PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sie zachowac na rozmowie kwalifikacyjnej?

  • 1. Data: 2003-10-08 10:00:33
    Temat: Jak sie zachowac na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: "Marcin" <f...@k...pl>

    Witam,

    Jutro mam rozmowe w sprawie pracy w duzej firmie jako informatyk.
    Chcialbym jak najlepiej na niej wypasc i w zwiazku z tym mam do Was
    pytanie: jak sie zachowywac, co mowic a czego nie mowic? Wiem, ze
    rozmowe bedzie przeprowadzal kierownik dzialu informatyki.
    Czytalem rozne "poradniki" ale wydaje mi sie, ze lepiej jak zapytam sie
    Was. To nie jest moja pierwsza rozmowa, ale bardzo zalezy mi na tej
    pracy i chcialbym sie wszystkiego dowiedziec.
    Z gory dzieki za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-10-08 10:35:00
    Temat: Re: Jak sie zachowac na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Pewnie to, co powiem bedzie truizmem, ale okazuje sie, ze w sytuacji stresu
    o tym najlatwiej sie zapomina:
    - badz komunikatywny i elokwentny. Nie odpowiadaj rownowaznikami zdan, a
    troche rozbuduj swoje wypowiedzi. Nie lej wody bez sensu, ale i nie
    odpowiadaj polbebkiem

    - nie rob z siebie ofiary i nie narzekaj/ krytykuj poprzedniego szefostwa.
    Pozostaw interpretajce sluchajacym, ty podaj fakty

    - nie gap sie w sufit i "nie licz drzew za oknem" (to wcale nie jest
    zjawisko marginalne - patrz na rozmowce tak jak to robisz, kiedy rozmawiasz
    w normalnej sytuacji

    - badz dyskretny w stosunku do swojego poprzedniego pracodawcy jesli
    dysponujesz tajnymi informacjami. Czasem moze sie zdarzyc ze ktos bedzie z
    ciebie chcial wyciagnac informacje, ktore nie sa powszechnie znane, nawet
    pracownikom twojego poprzedniego pracodawcy. Jesli jednak miales do nich
    dostep, teraz uwazaj zeby nie przesadzic z otwartoscia. jesli poczujesz ze
    pytanie niepowinno byc zadane, to powiedz ze wolisz nie odpowidac, bo cos
    tam albo spytaj w jakim celu jest im ta informacja potrzebna

    Dalej trudno Ci cos doradzac, bo rozmowa moze sie potoczyc w roznych
    kierunkach, niekoniecznie zwiazanych z twoimi kwalifikacjami (np kiedys mi
    sie zdarzylo, ze na ktoryms juz kolejnym spotkaniu w znanej firmie
    dyskutowalem o... mlodziezy- oczywiscie nie mialo to nic wspolnego z praca,
    mna i moim doswiadczeniem, a temat powstal spontaniznie i milo nam sie
    gadalo, a prace dostalem)

  • 3. Data: 2003-10-09 07:06:28
    Od: "Piotr Ch." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Was. To nie jest moja pierwsza rozmowa, ale bardzo zalezy mi na tej
    > pracy i chcialbym sie wszystkiego dowiedziec.

    usmiechaj sie,
    w stresie czesto ludzie o tym zapominaja i...rozmowa wypada jak stypa.

    good luck

    Piotrek

  • 4. Data: 2003-10-09 13:01:16
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...pl>

    > usmiechaj sie,
    > w stresie czesto ludzie o tym zapominaja i...rozmowa wypada jak stypa.

    Odpowiadając na pytania, mów konkretnie, patrząc pracodawcy w oczy, ale bez
    przesady :) pamiętaj o zachowaniu dystansu. I NIGDY nie spuszczaj wzroku i
    nie mów półgębkiem - to sugeruje, że nie jesteś przekonany do tego, co
    mówisz. I lepiej nie kłam i nie naciągaj rzeczywistości - to ma krótkie
    nogi.

    Jakub

  • 5. Data: 2003-10-10 18:34:32
    Od: "Z. " <z...@N...gazeta.pl>

    Jakub Zysnarski <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie mów półgębkiem - to sugeruje, że nie jesteś przekonany do tego, co
    > mówisz. I lepiej nie kłam i nie naciągaj rzeczywistości - to ma krótkie

    A tak w ogole to wszystkim polecam (wiem z wlasnego doswiadczenia)
    pochodzenie na rozmowy kwalifikacyjne do miejsc/ na stanowiska na ktorych nam
    tak strasznie nie zalezy - wtedy czlowiek jest wyluzowany i ma okazje
    potrenowac rozne zachowania i sposoby autoprezentacji. A jak przyjdzie ta
    wymarzona oferta, jest mu latwiej.
    Z.