PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak ustalić płacę

  • 1. Data: 2007-10-09 08:49:40
    Temat: Jak ustalić płacę
    Od: Mega <a...@s...pl>

    Witam,

    nie lubię tematów, które się powtarzają - jednak, na razie nie widzę
    innego wyjścia (gdyby ktoś mógł mnie oświecić jak uzyskać odpowiedź
    bez pisania takiego tematu to będę wdzięczny)

    Moje pytanie jest następujące, dotyczy małego, lecz dochodowego
    serwisu internetowego.

    Jaką stawkę może zażyczyć sobie project manager, pracujący zdalnie na
    1/4-1/2 etatu przy małym lecz komercyjnym projekcie. Głównymi
    zadaniami będzie zmodyfikowanie istniejącego systemu, przerobienie go
    i sprawienie, żeby dobrze działał.

    Ile negocjować w przypadku, gdy ten projekt już powstanie i trzeba go
    będzie po prostu utrzymywać. Zadbać o to, aby poprawnie działał dalej,
    może czasem lekko zmodyfikować, zająć się jego promocją i reagować na
    jego klientów.

    Przypuszczam, że stawka będzie wprost proporcjonalna do ilości
    obowiązków takiej osoby, jednak nie wiem
    czego się mogę spodziewać na rozmowie kwalifikacyjnej. Jakie obowiązki
    przyjąć, a jakie odrzucić lub ile sobie za nie liczyć.

    A jeżeli tak się nie da, to może jaką stawkę sobie zażyczyć
    godzinową?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-09 15:54:51
    Temat: Re: Jak ustalić płacę
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 09 Oct 2007 01:49:40 -0700, Mega napisał(a):

> [...]
    > 1/4-1/2 etatu przy małym lecz komercyjnym projekcie. Głównymi
    > zadaniami będzie zmodyfikowanie istniejącego systemu, przerobienie go
    [ciach!]
    > A jeżeli tak się nie da, to może jaką stawkę sobie zażyczyć
    > godzinową?

    No ale stary, Ty chyba sam powinieneś wiedzieć ile jesteś wart i ile chcesz
    zarabiać. Właściciel serwisu też ma jakieś wyobrażenia o kosztach jego
    stworzenia i utrzymania, więc pewnie będziecie negocjować i albo te
    negocjacje okażą się owocne, albo nie.

    1/4 a 1/2 etatu to tak 2x różnica, ale weź pod uwagę, że nawet 2h
    regularnie codziennie potrafi być w pewien sposób "uciążliwe" i generować
    będzie pewne stałe koszty. Trzeba to uwzględnić.

    A co do samej stawki to czego oczekujesz? Jednen Ci napisze 5zł netto za
    godzinę, drugi że co najmniej 50zł/h i co? Wyciągniesz średnią?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2007-10-09 22:43:57
    Od: Mega <a...@s...pl>

    Wiem o co chodzi i wiem, że nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie.
    Dlatego raczej
    staram się poszukać pomocy w tym o co negocjować, żeby nie wyjść na
    idiotę.

    Nie krzyknę 50kPLN miesięcznie, ani nie chcę pracować za 2,5PLN/h, nie
    uważam też
    żeby średnia była odpowiednia. Po prosu chciałem się zorientować jakie
    stawki są na rynku
    i w jakim kierunku mam iść.

  • 4. Data: 2007-10-10 05:38:25
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 9 Paź, 10:49, Mega <a...@s...pl> wrote:
> [...]
    > przyjąć, a jakie odrzucić lub ile sobie za nie liczyć.
    >
    > A jeżeli tak się nie da, to może jaką stawkę sobie zażyczyć

    przede wszystkim zorientuj sie, jakie obciazenie czasowe bedzie
    generowac praca i w jaki sposob (elastycznosc godzin). Dowiedz sie
    tez, jaki zakres obowiazkow i jaki zakres odpowiedzialnosci wchodzi w
    gre. Zorientuj sie tez, jaka jest wyplacalnosc Twojego zleceniodawcy.
    Bo na teraz mozna Ci poradzic tylko 1/2 samochodu mcznie.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2007-10-10 08:04:37
    Od: Mega <a...@s...pl>

    Hehe, tak - tego się spodziewałem od 1/4 do 1/2 samochodu
    miesięcznie ;)

  • 6. Data: 2007-10-10 08:13:01
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 10 Paź, 10:04, Mega <a...@s...pl> wrote:
    > Hehe, tak - tego się spodziewałem od 1/4 do 1/2 samochodu
    > miesięcznie ;)

    a napisales, co masz robic w ramach tego "projectmanagerowania"?

    Napisales tylko, ze: "Głównymi zadaniami będzie zmodyfikowanie
[...]

    Z w/w nie wynika, jaki ma byc w tym Twoj udzial - czy masz zarzadzac
    praca programisty (ow), webmastera (ow), grafika (ow) czy sam tworzyc
    kod i grafike? Czy masz sam prowadzic korespondencje z userami czy
    masz zorganizowac i nadzorowac dzial helpdesku? Nie napisales, jaki
    duzy jest ten produkt i jakiego rodzaju jest zleceniodawca/pracodawca.
    Itp itd. Wszystko w/w stanowi o roznicy miedzy 1400 brutto a 14000
    brutto (i wiecej).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2007-10-13 12:48:01
    Od: Olawarszawa <w...@o...pl>

    Wiesz co najlepiej jest zasięgnąć informacji śród osób ktore już mają
    doświadczenie w tej dziedzinie może najlepiejby było gdybyś skorzystał
    z serwisu profeo.pl
    Ponieważ istnieje tam możliwośc dyskusji na rózne tematy, a ludzie
    azwyczaj zamieszczają tam informacje także o sobie może uda ci się
    dotrzec do osoby o zbliżonych kwalifikacjach i podyskutujesz z nią
    jakie masz wątpliwości.
    poza tym na profeo.pl możesz także przejrzeć oferty pracy i znalęść
    swojego przyszłego pracodawce lub też trafić na szkolenia które
    przybliżą ci zakres twoich kompetencji na danym stanowoisku
    http://transfer.itac.pl/profeo/index.php?linkid=7