy
    > zaczynaja juz sie wyprowadzac z Indii. Dla przykladu ostatnio Dell
    > oglosil przeniesienie swojego call center spowrotem do US.

    na marginesie: jednak jest tak zle, a strasza, ze bedzie gorzej. Faktycznie
    dell i kilka innych firm wrocilo z indii do kraju, ale tylko z call centers
    obslugujacymi klientow z duzych firm, reszta zostaje (we are firmly commited
    to a continuous development of sound business relationships with our
    partners in India, etc :))).
    Co wskazuje na to, jak wysoko / nisko sobie cenia klientow - firmowych i
    indywidualnych ;)
    A trend PODOBNO (wg tego, co czytuje w prasie) ma sie gwaltownie rozwinac,
    siegajac coraz wyzej na rynku IT.
    nb moje doswiadczenia z lokalna pomoca IT (dla odmiany plusnet ;) sa rownie
    kiepskie, co z indyjska, i nie mowie o sales, tylko IT, ktorzy powinni
    wiedziec, o czym mowia, a wygaduja bzdury zatrwazajace :(
    jaka placa, taka praca.
    ale - OT...

    marek