PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się przebranżowić ? › Re: Jak się przebranżowić ?
  • Data: 2011-04-26 06:55:01
    Temat: Re: Jak się przebranżowić ?
    Od: Zenek1234 <z...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-03 12:19, janusz_kk1 pisze:
    > Dnia 07-04-2010 o 15:13:00 PawelC <p...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Jestem tu nowy i tak czytam stare wątki.
    > Mam dokładnie ten sam problem co ty, też 15lat jako Admin i jako że mam
    > 50lat

    W takim razie do emerytury pozostało kolejne 15. :)

    > to nie mogę dostać żadnej pracy, admin nie trzeba, prawie wcale nie ma
    > takich
    > ogłoszeń, programistów już lepiej ale wymagania ... nie wiem skąd biora
    > ludzi

    Sami się rodzą. ;)
    Na administratorów sieci, tzw. informatyków, czy innych "specjalistów
    ds. informatyki" jakby mniejsze zapotrzebowanie niż kiedyś, to prawda.
    Podstawową przyczyną jest chyba jednak rozwój technologii ("chmura",
    aplikacje SaaS, powszechniejszy outsourcing, więc sprawy obsługi i
    administracji rozwiązują się niejako same.
    Następna sprawa - pierwsze co robią firmy w trudnych czasach, to
    oszczędzanie pracownikach działów "nieprodukcyjnych", również informatykach.
    Firma decyduje się ostatecznie na zatrudnienie informatyka, kiedy:
    - dotychczasowy wyemigrował do UK, a konieczność utrzymania leciwej już
    infrastruktury
    - akurat żadne ze znajomych, krewnych kierownictwa specjalnie nie garnie
    się do komputera i nie umie zainstalować Win, tudzież odpalić programu
    antywir. ;)
    - nazwa stanowiska to tylko kamuflaż, a tak naprawdę osoba zatrudniona
    powinna znać się na WSZYSTKIM i umieć rozwiązać WSZYSTKIE problemy,
    łącznie z naprawą ekspresu do kawy.
    - w firmie nie najlepiej się dzieje, szybko potrzeba kogoś do "zgaszenia
    pożaru". W cudowny sposób wiele problemów na pewno rozwiąże łebski
    INFORMATYK ;)

    Tak to wygląda mniej więcej w polskim przaśnym wydaniu. ;)

    > bo nie wierzę że można się nauczyć 5-7 technologii dobrze naraz.

    Też nie wierzę, ale programista znający tylko i wyłącznie jedną, raczej
    nie jest dobrym programistą.
    Ja np. nie zatrudniłbym programisty PHP, który nie zna podstaw innej
    dowolnej technologii, np. C#.NET
    Ostatnio przemknęło mi ogłoszenie (ponawiane od dłuższego czasu), o
    zatrudnieniu programisty z wymaganą b. dobrą znajomością Delphi i b.
    dobrą znajomością C++. Co prawda, jeśli ktoś ma dobrze przerobione VCL,
    to w C++ Builder też nie będzie miał większych problemów, ale C++ to nie
    Delphi.

    > Sam sporo umiem ale jak widze to za stary jestem dla nich.

    Niedawno na forum dla programistów PHP pewien początkujący zwierzył się,
    że chyba za późno zaczyna, bo ma 20 lat, i marnie widzi swoje szanse w
    porównaniu ze swoim 17 letnim kumplem (jego guru), który ma już
    kilkuletnie doświadczenie w branży i zarabia na produkcji "serwisów". :)))
    Na pocieszenie ktoś mu odpowiedział, że nie jest tak źle, bo sam jest
    już niemłody, ma aż 27 lat i jeszcze nie wypadł z rynku.

    Tylko ciekawe, że jeśli wyjedziemy trochę na zachód albo na południe od
    naszego pięknego kraju, okazuje się, że zespoły pracowników są nie tylko
    "młode i dynamiczne", ale naprawdę zróżnicowane pod względem wieku,
    płci, rasy i ludzie zgodnie ze sobą współpracują, z wzajemnym
    szacunkiem. Nikt nie pyta o wiek. Liczą się kompetencje.

    U nas "specjalista od HR" co najwyżej delikatnie wyjaśni, że nie
    pasujesz do zespołu (tak to się poprawnie określa).

    Sam niedługo przekroczę 40-stkę, wiele w życiu widziałem, ale przerażają
    mnie pewne zjawiska, to co się dzieje u nas.
    Czy aż tak bardzo cywilizacyjnie odbiegamy od reszty Europy?

    > Jedyna rada jaką widzę to usługi, jak już ktoś pisał, elektryczne,
    > informatyczne
    > 'dla ludności' :) i itp.

    Może jakiś e-biznesik? :)
    Możliwości jest wiele.