PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 241. Data: 2005-08-26 11:03:12
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dem7tg$qn4$1@inews.gazeta.pl...

    [ciach]

    Marku, ja mam na myśli ideę, a nie jednostkowe korzyści. Korzyści globalne
    to takie, żeby edukować dzieci w duchu: "nie czyń drugiemu, co tobie nie
    miłe, bądź odpowiedzialny za to co czynisz i za innych, bądź kowalem swego
    losu lecz nie zwariuj tak jak Nietche". Tak wyedukowane dzieci, wpoją te
    zasady swoim dzieciom itd. Skutki gospodarcze mnie mało interesują, bo są
    krótkoterminowe.

    pozdr.
    m.

  • 242. Data: 2005-08-26 11:33:40
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Zapominasz oczywiście, że do tej fuchy wymagają wykształcenia ekonomicznego
    > (najczęściej wyższego) plus praktyka. Jakoś nie spotałem ogłoszenia
    > na doradcę do przyuczenia :)

    Rotfl :) Faktycznie byś się nadawał.

    > Ja na to nie wpadłem - to jest fakt autentyczny. Ktoś w mojej okolicy
    > po katolicku uczy obsługi komputera za friko - w ramach katolickiej
    > samopomocy.

    Hmm. To jest jednak kwestia podejścia. Jesteś pesymistą i postrzegasz to
    jako konkurencję. A ja widzę to raczej tak: Bardzo dobrze że uczą za
    darmo - więcej ludzi nauczy się obsługiwać komputery = więcej ludzi
    zacznie to robić - powiększy się rynek na którym mogę oferować swoje
    usługi (lub sprzedawać sprzęt).
    Przecież do mojego poziomu nie wyrównają, a czasem będą bardziej
    zaawansowanych rzeczy wymagać. Im więcej się nauczą tym lepiej. Będzie
    mniej prostych i niskopłatnych zleceń, pojawi się wiecej skomplikowanych
    i droższych.

    > To nie mój wymysł.
    > Czytałem, że firmy komputerowe muszą mieć jakieć certyfikaty dla prowadzenia
    > działalności. Nie dam głowy, ale developer i administracja nieruchomości
    > chyba też. Wniosek, że jeżeli biuro rachunkowe jeszcze nie, to za chwilę
    > też będzie musiało. Te certyfikaty to droga sprawa i trzeba mieć spore dochody
    > żeby na nie zarobić. Myślę, że niebawem się może okazać, że koszty
    > zatrudniania pracowników to będzie drobiazg w porównaniu z kosztem
    > obowiązkowych certyfikatów.

    Następnym razem jak będziesz czytał cos takiego, to zwróć uwagę na
    numerek dziennika ustaw :P Bo to na szczęście nie prawda.

    > Czytałem niedawno wywiad z kierownikiem w takiej firmie.
    > Powiedział, że w ciągu kilku lat jak w niej pracuje, wymagania w stosunku
    > do aktualnie aplikujacych do niej, wzrosły na tyle, że teraz już by się
    > do niej nie dostał :)

    Przeczytaj dla odmiany coś z beletrystyki. Np. Psulo Coelho "Alchemik".
    Wydaje mi się że akurat w twoim przypadku to byłaby dobra książka.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 243. Data: 2005-08-26 12:28:15
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Marek [Fri, 26 Aug 2005 10:27:30 +0000 (UTC)]:

    > Tylko nie piszcie, że minimalna krajowa jest za wysoka,
    > lub zasiłek za wysoki

    Tu nie chodzi o wysokosc, tylko o zbyt mala roznice miedzy
    tymi dwoma. Dla dodatkowych 100zl zasuwac caly miesiac? Nie
    wiem, ale pewnie malo komu sie chce.

