PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak uciec od ZUSu? › Re: Jak uciec od ZUSu?
  • Data: 2007-04-22 10:25:27
    Temat: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Apr 2007 23:12:43 +0200, "John_Smith" wrote:

    >5 ha ogółem, powyżej, nieważne czy 1 klasa czy 6, powyżej 2 ha
    >przeliczeniowych i tak jesteś rolnikiem.

    Równie dobrze może kupić 300 ha. Jeśli chodzi wyłącznie o podleganie
    pod KRUS, to wydaje się, iż lepiej kupić trochę ponad wymagane
    minimum, ze względu na to że mają majstrować przy ustawie i wysokość
    składki ustalać ze względu na wielkość gospodarstwa. A pytającemu
    chodzi chyba o minimalizację kosztów.

    >przecie mówie :)))

    Najtańsza gleba to są najczęściej działki, które we wpisie do rejestru
    gruntów i budynków składają się z użytków i nieużytków. Trzeba uważać.

    >i ma to w dupie.

    Zatem jeśli jest to bez różnicy, to lepiej kupować tam gdzie taniej.

    >piechy, to też użytki, a tanie :)))

    Dosyć często piachy w papierach są nieużytkami.

    >kupujesz ziemie rolna, to logiczne ze byla w spisie producentow

    To nie ziemia jest w spisie producentów tylko producenci rolni,
    przetwórcy, organizacje producentów oraz podmioty prowadzące zakłady
    utylizacyjne zwłok zwierzęcych.
    W omawianym przypadku, to pytający powinien zarejestrować się jako
    producent rolny (przestrzegając odpowiednich terminów).

    >rodziły, więc były rolne

    Nie na tym to polega. Działki rolne muszą być utrzymane w dobrej
    kulturze rolnej jeśli chcesz występować o rozmaite płatności.
    Szczegóły znajdziesz w dziale A4 "instrukcji wypełniania wniosku o
    przyznanie płatności na rok 2007" (http://tinyurl.com/yqdbpw), a
    wiecej w "Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12
    marca 2007 r. w sprawie minimalnych norm" (Dz.U. 2007 nr 46 poz. 306).

    >:|

    Czego nie rozumiesz?

    >plany są od tego, żeby je zmieniać

    Wiesz ile to trwa i kosztuje? Poza tym nie jest to takie proste. To
    urzędnik decyduje czy w planie zagosp. przestrzennego gminy można w
    środku wsi umieścić las czy nie.

    >(zresztą las to przykład, może na tych 5
    >ha zasiać owies: ))

    Rozumiem, że:
    - zaorze,
    - zbronuje,
    - zasieje,
    - opryska,
    - skosi,
    - przywiezie,
    - wymłóci,
    - sprzeda
    się samo? Może jeszcze za darmo? Piachów nikt Ci do obrabiania nie
    weźmie, bo się po prostu nie opłaca. No chyba, że w zamian za dopłaty,
    a wtedy cała inwestycja traci sens.

    >kupuje przecież najtaniej, z "zetką" nie będzie problemów :)

    Będą, bo to zależy od planu zagospodarowania przestrzennego.

    >taaa...

    Nadleśnictwo nie sporządzi planu zalesienia, jeśli zalesienie będzie
    sprzeczne z planem zagospodarowania przestrzennego.

    >no przecie sie na tym nie zna, to czy będzie nadzorował leśnik czy Lepper,
    >to jeden ch....

    Jeśli zalesienie przeprowadzone będzie niezgodnie z planem zalesienia,
    to kasy nie będzie. Jeśli niepoprawnie zasadzi sadzonki (np.
    pozawijane korzenie), to się mu nie przyjmą, więc albo zalesi ponownie
    albo po 5 latach zwróci kasę z odsetkami.

    >Ma z tego mieć zysk, dlaczego nie ma dbać?

    To jest czas i koszty. Żeby to się opłacało, to całe przedsięwzięcie
    trzeba zaplanować z głową. Na pewno, to nie jest tak prosto jak
    opisujesz. Poza tym w nowym PROW nie odwalisz numeru jak Piskorski, bo
    w projekcie ograniczono powierzchnię przypadającą na jednego rolnika
    do 20 ha.

    >motasz :)

    Nie motam. Człowiek się pyta o uniknięcie ZUS-u, a Ty mu tu z jakimś
    zalesianiem wyskakujesz. Oczywiście wiesz, że w 5 lat od otrzymania
    pierwszej płatności zalesione grunty przekształca się w planie zagosp.
    przestrzennego na las (Ls)?

    >Jeden ciul ;) i tak z pieniądze UE suma sumarum.

    Ale to rolnik ponosi ryzyko. Jak coś nie wypali, to nie otrzyma
    refundacji.

    >będzie 50% dochodów z rolnictwa.

    5 ha UR 6. klasy = 3 ha przeliczeniowe (5 * 0,6) => 3 * 1844 zł
    (przelicznik GUS stosowany m.in. przy zalesieniach) = 5532 zł.
    Czyli calkowity dochód roczny, to 11064 zł, co na miesiąc daje 922 zł.

    Ktoś tu chyba ma talent do zarządzania pieniędzmi.

    >No przecie jego, to ma nie dbać?

    Beznakładowo?

    >Nie mam na myśli ugoru.

    Za ugór utrzymany w dobrej kulturze rolnej przysługuje jednolita
    płatność obszarowa.

    >Nie robić nic, znaczy zasiać jęczmięń, zebrać i po
    >bólu ;)

    Beznakładowo?

    >czytaj ustawy.
    >
    >Składka na ubezpieczenie emerytalno-rentowe na I kwartał 2007 r. wynosi 30
    >proc. obowiązującej w grudniu 2006 r. emerytury podstawowej (597,46 zł) i
    >po zaokrągleniu do pełnych złotych, na zasadach określonych przepisami
    >Ordynacja podatkowa, wynosi 179,00 zł.
    >
    >Składka na ubezpieczenie wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie w I kwartale
    >2007 roku została ustalona w wysokości 72 zł za każdą osobę podlegającą temu
    >ubezpieczeniu.

    179 zł + 72 zł = 251 zł (na kwartał)
    251 zł / 3 = 83,(6) zł ~ 84 zł (na miesiąc)

    Czego nie rozumiesz?

    >Zakładając, że był odprowadzany od niego ZUS

    Nie. Przez min. 3 lata płacisz wyłącznie obowiązkową składkę KRUS. W
    4. roku zakładasz DG. Składasz oświadczenie w KRUS, że chcesz dalej
    podlegać pod KRUS. Płacisz podwójną składkę (502 zł/kwartał). Do 31
    maja (w 5. roku) składasz zaświadczenie o wysokości zapłaconego
    podatku dochodowego z tytułu prowadzonej DG w 4. roku. Jeśli nie
    złożysz tego zaświadczenia lub zapłaciłeś więcej niż ~2600 zł (w 2006
    roku było to 2643 zł), to od sierpnia 5. roku wypadasz z KRUS-u i
    wpadasz w objęcia ZUS-u.

    --
    pozdrawiam
    Bremse