PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak uciec od ZUSu? › Re: Jak uciec od ZUSu?
  • Data: 2007-04-21 18:50:52
    Temat: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Apr 2007 19:38:32 +0200, "Catalyst" wrote:

    >Cześć - jak uwolnić się od tej mendy zwanej zusem? Jak świadczyć pracę i uwolnić
    >się od haraczu? czy to możliwe? nie chcę mieć prawa do emerytury. chcę sam sobie
    >zapewnić godziwe życie na starość. jakaś umowa - zlecenie? cokolwiek? jakie i
    >czy wogóle są możliwości poza pracą na czarno :)

    Jest kilka sposobów:
    - założyć Sp. z o.o., musi być co najmniej dwóch udziałowców, zyski
    wypłacać jako dywidendy, ewentualnie zawierać jakieś umowy cywilne ze
    spółką. Kira powinna wiedzieć więcej na ten temat, więc może coś
    dorzuci od siebie.
    - zawierać umowy o dzieło,
    - jeśli masz mniej niż 26 wiosen, to wstąpić do świątyni wiedzy => um.
    zlecenia (student<26 nie musi płacić ZUS-u),
    - wstąpić do służb mundurowych,
    - wykorzystać zbieg ubezp. ZUS i KRUS i założyć DG (ale nie jest tak
    wesoło jakby się mogło wydawać),
    - zarejestrować DG za granicą lub założyć tam jakąś spółkę, która
    będzie prowadziła DG.

    Tylko pamiętaj o ubezp. zdrowotnym :>

    --
    pozdrawiam