PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak pracodawcy niszczą Polskę i produkują bezrobocie › Re: Jak pracodawcy niszczą Polskę i produkują bezrobocie
    From: AMX <r...@b...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak pracodawcy niszczą Polskę i produkują bezrobocie
    Date: Mon, 20 May 2013 21:19:00 +0000 (UTC)

    On Tue, 14 May 2013 21:59:40 +0200,
    Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

    > A jak sobie wyobrażasz egzystencję pracownika nazywającego się Mirosław
    > Grocholski, pracujący w firmie kilka lat, ktury zaczyna się podawać za Adama
    > Beredę, bez wiedzy pracodawcy?

    To nie jest dla mnie jasne, czy on zatrudnił się jako Bereza (to
    jest spotykane) czy też w pewnym momencie ,,zmienił tożsamość'',
    co wydaje mi się mało prawdopodobne, o czym potem.

    > Moim pracodawcą [..] muj
    > szef, kierownik działu, Ryszard Pyżanowski,

    > oraz w pewnym zakresie kadry.

    Oświeć mnie jak owe kadry dały się namówić na cudowną przemianę
    tożsamości?

    > Skoro szef pyta się w jakimś dniu rano dwukrotnie "Czy nie było tu Adama
    > Beredy?"
    > to oznacza, że wiedział, że Mirosław Grocholski podaje się za Adama Beredę,
    > a szef reprezentował pracodawcę.
    > Dodatkowo nie wyobrażam sobie, [..] by prezes
    > Leszek Mazurkiewicz nie wiedział o tym.

    Nie bardzo znam się na prawie ale to, co na szybko wyszukałem:

    ,,działania polegające na używaniu za autentyczny, podrabianiu lub
    przerabianiu dokumentu lub używaniu takiego dokumentu jako
    autentycznego (art. 270 § 1 KK) i zagrożone są one karą od 3
    miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności.''

    ,,Po drugie, karalne jest przygotowanie do czynów opisanych powyżej
    (art. 270 § 3 KK) pod groźbą grzywny, ograniczenia wolności lub
    pozbawienia wolności do lat 2.''

    Imć Grocholski podpisując cokolwiek jako Bereza fałszuje
    dokumenty (IMO). Jeśli jego zwierzchnik (bądź zwierzchnicy) wie o
    tym to jest współsprawcą.

    O ile to się zdarza, że ktoś sobie przywłaszcza cudzą tożsamość,
    podobnie jak zdarza się, że ktoś fałszuje świadectwo czy dyplom
    osiągając w ten sposób mniejsze czy większe korzyści (dokąd
    sprawa się nie wyda), to zamieszanie w takie pospolite
    przestępstwo szefa, wyższego szefa i t.d. wydaje się mało
    prawdopodobne. Jakie korzyści _oni_ z tego mieli, ponosząc jednak
    ryzyko? Chyba, że organizowali duże wyłudzenie (np. z banku,
    firmy ubezpieczeniowej). Wtedy jednak docieramy do dosyć
    subtelnej kwestii kto jest a kto nie jest pracodawcą?

    Czy /cappo di tutti cappi/ jest pracodawcą czy nie? Zatrudnia,
    ,,zwalnia'', płaci, przydziela zadania, rozlicza z wykonania.
    Prawie jak normalny pracodawca. Jeśli w ten sposób
    rozszerzymy pojęcie ,,pracodawcy'' to rzeczywiście ,,pracodawcy
    niszczą Polskę ..'' etc. Bo działalność przestępcza zazwyczaj szkodzi
    społeczeństwu (być może dlatego jest zwalczana =:-)).

    Wytłumacz mi to, bo moim małym rozumkiem nie jest w stanie tego
    pojąć.

    AMX

    --
    adres w rot13