    Kira

  • 244. Data: 2005-08-26 17:27:58
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > To nie mój wymysł.
    > Czytałem, że firmy komputerowe muszą mieć jakieć certyfikaty dla prowadzenia
    > działalności.
    Po prostu zmien branze. I tyle. Nie nadajesz sie, co zweryfikowal rynek
    (3 lata bezrobocia) jak i powyzszy post. Piszesz, ze chcialbys pracowac
    jako admin lub serwisant, ale nie potrafisz lub nie chce Ci sie
    sprawdzic tematu certyfikatow dla firm komputerowych. Jak w takim razie
    wysylasz CV do pracodawcow? Tak w ciemno, bez sprawdzenia czy nie
    potrzebuja jakis certyfikatow, ktore Ty moglbys zrobic i tym samym miec
    wieksze szanse?
    Teraz optymistycznie:
    Odkop swiadectwo z technikum elektrycznego i przejdz sie po firmach
    zajmujacych sie instalacjami elektrycznymi, energetycznymi lub
    automatyka przemyslowa. Gdy powiesz, ze masz srednie ale bez praktyki bo
    byles przy komputerach prace zapewne dostaniesz, a zwlaszcza gdy dodasz
    nie jestes alkoholikiem :-). Moze najpierw jako pomocnik montera, ale od
    Ciebie zalezy jak szybko bedziesz sie uczyl.

    p.s. Pamietam moje zdziwienie, gdy elektromonter (fachowiec, z
    wieloletnim doswiadczeniem) poszukiwal po calej budowie kogos kto powie
    mu gdzie przylaczyc zasilanie do UPSa - okazalo sie ze do "in". Ale on
    nie zna angielskiego nawet w zakresie najprostrzych wyrazow, a takiego
    UPSa jeszcze nie podlaczal. Pisze to po to abys wiedzial, ze w firmach
    instalatorskich brakuje ludzi ze srednim wyksztalceniem, na dodatek
    potrafiacych sprawnie poruszac sie po menu jakiegos nieznanego
    urzadzenia. Moze tam znajdziesz dla siebie prace?

    Robert

  • 245. Data: 2005-08-26 19:32:23
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Marek wrote:

    > Edukować można przede wszystkim młode pokolenie.
    > Szkolenie większości ludzi po 40-stce, a zwłaszcza po 50-tce,
    > jest nieefektywne. Starego psa się nowych sztuczek nie nauczy
    > - coś w tym jest.

    Wiesz, mi sie wydaje ze tu nie do konca chodzi o koniecznosc
    uczenia sztuczek. Tu chodzi raczej o pewne podejscie do zycia,
    a to _mozna_ w sobie zmienic. To tylko przyzwyczajenia, a te
    zmieniamy przeciez caly czas, wiec moze mozna tez swiadomie?

    Dowody, ze to nie jest kwestia wieku i wyksztalenia, mam
    w rodzinie i okolicy. Z tego co piszesz, jestes dokladnie to
    samo pokolenie, co moj tato. On tez przez spora czesc zycia
    pracowal sobie stabilnie na etacie, i tez mu sie ten etat w
    ktoryms momencie skonczyl. Pracy troche poszukal, uznal, ze
    to co mu tu proponuja jest smieszne -- i wybyl do Niemiec.
    Siedzi tam sobie od 2 lat i ma sie swietnie. Jego brat zostal
    i firme prowadzi, tez nic mu sie nie dzieje. Ciotka z kolei
    uznala, ze juz sie w zyciu napracowala i ostatnio jak z nia
    rozmawialam, planowala zdaje sie rodzinny dom dziecka albo
    cos w ten desen, nie znam sie na tym. Dorywczo sobie pracuje
    w organizacji katolickiej, ktora w sporej czesci rozkrecila.
    Jeden kumpel ojca otworzyl sobie warsztat, przymierza sie
    wlasnie do otworzenia drugiego w Niemczech (roznica cen).
    Nastepny jezdzi do Czech, przywozi stamtad ciuchy i inne
    rzeczy po smiesznie niskich cenach i sprzedaje tutaj, sama
    zreszta od niego regularnie kupuje :)

    To jest to samo pokolenie, kolo 50 w tej chwili wszyscy, tak
    samo wychowywane, tak samo pracujace przez wiekszosc zycia
    na jednym etacie, tak samo z najpopularniejszym wtedy
    wyksztalceniem srednim. No, za wyjatkiem wujka, ten akurat
    lubil konczyc szkoly ;) I tak samo zaczynali z tym, co im
    zostalo po etatach. Zadni magicy ze znajomosciami.

