PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak wypowiedziec umowę o pracę? › Re: Jak wypowiedziec umowę o pracę?
    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak wypowiedziec umowę o pracę?
    Date: 21 Jan 2004 08:27:47 +0100

    Witam,

    najłatwiej jest rzucić tekst o nieznajomości tematu u piszącego, ustawiając
    sprawę niejako przesraną przez drugą stronę. Stuka się w klawiaturę łatwo ...

    Więc żeby nie być gołosłownym:

    > Wypowiedzenie miesięczne biegnie nie od dnia doręczenia pisma, ale od
    > pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego ...

    M.Gersdorf PiZS 1998/11/29 t.-1 - wybacz, ale to dla mnie większy autorytet.
    chyba że pod tym niciem kryje się jakis prof. ?

    "Okres wypowiedzenia zaczyna biec od momentu złożenia skutecznie stosownego
    oświadczenia woli, kończy się jednak w terminach ustawowo oznaczonych."

    > analogicznie przy wypowiedzeniu tygodniowym czy dwutygodniowym,
    > które kończy się w sobotę (art.30 par. 2 z indeksem 1 Kodeksu pracy).

    nie tłumacz mi takich rzeczy, tak będzie lepiej.

    A gdyby jednak przyjąć Twoją wersję to dalsza część Twojej wypowiedzi w żaden
    sposób nie łączy się logicznie z pierwszą, co zresztą potwierdza orzecznictwo:

    > Okres od dnia złożenia wypowiedzenia do pierwszego dnia wypowiedzenia ma
    > inne swoje znaczenie - w tym czasie druga strona stosunku pracy nie może
    > złożyć oświadczenia o wypowiedzeniu stronie, która to już uczyniła jako
    > pierwsza.

    Wyrok SN z 23 marca 1978r. I PRN 24/78

    Okresy wypowiedzenia przewidziane w art. 36 k.p. mają charakter okresów
    sztywnych i wypowiedzenie staje się wiążące dla drugiej strony od dnia
    rozpoczęcia biegu obowiązującego okresu wypowiedzenia, liczonego w taki sposób,
    aby ostatni dzień ustawowego okresu wypowiedzenia przypadał na datę określoną
    przez wypowiadającego jako dzień zakończenia stosunku pracy.
    Przed rozpoczęciem ustawowego okresu wypowiedzenia druga strona może przez
    własną czynność prawną (wypowiedzenie lub porozumienie stron) spowodować
    wcześniejsze, niż to określił wypowiadający, zakończenie stosunku pracy.

    Wobec tego sam widzisz, że sa "pewne" rozieżności w interpretacji omawianych
    przepisów. A skoro tak to proszę nie rzucaj słów o nieznajomości tematu i
    generalnie wykazujących że jestem bałwan. Bliżej jest mi do poglądu
    przedstawionego przez Panią Gersdorf i taki też zaprezentowałem na grupie. Poza
    tym widzisz, że wykazanie w Twojej wypowiedzi odstępstwa od przyjętej linii
    orzecznictwa nie stanowi większego problemu. Warto znać stanowiska z "dwóch
    stron barykady"

    Mimo wszystko pozsdrawiam,
    Paweł (nie po UW)