PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się pracuje w IT › Re: Jak się pracuje w IT
  • Data: 2006-10-30 06:50:39
    Temat: Re: Jak się pracuje w IT
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    oFirmie.info wrote:
    > Użytkownik "Merlin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moja proba uruchomienia podobnego serwisu troche zawiodla.

    Nie przeczytales widocznie wszystkich dyskusji, jakie sie na ten temat
    toczyly i/lub nie wyciagnales wnioskow.

    Pozwole sobie jeszcze raz strescic swoja opinie nt. sposobu rozwoju
    takiego serwisu.

    Po pierwsze, musi zostac przekroczona masa krytyczna wpisow, bo to
    przekona ludzi o pozytecznosci bazy i da im nadzieje, ze ich wpis
    (ktorym sie moga komus narazic) ktos przeczyta, poczytanie cudzych
    opinii doda odwagi do wyrazenia wlasnej. Sposobem na to jest zebranie
    licznych opinii, ktore juz zostaly wyrazone - na ppd, na forum GW
    "Praca" - w tych dwoch miejscach spokojnie znajdzie sie z ostatnich 3
    lat ponad setka ocen roznych firm, a takie cytaty z zamieszczeniem linka
    do zrodla wolno zamieszczac. Oczywiscie to masa pracy, a niestety
    ludziom podejmujacym proby stworzenia takiego serwisu nie chce sie w
    niego wiele inwestowac.

    Po drugie, jak juz bedzie oceniona z setka firm lub wiecej (a byloby
    super, gdyby po drodze ktos sie obrazil i wywolal awanture), to pisze
    sie komunikat i wysyla do mediow zajmujacych sie tematyka. To powinno
    wystarczyc w kwestii popularyzacji - pod warunkiem, ze ktos porzadnie
    napisze wyslana do mediow informacje. Oczywiscie oprocz tego promocja w
    sygnaturkach itp. Na pewno nie bezczelna i graniczaca ze spamem promocja
    w postaci osobnych postow na grupy.

    Po trzecie, a wlasciwie po pierwsze, usability, ale temat na za dlugi post.

    Po czwarte, IMHO osoba lub organizacja prowadzaca serwis powinna
    wystepowac jawnie, zwlaszcza, jesli same opinie moga byc anonimowe.
    Osoba ta oczywiscie nie bierze odpowiedzialnosci prawnej za publikowane
    przez innych tresci, cenzuruje tylko wulgaryzmy czy wpisy ponizej
    przyjetego poziomu. Jednak nazwisko (nawet nieznane) nadaje wiarygodnosc
    serwisowi - zarowno ludziom piszacym do niego, jak i czytajacym.

    I po piate, przez co najmniej rok poczatkowej dzialalnosci serwisu
    powinien miec on charakter calkowicie niekomercyjny, bez reklam -
    reklamy na wczesnym etapie rozwoju takiej inicjatywy niszcza
    wiarygodnosc (ktos to robi dla zarobku, a nie dla misji).

    Inna sprawa to nazwa, powinna mowic od razu, o co chodzi. ofirmie.info
    kojarzy sie jednoznacznie z komercyjnym katalogiem biznesowym, a nie
    zbiorem opinii o pracodawcach.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl