PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się dostaje kase za teleprace ?

  • 1. Data: 2004-09-26 10:05:02
    Temat: Jak się dostaje kase za teleprace ?
    Od: "Marcin St." <n...@g...pl>

    Napisałem skrypt sklepu internetowego w PHP/mySQL dla znajomych( ludzi znam
    tylko z czata, gg i mieszkają po drugiej stronie polski) umówilśmy sie że za
    to zapłacą mi 500pln ( cena niska jak za taki skrypt ) skrypt działa i
    mozna zobaczyć sklep na moim serverku WWW,

    Pytania :
    - Jak sie zwykle dokonuje tranzakcji w takich sytuacjach ? przelew, przekaz
    ( nigdy nie pisałem programików dla innych , naprawde nie wiem)
    - Jak wygląda umowa dla takiej tranzakcji i jak się ją zawiera, bo chyba nie
    można się zgodzić np. żeby oni odsprzedawali mój kod innym za jeszcze
    bardziej "konkurencyjną" cene, hahaha

    Pozdrawiam Marcin

    Odpowiedzi dla prawdopodobnie zadanych pytań:
    1pyt. - czemu tak tanio ( "psujesz rynek" ) - poniewasz to mój pierwszy
    skrypt sklepu jaki napisałem , drógi mój powazniejszy skrypt w PHP i
    nietrudno się domyślić że taki skrypt jest dość niespujny i może zawierać
    jakieś dziury
    2.pyt. - to czemu sie za to zabierałes jak nigdy czegoś takiego nie
    robiłeś.- bo kiedyś czeba zacząć, w PHP pisze/ucze się od 3 miesiący ale
    programuje jusz prawie 10 lat w innych j. programowania ;)
    3pyt, naciśnij F7 - nie działa bo nie mam zainstalowanego M$ Office ;|

  • 2. Data: 2004-09-26 10:28:16
    Temat: Re: Jak się dostaje kase za teleprace ?
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    Marcin St. wrote:

    > Pozdrawiam Marcin

    Nie odpowiem Ci na pytania.
    Ciekawy jestem jednak jak Ci wyszedł ten sklep.
    Mógłbyś podać linka do witryny, aby móc ją obejrzeć?
    --
    begin .signature
    This is a .signature virus! Please copy me into your .signature!

  • 3. Data: 2004-09-26 11:16:33
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    n...@g...pl news:cj649l$chb$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > bo chyba nie można się zgodzić np. żeby oni odsprzedawali mój kod
    > innym za jeszcze bardziej "konkurencyjną" cene, hahaha

    Po pierwsze, chyba nie pisales niczego (kodu) przed podpisaniem umowy (i
    wplata zaliczki)?

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 4. Data: 2004-09-26 16:57:25
    Od: "Marcin St." <n...@g...pl>

    > Po pierwsze, chyba nie pisales niczego (kodu) przed podpisaniem umowy (i
    > wplata zaliczki)?
    pisałem kod ...... to bardzo źle, kod jest u mnie i go nie "dałem"
    zleceniodawca może zobaczyć jak działa i pokazałem fragmenty przez VNC .

    umowy też nie było więc to bardziej "zleceniodawca" nisz zleceniodawca
    kiedyś na GG sie znajoma zapytała czy znam kogoś kto umie zrobić sklep
    internetowy powiedziałem że własnie się ucze PHP i umiem zrobić sklep
    internetowy, umuwiliśmy się co do ceny i czasu, i zaczołem pisać :D

    zaliczki też nie było( bo nie było umowy ) chciałem załatwić sprawe umowy i
    zapłaty na końcu, a jak by tranzekcja sie nie powiodła to usunąć ze sklepu
    wszelkie dane "zleceniodawcy" i zrobiś sobie portfolio na moim serverku www
    , no i własnie pisac programiki umiem ale co do umów itp. sie "nieznaju"
    dlatego prosze o wszelką pomoc i wyjaśnienia (jak najbardziej
    łopatologicznie) na grópie

    Marcin

    PS: czytałem troche grope i poznałem pojęcie "majątkowe prawo autorskie"
    chodzi mi o umowe wktórej bym się ich nie wyzbywał bo po pierwsze wyszło by
    że pisałem to za 2,50pln/h a podrógie jeszcze jakieś patologie że niemógłbym
    jusz używać moich funkcji które poprostu wkleiłem tam z poprzedniego skryptu
    ( księgi gości )

  • 5. Data: 2004-09-26 18:20:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 26 Sep 2004 18:57:25 +0200, "Marcin St." <n...@g...pl>
    wrote:

    >, no i własnie pisac programiki umiem ale co do umów itp. sie "nieznaju"
    >dlatego prosze o wszelką pomoc i wyjaśnienia (jak najbardziej
    >łopatologicznie) na grópie
    www.google.pl i poczytaj:
    * Umowa zlecenie
    * Umowa o dzieło
    * Składki ZUS
    * Prawo autorskie i prawa pokrewne
    * Kodeks Cywilny
    * Konstytucja ;)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 6. Data: 2004-09-26 19:56:38
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    n...@g...pl news:cj6seo$bc1$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > jakieś patologie że niemógłbym jusz używać moich funkcji które
    > poprostu wkleiłem tam z poprzedniego skryptu ( księgi gości )

    Po pierwsze jak nie bedziesz szanowal siebie to i nikt Ciebie nie bedzie
    szanowal. Nie wolno sie kiwnac palcem przed podpisaniem umowy i nie powinno
    sie przed otryzmaniem zaliczki (ja tak robie w 90% wypadkow, choc czasem sa
    wyjatki - dla _zaufanych_ firm ktore podpisaly juz umowe).