    Tak ze to nie jest tak, ze sie nie da. Chodzi glownie o to,
    zeby miec pomysl i motywacje do jego realizaji. Epoka etatow
    od skonczenia szkoly do emerytury juz sie skonczyla i tyle,
    trzeba ten fakt przyjac do wiadomosci i sie dostosowac.

    > Polska jak mało który kraj jest potwierdzeniem tego, że
    > pierwszy milion (miliard) trzeba ukraść - i nie dać się
    > złapać.

    Wlasnie to sprawdzam, wiec jesli laska to mnie tu od reki
    do wora z kanciarzami nie wrzucaj, dobra? :P

    Kira

  • 246. Data: 2005-08-26 21:32:49
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > Opieranie gospodarki na wolontariacie nic nie da, bo to od niewolnictwa
    > różni się tylko jednym szczegółem: niewolnik dostaje papu, a wolontariusz
    nie.
    czemu wolontariat?
    przywołane przeze mnie sprzątanie ulic jako jedno z wielu powinno być
    warunkiem dla zasiłku.zgodnie z myślą - Nie masz pracy, współczujemy ci
    (my, państwo), ale w ramach zapomogi wykonaj jakąś prostą pracę dla nas.
    I w tym momencie - przynajmniej ja - mam jasność, że nie jest to
    "wolontariat".
    I na marginesie - tego typu "działalność" wymyślono pod pojęciem "prac
    interwencyjnych". Tylko że w naszym piekiełku to się przełożyło na to, że
    np. połowa PUPów to ludzie pracujący rzez kilka lat na robotach
    interwencyjnych. to jest przykre, że praktycznie ustawodawca pokazuje że
    podstawa to jest naginać.

    > Marek
    gro

  • 247. Data: 2005-08-26 21:51:41
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > prowadzenia, jakos nie bylo mi potrzebne a gdzies mi sie o
    > uszy obilo ze np. handlowcy tak sobie wpisuja.
    to jest w miejscu wykonywania.
    A siedziba firmy musi być

    > Kira
    gro

  • 248. Data: 2005-08-27 05:12:31
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 26-08-2005 o 13:03:12 Maciek Sobczyk
    <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał:

> [...]
    > zasady swoim dzieciom itd. Skutki gospodarcze mnie mało interesują, bo są

    Niestety, drzewa zasłaniają Ci las, zresztą paru innym osobom z tej grupy
    także.

    Tylko ponoszenie konsekwencji swoich czynów może skutecznie nauczyć
    odpowiedzialnego zachowania. Edukacja? Śmieszne. Mrzonka.

  • 249. Data: 2005-08-27 06:25:48
    Od: Kira <c...@-...pl>

    gromax wrote:

    > to jest w miejscu wykonywania.
    > A siedziba firmy musi być

    A, mozliwe. Jako PH firmy nie mialam :)

    Kira

  • 250. Data: 2005-08-27 21:10:44
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    A tak swoją drogą, to właśnie mi się nasunęło takie pytanie z gatunku
    cobygdyby.

    Jest firma, która - jak powyżej żeśmy dyskutowali - ma siedzibę, czyli
    wydzieloną 1/100 mieszkania w postaci szafki w przedpokoju, miejsce
    wykonywania działalności - ogólnie "cały kraj". I ta firma zatrudnia
    pracownika. Czyżby ten pracownik miał także pracować "w całym kraju"? i
    przyjmijmy że nie jest to stanowisko któremu charakter pracy by wskazywał na
    "stacjonarność", np. sekretarka. Ciekawe jak w tym kierunku idą przepisy.
    Rzeczona sekretarka i miała by pracować w szafie?