PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 1. Data: 2005-10-07 08:21:46
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Kira <c...@e...wytnij.pl> napisał(a):

    > Duża. Co oznacza że jest duże zapotrzebowanie -- inaczej
    > już dawno konkurencji by nie było bo zdechłaby z głodu.

    Powodzenie twojej DG zaćmiło ci oczywisty fakt, że duza konkurencja wcale
    nie oznacza dużego zapotrzebowania. Podaż usług i towarów już dawno
    przekroczył poziom popytu. Wykopywanie z rynków dostępnych dla
    studentów i uczniów szkół średnich nie odbywa się najczęściej na zasadzie
    jakości, ale ceny. Dumping ma swoje rozsądne granice, ale jego istnienie
    świadczy o przewadze podaży nad popytem.

    A propos dumpingu, to czy np. 1 PLN za godzinę zegarową z dojazdem za friko
    (opcja dostępna tylko dla rowerzysty) to już koniec licytowania w wykonaniu
    np. studenta, czy może np. 0 PLN za godzinę zegarową + dojazd za friko
    ew. dopłacę, bo mi się nudzi w domu lub akademiku :)?

    W kraju, w którym w reklamie jest przede wszystkim TANIO, nie wszystko
    jest jasne i oczywiste.

    Sam fakt, że pracodawcy szukają przede wszystkim sprzedawców towarów
    i usług, też świadczy o przewadze podaży nad popytem.

    Sytuacja jest taka, jak już ktoś na forum pisał, że wszyscy wszystko wszystkim
    chcą sprzedać, ale mało kto chce i może kupować.

    Marek

  • 2. Data: 2005-10-07 09:05:05
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Marek [Fri, 7 Oct 2005 08:21:46 +0000 (UTC)]:

    > Powodzenie twojej DG zaćmiło ci oczywisty fakt, że duza
    > konkurencja wcale nie oznacza dużego zapotrzebowania.

    A co Twoim zdaniem oznacza fakt, że na rynku utrzymuje się
    kilkanaście firm świadczących usługi z tego samego zakresu?
    Przecież gdyby zapotrzebowania nie było to padłyby i tyle.
    Jakim cudem działają?

    > Wykopywanie z rynków dostępnych dla studentów i uczniów szkół
    > średnich nie odbywa się najczęściej na zasadzie jakości, ale
    > ceny.

    Tylko że na cenę bez jakości to się daje nabrać określona
    grupa klientów. Spora część już się na cenie sparzyła, więc
    wie, że lepiej raz wydać więcej niż wydawać co chwilę.

    > Dumping ma swoje rozsądne granice, ale jego istnienie
    > świadczy o przewadze podaży nad popytem.

    Na dumping mogą sobie pozwolić dwie określone grupy:
    - Duże firmy, które mają obroty wystarczające do pokrycia
    strat na dumpingu
    - Studenciaki, którzy się nie muszą z tego utrzymywac i na
    piwo i balety dorabiają.

    Pomiędzy nimi jest jeszcze cała masa małych i średnich firm,
    które handlują i świadczą usługi zupełnie normalnie, i nadal
    całkiem dobrze funkcjonują. Po prostu każdy musi sobie własną
    grupę docelową znaleźć i nie zawracać sobie głowy tym, co
    konkurencja robi z innymi grupami.

    > A propos dumpingu, to czy np. 1 PLN za godzinę zegarową
    > z dojazdem za friko (opcja dostępna tylko dla rowerzysty)
    > to już koniec licytowania w wykonaniu np. studenta

    Nie wiem, studentów pytaj :)

    > W kraju, w którym w reklamie jest przede wszystkim TANIO,
    > nie wszystko jest jasne i oczywiste.

    Reklama TANIO jest skierowana też do określonej grupy ludzi.
    Tak, owszem, tej największej -- ale czy ktoś Ci każe akurat
    na niej się skupiać...?

    Zresztą, znów bawimy się w grę pt. To Się Napewno Nie Uda.
    Sęk w tym jednak, że to się masie ludzi udaje...

    Kira

    --
    Poszukiwany/Poszukiwana:
    * zarabiający/-a 1400

  • 3. Data: 2005-10-07 09:13:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kira napisał(a):

    > - Studenciaki, którzy się nie muszą z tego utrzymywac i na
    > piwo i balety dorabiają.

    W tym przypadku trudno mówić o dumpingu czyli sprzedawaniu taniej niz
    samemu sie kupilo lub ponioslo koszta.

    j.

  • 4. Data: 2005-10-07 09:29:29
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: januszek [7 Oct 2005 11:13:57 +0200]:

    > W tym przypadku trudno mówić o dumpingu czyli sprzedawaniu
    > taniej niz samemu sie kupilo lub ponioslo koszta.

    Fakt, tu mam raczej na myśli sprzedawanie usługi po śmiesznie
    niskiej cenie w stosunku do faktycznych jej kosztów. Student
    nie inwestuje w legalne oprogramowanie, nie prowadzi firmy,
    koszta ma praktycznie żadne więc spokojnie może za grosze...

    Kira