    Co do 2,50 (minus podatki wyjdzie ok 2), zarobilbys wiecej roznoszac
    ulotki, sprzedajac kalkulatory czy tez ukladajac paczki w magazynie, plus
    mialbys nawet staz i ubezpieczenie w ostatnim przypadku.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 7. Data: 2004-09-26 20:36:19
    Od: "Marcin St." <n...@g...pl>

    > Po pierwsze jak nie bedziesz szanowal siebie to i nikt Ciebie nie bedzie
    > szanowal.
    Oczywista Prawda :-)

    > Nie wolno sie kiwnac palcem przed podpisaniem umowy i nie powinno
    Generalnie to mój pierwszy większy skrypt i jesli by nie doszło do
    podpisania umowy to niewiele trace bo go wykozystam jako szablon do
    następnych, lepszych i za normalna kase.

    > Co do 2,50 (minus podatki wyjdzie ok 2), zarobilbys wiecej roznoszac
    > ulotki, sprzedajac kalkulatory czy tez ukladajac paczki w magazynie, plus
    > mialbys nawet staz i ubezpieczenie w ostatnim przypadku.
    - Rozność ulotki próbowałem, raczej nie więcej ;)
    - to moja pierwsza aplikacja tego typu wiec i czasu poświęciłem jej sporo
    więcej a i jakość srednia z tego powodu , lubie programować i będe szukał
    więcej takiej pracy choć za normalną kase i umowach tak jak czeba :-)

    Uważam że cena jest adekwatna do jakości, a co do tego że wychodzi 2.50 to
    następnym razem będzie to 15zł bo zrobie to dwa razy szybciej i sporo
    lepiej(drożej) hehe

    Pytam na grópie jak się robi umowy i dokonuje zapłaty itp. bo szczytem
    nieszanowania swojej i innych programistów pracy było by wysłanie kodu
    spakowanego zip-em na maila bez umowy i czekanie na przekaz pieniąszków
    pocztą ;)

    Pozdrawiam Marcin

    Prosze o wszelkie komentaże, z tych zpraw prawno-organizacyjnych jestem
    blado-zielony

  • 8. Data: 2004-09-26 20:43:23
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <X...@2...180.128.20>, Rafal 'Raf256' Maj wrote:
    > Co do 2,50 (minus podatki wyjdzie ok 2), zarobilbys wiecej roznoszac
    > ulotki, sprzedajac kalkulatory czy tez ukladajac paczki w magazynie, plus
    > mialbys nawet staz i ubezpieczenie w ostatnim przypadku.

    ... i układałby te paczki przez całe życie?. Pierwszy sklep chłopak
    zrobi za darmo (bo i tak się będzie rozlatywał :), drugi za 2.50/h,
    trzeci może za trochę więcej - a wszystko (prawie) będzie mógł pokazać
    gdzieś, kiedyś na rozmowie kwalifikacyjnej.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 9. Data: 2004-09-27 14:16:07
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin St." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pytania :
    > - Jak sie zwykle dokonuje tranzakcji w takich sytuacjach ? przelew,
    przekaz
    > ( nigdy nie pisałem programików dla innych , naprawde nie wiem)
    przelew, na poczte będziesz biegał i płacił za przekaz jak za zboże?

    > - Jak wygląda umowa dla takiej tranzakcji i jak się ją zawiera, bo chyba
    nie
    > można się zgodzić np. żeby oni odsprzedawali mój kod innym za jeszcze
    > bardziej "konkurencyjną" cene, hahaha
    :) ustalmy że gwarancji to ty mieć nie będziesz:)
    umowa o dzieło bez przekazania praw autorskich (tylko prawa do używania ew.
    poprawek)
    napisz, daj do sprawdzenia poloniście:), wyślij tekst do zaakceptowania
    mailem, po poprawkach poczta polecony z kopią do podpisu, itd

    > Pozdrawiam Marcin

    []
    > 3pyt, naciśnij F7 - nie działa bo nie mam zainstalowanego M$ Office ;|
    http://so.pwn.pl/
    :)

    Wiesia www.epolisa.republika.pl

  • 10. Data: 2004-09-27 16:45:42
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004 16:16:07 +0200, "Wiesława Zaleska"
    <w...@p...onet.pl> wrote:

    >napisz, daj do sprawdzenia poloniście:), wyślij tekst do zaakceptowania
    >mailem, po poprawkach poczta polecony z kopią do podpisu, itd
    A ten polecony to po co? :)
    Jak beda chcieli to podpisza a jak nie to i polecony pojdzie do kosza
    :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!